Cars

Avti, poster

Pixar je podjetje, ki ga neskončno občudujem (in sem tudi lastnik prgišča PIXR papirjev). Kot da ne morejo in ne morejo in ne znajo narediti kiksa, vsak njihov nov film je boljši od prejšnjega. In z vsakim si zastavijo spet nov izziv, ki ga je treba naslednjič preseči. Tile fantje se ne šalijo, konkurenca pa niti na daleč nima odgovora. Shrek? Lepo vas prosim…

Skrivnost njihovega uspeha je v skrbni izbiri talenta, vztrajanju pri skupinskem delu (neštetokrat predebatirajo, pregledajo, prekomentirajo, pre-re-študirajo vsako malenkost), natančnem načrtovanju, prijetnem (umetniško-bohemskem) delovnem okolju, jasno začrtani smeri v prihodnost. In ne pozabimo, Pixar je tudi softversko podjetje, ne samo umetniško. Digitalno IN umetniško znanje, ki ga tam razvijajo in nabirajo, sta tisti kapital, po katerem so se pocedile sline samem Disneyju (in je zato pred kratkim Pixar tudi kupil).

McQueen, reklamni poster

Ko sem slišal, da so sinhronizirali Neverjetne v slovenščino, sem bil žalosten, da me ni zraven in sem se odločil kar sam ponuditi svoj glas za njihov naslednji spektakel Cars (nujno si morate ogledat njihove napovednike, po možnosti v HD, če vam le hardver to dopušča). Moral bi se pozanimati, katera naša firma je opravila sinhronizacijo, a še preden mi je to uspelo izvedeti, so me že klicali sami (Studio Ritem), sicer ne zaradi filma Cars, ampak Ice Age II. Kar hitro smo se zmenili, pomagal bom pri Ledeni dobi, če dobim še kakšno vlogo v Avtomobilih.

In smo si segli v roke, pljunili trikrat čez ramo, zapeli himno, malo pomolčali in podpisali.

-Jonas

Avtomobili

P.S. Zanimivo, kako vroča debata se je razvnela v komentarjih na tale zapis, nehote me je pahnila v lov za informacijami o tem zanimivem podjetju. Tule je recimo zelo podroben zapis o zgodovini studia Pixar.

  • Share/Bookmark

Mnenja

  1. gorishek, - 21.3.06 | 15:44

    ja bravo :D sicer pa vseeno. nekako ne morem gledat sinhroniziranih risank, ne glede na to kako dobre so, saj zame nekako uničijo ves čar. tako da bo treba zgleda počakat na dvd.

  2. Urbanapodgana, - 21.3.06 | 16:41

    Bom šla pogledat Ice Age II, čeprav tudi jaz bojkotiram prevedene risanke. Ampak samo, če ti dajo vlogico v Avtočkih.

  3. aly, - 21.3.06 | 16:53

    Okoli tehle animirank, se morem strinjat. Pa tudi drugim studiem se včasih hudo dobro posreči, predvsem v ustavarjanju nepozabnih likov (osebno čislam pingvine iz Madagaskarja, še posebej na račun njihove božične dogodivščine, pa tudi glodalec iz Ledene dobe ne zaostaja dosti). Praktično vsi neigrani filmi so več kot gledljivi in peljejo scat večino igranih filmov. Zakaj? Pomoje zato, ker so narejeni z ljubeznijo.

    Okoli sinhronizacije druge Ledene dobe nič bat, Kolosejeve Napovedi namreč pravijo “V Ljubljani in Mariboru na voljo tudi NESINHRONIZIRANI kopiji filma.”. Enako bi lahko naredili s temi avtomobili, ki veliko obetajo. Z veseljem bi pogledal obe varianti, čeprav sinhroniazcij ne maram preveč. Še posebej, če bi se not pojavu Jonas. Iz podobnega razloga sem šou gledat tamalga piščanca, ker je biu not Javšnik.

    Pa uspešno sinhronizacijo želim.

  4. me, - 21.3.06 | 20:16

    nekateri med nami, ki peljemo v kino otroke ki še ne berejo, imamo veliko raje “slabo” sinhronizirane risanke kot simultano branje v majhna ušesca, ki vsake toliko ne slišijo prav in nas presenetijo z: “KAJ?”

  5. Tej, - 21.3.06 | 20:21

    Neverjetni so bili sinhronizirani odlično. Prvih nekaj minut je sicer čudnih, ampak potem pa popusti napetost in vstopi užitek ob poslušanju dobrega govora v materinščini. Izbira je sicer dobra stvar, ampak ko presežemo predsodek, da “sinhronizacija uniči čar”, smo lahko zadovoljni, da naši zvočni studii ter igralci lahko ponudijo govor, ki je na nivoju.

    Zdajle so mi prišle na misel risanke, ki smo jih gledali v otroštvu (ok., govorim za generacijo, ki smo na pragu tridesetih). Hrabri mišek, recimo, je sicer vredu v izvirniku, ampak Poldi zveni bolje kot Penfold, “crumbs!” slabše kot “pišuka!” itd.

    S sinhroniziranimi izdajami na DVDjih pa si založniki zagotavljajo tudi, da raje kupim domač plošček (pa četudi je nekoliko dražji), če ima ta tako naš kot izvirni zvočni zapis.

  6. mArkedzani, - 21.3.06 | 21:27

    Sem slisal zelo hitro, da si sprejel ponudbo. Je mala žnidaršička kriva za to? ;) Upam, da bo sinhronizacija boljsa, kot pa je bila z Neverjetnimi, ker je tisto pa res (uh, ah, huh..) užasno!!! (sram me je, da sem Slovenec, ko “poslusam” tako risanko).

    Vendar. Pogresam slovenske sinhronizacije. Doma posedujem kar precej srbskih in hrvaskih razlicic, pa prav zaradi fantasticnih “glasov” je zadeva toliko bolj gledljiva (tudi na stara leta).

    Je ze razmisljal kdo (od vas “carjev”), da bi ustanovil firmo ravno za sinhronizacijo risank, ce ne tudi ze filmov za mali slovenski trg? aja, to je fatamorgana, nihce ni drzn. ampak delnice bi pa po moje imele dobro ceno? ;)

  7. Bo, - 21.3.06 | 21:57

    Glede skrbne izbire talentov na primer to: Eden od režiserjev je rekel, da je Pixarjeva skrivnost tudi v tem, da v svoj studio privabi zelo pametne ljudi, bolj pametne od večine: celo doktorje-računalničarje iz MIT.

    Lepo slišati, g. Jonas, da boste tudi kot velik oboževalec sodelovali pri sinhronizaciji Avtomobilov. Srečno, se “vas” že veselim. Ne razumem gornjega komentarja, češ da so bili slovenski Neverjetni užasni. Meni so se prav dopadli. Potrudili so se celo z narečjem in slengom. “To mi deli!”

    Poleg celovečernih risank Pixar ustvarja tudi kratkomontažne. Z njimi so začeli. Nekaj se jih dá najti tu.

  8. mArkedzani, - 21.3.06 | 22:03

    Bo – meni so bili neverjetni res neverjetno zanic narejeni (mislim slovenska sinhronizacija). na glasove sem se se nekako privadil, za sam jezik pa moram reci, da se nikakor nisem mogel. ce je to vsecno nekomu na trzaski v LJ, se ne pomeni, da tako govori cela Slovenija. Niti se mi ne zdi, da je bila sinhronizacija slengovska, prej “ljubljansko spakovanje”.. (ceprav mi je se kako vsec, da jezik ni prisiljeno knjizni).

  9. aktem, - 22.3.06 | 00:01

    jonas, 2 karti za premiero :-) v naprej thanks!

  10. kremencek, - 22.3.06 | 00:05

    Sam sem tudi velik fan Pixarja, malo zaradi mladičev, več pa zaradi izjemne kvalitete, ki se je žal na pretočenih ripih, screenerjih sploh ne opazi. V primerjavi z filmi, ki večinoma po enem ogledu romajo v pozabo, se risanke nebrojkat sučejo pri nas in deca je še toliko bolj vesela, če lahko poslušajo poleg gledanja, pa naj bo to Mišek Stuart 2, Garfienld, Neverjetni, Čudežno popotovanje …

    Ali lahko sinhroniziram ovitek v slovenščino?

  11. Shkarpyan, - 22.3.06 | 00:19

    Neverjetne sem si pogledal v obeh verzijah in moram reči, da je bila sinhronizacija na nivoju. Ohranili so večino zajebancij z naglasom, poleg tega pa je nekaj for izzvenelo še boljše kot v angleščini. Osebno sem za sihronizacijo (imam mlajšega brata, ki risanke razumljivo raje gleda v slovenščini), ampak naj ohranijo vsaj pozne predstave v angleškem jeziku. Jonas: Za kakšno vlogo so te najeli, če ni skrivnost?

  12. Bo, - 22.3.06 | 00:55

    Veliko dobrih risank raznih studijev je zunaj. Ampak Pixar, vsaj kar se tiče “zahodne” estetike, po mojem izstopa tako, da mu drugi ne sežejo do višine kolen. Strinjam se s člankom: “Shreku uspe kar dobro, ampak ne tako zelo.” Pixarja so presežki.

    mArkedzani – Sam nisem nikoli pomislil, da bi bili Neverjetni zanič sinhronizirani. O tem so se veliko prerekali že drugje, na primer na Kolosejevi spletni strani. Upam, da ni razlog le v tem, da se je o nečem pač treba izreči, pa pride na misel sinhronizacija kot slovenski doprinos. Po mojem so dobro sinhronizirali. Avtomobile bodo še bolje.

  13. Sabuzoco, - 22.3.06 | 07:23

    Studio Ghibli povozi vse Pixarje in Dream Workse, edino kar jih reši je humor in pa izbira fantastičnih glasov(ki jim naši ne sežejo do kolen) kar pa ni nujno vsakemu všeč. Na vsak način podpiram sinhronizacijo, ker le tako se bo počasi izoblikovala kvaliteta, z veseljem bi si pa ogledal tudi kak film o 007 z Jonasovim glasom :) Tonari no Totoro lahko gledaš 100x pa bo 101.-ič še vedno zanimiv pa čeprav je v japonščini in z angleškimi podnapisi in tvoj otrok ne razume ne enega ne drugega (pač očka prevaja). Drugače mi je pa sinhronizacija Čebelice Maje ena boljših, super glasovi.

  14. Avian, - 22.3.06 | 08:14

    he he jonas vidm da ti je blo vsec. Upam da ti bo pri carsih uspelo. Nekaj malega sem videl Ice Age-a pa tm je blo kar kul :) bom pa verjetno vec videl konec meseca. Upam da ti bo tudi pri carsih namenjena kaka vloga. Ce ne pa brez panike je reku svejk. Zakon pravi da naj bi vse stvari za mladez bile sinhronizirane tako da nc bat se prihajajo stvari :).

    lp Avi

    p.s. jonas kako ti bil vsec studio :) osebno tm kr rad delam ceprov sedaj je to samo se obcasno :) pozdrav samota.

  15. andraz, - 22.3.06 | 10:19

    Pixar je res trend setter na podrocju 3d grafike in 3d risank, ampak povsem neposteno bi bilo , ce bi konkurenco, vso po vrsti, metali v kos.

    Glede na to, da se najbrz bolj spoznam na 3d grafiko od vecine komentatorjev tukajle, bi rad poudaril dejstvo, da ima Pixar hudo konkurenco v Dreamworksu, pa ne toliko v Shreku, bolj v Madegaskarju, ki je bil tehnicno, cinematografsko in scenarijsko odlicen. In vsekakor konkurencen Pixarjevim produktom.

    Da seveda japonske, za nas zahodni svet tezje prebavljive konkurence niti ne omenjam.

    In da me ne bo kdo razumel napacno: sam sem cisti Pixar fan, in 5 let nazaj konkurenca res ni bila opazna, a danes je stvar drugacna. Tudi zaradi dejstva, da je off the shelf software odlicen in on pair z in house softwarom Pixarja.

    Da se pa se malo obregnem ob Cars. Znano je, da Cars predstavljajo bistveno tveganje za Pixar, sploh na podlagi videnih predfilmov, ker se kot kaze ukvarja s kulturo ki je evropejcem in tudi ostalim bistveno manj blizu kot americanom: avtomobili. Sploh Nascar in podobno. Osebno upam, da bodo zgodbo speljali cim dlje od ameriskih avtomobilskih tekmovanj, ker drugace bo stvar delovala preveč “lokalno”.

    Kar se sinhronizacije tice pa nimam pojma. Nikoli gledal.

  16. Janči, - 22.3.06 | 11:31

    Iskreno upam, da sinhronizacija ne bo v narečjih. Večkrat se zgodi, da kdo kaj “zakvaka” po stilu Lada Bizovičarja … in misli, da govori slovensko.

  17. Jonas, - 22.3.06 | 12:04

    Kva? Sinhronizacija mora biti v narečjih, tako kot v originalu. Tako kot ljudje zares govorijo. Če bo vmes kaj kvakanja (jaz recimo sem Ljubljančan in se to v mojem govoru čuti), ga pač bo. Bo pa tudi (upam) kaj štajerskega ali dolenjskega zavijanja, nič drugače kot če sediš v kakšnem študentskem kafiču in poslušaš, kako se ljudje menijo. Vsak govori po svoje in tako je prav. Drgač je pa dolgčas.

    Ja, Lado govori slovensko, tako kot Činč, oba imata vso pravico govoriti, kot so govorili doma. Ni vprašanje, koliko sta “slovenska” v svojem govoru, vprašanje je le, koliko sta spretna.

    Sit sem že tega strahu pred ljubljanščino. Vsak naj govori po svoje, le spreten naj bo.

  18. Pero, - 22.3.06 | 12:12

    Malo olja na ogenj. Tako risanko v praktično isti kvaliteti lahko naredimo tudi doma. Sicer bi jo delali dlje časa vendar bi jo. Zdej pa le pljuvajte in pametujte.;-)

  19. Jonas, - 22.3.06 | 12:21

    $#&?*!

    Fak, ravno sem nesel kavo k ustom, ko sem prebral Perotovo misel in mi je skoraj gobec eksplodiral, ko sem prhnil kavo skozi nos. Srajca je uničena, tipkovnica je vsa od kave, monitor še deluje, hvalabogu. Peesda, kakšen mess.

    Pero, ti kar.

  20. BigWhale, - 22.3.06 | 12:39

    Malo dlje bi trajalo ja… ;) Pa recimo, da nadomestis vse risarje in oblikovalce, potem ti na koncu zmanjka ena konkretna render farma, ki ti vse skupaj v nekem gledljivem formatu izpljune na DVD. ;)

    Glede ljubljanscine, je pa stvar taka, da jo je na nacionalki mogoce za odtenek prevec. Sicer me ne moti, ker sem pac ljubljancan (zivec v mariboru ;> ), bi pa program lahko popestrili se s cim drugim. :)

    V neki renderiranki, pa se knjizna in pravilna slovenscina cudno slisi. Tako kot se cudno slisijo otroske in mladinske oddaje, ki so zrecitirane v neki prevec pravilni slovenscini. Gledam CBBIES na BBCju, pa skoti prav lepo po svoje zavijajo in zategujejo, pa se prav je tako. Lepo jih je poslusat. :)

  21. Pero, - 22.3.06 | 12:43

    Hehe. Že vidim moje bodoče nazive: Bebec, idiot, ta je z lune padu in podobne, vendar kar je res je res. Recept: Potrebuješ ekipo 5 – 10 dobrih all-around Maya 3D modelarjev in animatorjev, programsko in strojno opremo, nekoga, ki ti bo to finaciral, voice over modele (Jonas & Co) in postprodukcijo. Thats it.

    Še malo olja na ogenj.

    Če lahko take kvalite “shorte” delajo celo v Albaniji ne vem zakaj nebi mogli tudi tukaj.

  22. Jonas, - 22.3.06 | 12:53

    Ne, takšne kvalitete NE dosežejo v Albaniji, in tudi ne v Ameriki. Takšne kvalitete ne doseže nihče, razen Pixarja. Tvoj argument je smešen, nekdo ki maratona še ni tekel razlaga, da bi z malo treninga lahko dosegel olimpijske stopničke.

  23. Pero, - 22.3.06 | 13:03

    Jonas ta je malo bosa. Studijev, ki se kosajo z Pixarjem je kar nekaj in so tudi mednarodno znani. Malo poglej na IMDB.com. Ice Age naprimer ni narejen pod Pixarjem temveč pod Blue Sky Studios, ki je prvi del delal z ekipo samo 15 3D strokovnjakov. Gre za to, da je vse odvisno od proračuna. Pixar ga ma na tone zato si lahko privošči do onemoglosti pedenat svojo risanko v zelo kratkem času. Ostali pa se morajo podrejat “buđetu”, ki je pač na razpolago. Zrihtaj investitorja pa ti dokažem, da se tudi pri nas, da delat odlične 3D animirane filme.;-)

  24. andraz, - 22.3.06 | 13:07

    Pixarjeva produkcija stane okoli 50.000 € na sekundo.

    In ne, pri nas se kaj takega ne da narest.

  25. Jonas, - 22.3.06 | 13:08

    Pero, ne dojameš, kaj ti hočem povedati. Jaz vidim med Ice Age in The Incredibles ogromno kakovostno razliko. Nihče še ni dosegel Pixarja.

  26. andraz, - 22.3.06 | 13:13

    Madegaskar ga po mojem mnenju je. Sploh ce odmislis annoying Ben Stiller voice.

  27. Pero, - 22.3.06 | 13:14

    Razlika je samo v render enginu Jonas. Pixar uporablja RenderMan-a Blue Sky pa so vse skupaj spacali z Mental ray-om. Glede animacije same pa res ne vidim neke hudo bistvene razlike.

    andraz, da se narest in če bo šlo vse po sreči se bo tudi kmalu naredilo….po eni strani….in ja ne da se narest pri nas zaradi tega ker ti pri nas ne bo dal nihče niti tolarja za to.

  28. Jonas, - 22.3.06 | 13:20

    Zgodba, design, dialog, humor, satira, kamera, montaža, avtentičnost, parodija, research, kostumografija, scenarij, scenografija, osvetlitev, estetika, ritem, animacija, igralci, glasba, zvokovna obdelava, posebni učinki, režija, itd., itd., vse to so elementi dobrega filma.

    Ti bi se pa pogovarjal o renderiranju?

  29. andraz, - 22.3.06 | 13:22

    Razlika ni v renderingu. Bistvena razlika je v pristopu in arhitekturi pipelina, ki je v pixarju edinstvena.

    Al so za Ice Age rabil MR al ne, pa ne vem. Kolikor vem, so za Robots uporabili proprietary software in lasten render engine.

  30. andraz, - 22.3.06 | 13:22

    ce se ze ostalih reci ne dotaknemm namrec.

  31. Janči, - 22.3.06 | 13:26

    Glede narečij: Res je, ampak da se zmanjšat narečje na minimum. Še posebej, če si na javnem zavodu RTV in te plačujejo iz naročnin. Tam te mora razumeti vsak. Torej, knjižna slovenščina. Dober primer je Čolnik, pa tudi Hribar (sicer mu včasih uide) itd.

    Tudi pri politikih je spoštovanja vredno, če ve politik nastopati v knjižnem zbornem jeziku (dober primer: Slavko Gaber) in ne v narečju (slab primer: Anton Rop)

    Činč se za razliko od Bizovičarja vsaj malo kontrolira, saj ga ne bi več kot pol Slovenije razumelo, če bi govoril v svoji pravi govorici, kot to dela Bizovičar. Pa kljub temu, da Činč vsaj zaenkrat ni na nacionalki.

  32. Pero, - 22.3.06 | 13:32

    Ja Jonas za božjo voljo ne bit besen name. Ne mislim se z nobenim kregat ali pa bog ne daj vsiljevat moje nepomembno mnenje. To so znane zadeve, ki se dajo hitro preverit na spletu.

    Rendering je sestavni in tudi ključni del produkcije. Vse zastojn o zgodbi, designu, humorju in ostalem, če se ti na koncu spaca nek zmazek a ne?

    Bom ti probal po kvartopirsko razložit. Dejstvo je, da moraš imeti vse prave karte v rokah za zmago. O tem ni dvoma. Moraš pa priznat, da tudi mi znamo poker špilat. Ali pa mi tega ne znamo zato ker smo v Sloveniji? Vprašanje pa je kakšne kvalitete bodo karte in kako dolgo boš igral igro glede na proračun, ki ga imaš na voljo. To je vse. Pa brez zamere.

  33. Jonas, - 22.3.06 | 13:37

    Nobene zamere, le od kod ti to. Pravim le, da film ni le renderiranje in ni vsak softveraš umetnik.

  34. Pero, - 22.3.06 | 13:48

    “Nobene zamere, le od kod ti to.”

    …jah ponavadi me vsi po vrsti nahrulijo po dolgem in počez, da se to pri nas ne da delat.;-)

    “…ni vsak softveraš umetnik.”

    …tudi o temu bi lahko kako dodatno rekli v tej digitalni dobi. Svet se nažalost ali pa na srečo nenehno spreminja in to kar je bilo še lani dogma je danes lahko smešnica.

  35. multiplikace, - 22.3.06 | 13:56

    Jejhata, le kaj bo tole Peró še zapisalo, se vprašam. Rendering je sestavni del produkcije? No shit, Sherlock. Sedaj pa poglej, katere elemente je ti naštel Jonas. Brez slednjih se ti lahko zrendra samo dolgočasen eye candy in prav nič drugega. Za umetniško in tehnično izpiljenost, ter usklajenost vsega nebroja tistih reči potrebuješ mnogo glav. Brihtnih, tudi. Akoprav bi imel na voljo korejsko render-farmo, bosta tista dva frenda, ki bi ti pri vseh teh “od A do Ž” (get it, Ž, huh huh) pomagala, odločno premalo.

  36. Pero, - 22.3.06 | 14:00

    “multiplikace, – 22.3.06 | 13:56 Jejhata, le kaj bo tole Peró še zapisalo, se vprašam. Rendering je sestavni del produkcije? No shit, Sherlock. Sedaj pa poglej, katere elemente je ti naštel Jonas. Brez slednjih se ti lahko zrendra samo dolgočasen eye candy in prav nič drugega.”

    …I rest my case.

  37. Bo, - 22.3.06 | 14:16

    Zame so razlike med izdelki iz Pixarja in sosednjih studijev očitne. Kaj takega se zdaj v Sloveniji ne da narediti. Po mojem noben ne zna. Kaj ti bo splošno programje, ki ga uporabljajo, in ki ga lahko kupiš, če ne znaš zakodirati določene numerične rutine?

    Tam v Pixarjevih risankah fizika pôje. Zadaj je matematika in še za njo brihtni ljudje. Kdor je videl dodatke k Finding Nemo (DVD), se mora spomniti razlage modeliranja morske vetrnice, kako so ujeli gibanje lovk in interakcijo z ribo. Mislim, da je matematično modeliranje je umetnost, 3D modeliranje pa obrt. Ta se manj ceni, ko govorimo o presežkih. Pixar obvlada tudi obrt. Pixar je v znanju matematike za nekaj glav nad vsemi. Tega v Sloveniji zdaj ni mogoče tržiti. Sicer jih nekaj zna zakodirati kakšno pošteno numerično rutino, pa jih je večina zaposlenih in priklenjenih na Univerzi.

    Pixarjeve risanke tehnično niso golo 3D modeliranje v kakšnem programju! Poleg tehnike so še druge stvari. Res pa ne vidim razloga, zakaj kakšen sosednji studio ne bi mogel kdaj narediti kaj podobno dobrega, ampak zaenkrat je njihova roba drugorazredna, če je Pixarjeva prvorazredna.

  38. andraz, - 22.3.06 | 14:46

    Bo, se delno strinjam. Vendar mislim da je blo tukej ze velikokrat povedano bistvo:

    in to so ljudje ki jih pixar zaposluje. Umetniki in TDji.

  39. Pero, - 22.3.06 | 15:07

    Kaj mam “rad” modele, ki tko na pamet ob kavici in čiku določijo kaj se da in kaj ne v Sloveniji in kdo po njihovem mnenju to zmore in kdo ne. Večina profesionalnih 3D modelarjev in animatorjev, vključno z mojo nepomembno malenkostjo, prav zaradi takih poznavalcev dela izključno za tujino. Doma razen “strokovnega” posmeha in “strokovnih” mnenj tako ne dobiš ničesar. Čez deset, dvajset let bo mogoče tudi pri nas kaj drugače.

    Jonas to seveda ne leti nate.

  40. Filip, - 22.3.06 | 15:13

    Dej Pero pokaž nam kaj. Prosim te. Resno. Vem, da maš kaj za pokazat…:-)

  41. mamojebac, - 22.3.06 | 15:43

    da ne pametujem preveč, najlepši primer je Pixarjev For the Birds!!! Sama IDEJA je najbolj važna, izpeljava malo manj! Ker kam pa pridemo brez domišljija (pred nekaj leti smo še gledali ČB TV). Pixar ima pa OBOJE!!!

  42. Bo, - 22.3.06 | 16:01

    Pero, s tem si moral zbosti tudi Jonasa, saj po mojem ni povedal kaj bistveno drugega: so 3d modelarji-obrtniki in še eni drugi, ki dajo med drugim prvim kaj za početi, pa še povejo jim kako.

    Naj povem, da nimam nič čez 3d modelarje, lepo prosim, potem bi imel tudi kaj čez novinarje napram pisateljem, pa nimam. To je vse koristno. Sočustvujem s tabo, če še nimate za Slovenijo kaj početi. To je žalostno. Smo torej še za en korak dlje od Pixarja, kot sem mislil prej.

  43. Pero, - 22.3.06 | 16:27

    Ah kje! Jonas ma debelo kožo. Zanj se ni za bat. Upam. Tudi sicer, ker komentar dejansko ne leti na njega, temveč na take, ki o tem poslu dejansko nimajo nič pojma.

    P.S. Jonas je aktiven v računalniški panogi, vsaj, da jest vem, še iz časov prvih PC-jev, tko da v tisti druščini “poznavalcev” ne more bit. Pa naj me Jonas popravi, če ni res.

  44. đexon, - 22.3.06 | 17:54

    Saj tudi neko dobro oddajo smo verjetno v Sloveniji sposobni posneti, po TV pa se še vedno vrti Bar, Sanjska ženska in ne vem, kaj še vse. Verjetno z razlogom.

    Izjava je smešna, tudi če veš, da je v Sloveniji veliko dobrih 3D modelarjev. Verjetno obstaja razlog, da se primerljive zadeve v Sloveniji še nihče ni lotil, pa se je še dolgo ne bo. Ko pa se bo, se bomo pa pogovarjali – nič ne rečem, možno je vse.

    Če bi jaz trdil, da lahko Slovenci sestavimo podobno nogometno ekipo kot Brazilci, bi se mi tudi verjetno vsi smejali. Pa imamo tudi v Sloveniji veliko dobrih nogometašev. Le 11 jih potrebuješ, pa vseeno ne rata.

  45. BigWhale, - 22.3.06 | 18:48

    S Perotom se v celoti niti ne strinjam, je pa res, da so nasi strokovnjaki, na kateremkoli podrocju prekleto podcenjevani s strani lastnega naroda. Sploh kar se racunalnistva in drugih znanosti tice.

    To, da nekdo trdi, da pri nas ne bi znali spacati matematicnega modela gibanja ene usrane morske vetrnice je pa navaden crap, dobesedno. Ali pa jate rib, karkoli. Nikjer ne trdim, da bi lahko sproducirali en Pixarjev izdelek. Če zaradi drugega ne, potem ne zaradi denarja. Strokovnjakov imamo pa kar precej, eni delajo auspuhe, drugi pa pisejo raznorazne cluster sisteme, ki jih uporabljajo borzne hiše po svetu za svoje izračune.

    Morda imamo tudi kaksnega scenarista in glasbenika, morda tudi reziserja… Kdo ve…

  46. Jonas, - 22.3.06 | 19:19

    S tem se pa tudi jaz strinjam. Zavedam se, da je pri nas en kup zelo spretnih in tudi nadarjenih ljudi, le zbrat se nekako ne znajo skupaj. Kot da bi čakali, da jih kdo odkrije.

    Pero, res, daj pokaži, če imaš kaj narejenega…

  47. Pero, - 22.3.06 | 19:27

    Mam boljši predlog Jonas. Če si za me kontaktiraj na email.

  48. cedevita, - 22.3.06 | 19:45

    Men je bil pa Shrek kul. V bistvu boljši od Shark Tale, ki je (se mi zdi da) od Pixarja. Seveda govorim o Shreku 1 in ne dvojki, ki je bla dolgočasna. Kar se pa tiče sinhronizacije, sem za, ko gre za risanke, ker lahk potem svojo malo sestrico pelem v kino in mi ni treba šepetat podnapisov. Zadnjič sem jo pelal gledat Malega Piščka in ga je razumela. Sinhronizacija me je zelo prijetno presenetla, ker je bla res kvalitetna, Javšnik pa je z naglasom stvar sam še popestril, ker je tud iz navadnega stavka naredu foro (v neki sceni je reku: “Lepa si ko rouža”). Se da pa risanke v DVD kvaliteti velik prej stankat z neta kot pa filme.

    Kar se tiče računalniških strokovnjakov: v Mladini je pred časom bil objavljen članek o neki slovenski firmi, ki dela igrice. Skor nisem mogu verjet, ko sem vidu neki snapshotov. Definitivno mamo potencial, keša pa žal ne. Sem pa mnenja, da se Pixarju naši ne bi mogli približat, ker majo Američani velik več kilometrine.

  49. Jonas, - 22.3.06 | 19:48

    Shark Tale je zmazek. DreamWorks, not Pixar.

  50. mArkedzani, - 22.3.06 | 21:31

    “S tem se pa tudi jaz strinjam. Zavedam se, da je pri nas en kup zelo spretnih in tudi nadarjenih ljudi, le zbrat se nekako ne znajo skupaj. Kot da bi čakali, da jih kdo odkrije.”

    Boljse nisi mogel povedati, oz vzel si mi besede z jezika!

    Naj dodam – vsec mi je ce nekdo govori tako kot govori – Ampak, daj govori LE ĆE ZNAŠ, sicer pa bodi raje tiho.

    p.s. Jonas, zbobnaj skupaj ekipo. Za zacetek se bo delalo za dušo, kasneje pa za denar. Zdaj mas ljubi mir in cas :)

  51. Bo, - 23.3.06 | 08:22

    Mnenje številka 50! Juhu, dobim nagrado?

    Če koga zanima: Na spletu je najti blog okrog Pixarja: Upcoming Pixar. Današnji post pravi o francoskem posterju za Avtomobile. Luštno.

  52. konks, - 23.3.06 | 09:45

    CGI je sranje. kje so Disneyeva 90′? Ni jih. vstanejo samo še animeji.

  53. Nikio, - 23.3.06 | 10:47

    Mene sploh preseneča naša produkcija… Če samo pogledamo reklame Mobitela ali Siddhartine zadnje spote… mislm, waw!!! Glede na to, da pri nas nimamo takih finančnih možnosti kot drugje, smo kar carji, a ne?

    Vzemite 2 milijona naključnih američanov, pa povejte, koliko bo med njimi olimpijcev, pesnikov, video strokovnjakov, igralcev (itd), ki se lahko kosajo z našimi izbranimi????

  54. Simon Limon Ruši Gaj, - 23.3.06 | 10:59

    Velik teoretizirate… Sam sodelujem pri enem takem velikem projektu in tudi meni se zliva kava v notebook ob branju tele mnenjske komedije. Saj ni pomembno, kje se kaj dela – pomembno je, kakšen kaliber in vrsto avtorjev imaš zraven. Render engine je zgolj eden od dejavnikov – tudi, če imaš najboljšega in največjega, ti ne bo popravil slabe zgodbe ali nedodelane strategije jurišanja v ljudska srca ter čaranja iskrenega človeškega nasmeha na ksihtke.

  55. andraz, - 23.3.06 | 11:03

    Ok, slovenski pixar projekt, ocena izvedljivosti po mojem mnenju glede na razpoložljiv slovenski kader (z zvezdico je oznacena osebna ocena primernosti potencialnega slovenskega kadra glede na izkusnje in znanje):

    
    -režija: *
    -scenarij: **
    -production management: *
    -kostumografija: ***
    -scenografija: **
    -zvok: **
    -glasba: *****
    -art direkting: **
    -cinematography: *
    
    CG oddelek:
    -storyboard: *****
    -senior tehnicni direktor: **
    -RnD: **
    -senior modeler: ****
    -senior animator: *
    -senior shot TD: **
    -senior VFX: *
    -senior teksturer: *****
    -senior shader artist: ***
    -senior render monkey: *
    -senior compositing: ***
    -senior montage: **
    
    -junior tehnicni direktor: *
    -junior modeler: ***
    -junior shot TD: *
    -junior animator: *
    -junior VFX: **
    -junior texturer: ****
    -junior shader artist: *
    -junior render monkey: **
    -junior compositing: **
    -junior montage: **
    
    

    Ocena 5 zvezdic pomeni da je kader on pair s hollywoodom. Ocena ena pa, da je sposoben izdelkov kot so: Življenje kot v filmu, Uglaševanje, Tu pa tam, Werner video spoti. Ja, omenjeni izdelki nimajo nič s CGjem, imajo pa ogromno s slovensko filmsko kulturo in znanjem.

  56. andraz, - 23.3.06 | 11:08

    uuuups, pozabil bistveno kategorijo (upam, da samo to):

    -senior concept artist: ****
    -junior concept artist: ****
    
  57. Simon Limon Ruši Gaj, - 23.3.06 | 11:21

    @Andraž – Đabe ti je to.

    Poznam production managerja za vsaj tri zvezdice ;-)

  58. andraz, - 23.3.06 | 11:32

    no sej, najbrz sem s tem prekleto kriticno in naduto izpadel, ampak na slovenskim znanjem filma in tehnologije, ki spada zraven, sem res razočaran. Prizadetim opravičilo.

  59. andraz, - 23.3.06 | 11:46
  60. Nikio, - 23.3.06 | 12:06

    Mislim, da je štos tudi v tem, da oni za vsako tako funkcijo nimajo samo enega strokovnjaka ampak kar celo ekipo, kjer lahko eden drugega dopolnjujejo, kontrolirajo, popravljajo, brainstormajo…. Če si pa sam, te lahko hitro tudi odnese.

  61. Bo, - 23.3.06 | 12:31

    andraz, to je super! ampak kaj, naj gremo zdaj v London na razstavo, haha?

    To mora biti ista reč kot njihova znana razstava v Museum of Modern Art. Baje nadvse dobro. Kar ni presenetljivo, ko je pa od Pixarja, ja ja.

  62. andraz, - 23.3.06 | 12:41

    ma v bistvu bi lahko sli ja. Sicer osebno londona ne maram, ampak tole bi se pa splacal pogledat. Jest bom najbrz sel.

  63. Bo, - 23.3.06 | 13:05

    Andraž, da bo to čez vikend, se vam bi rad pridružil, če bi bilo to vam vredu.

  64. andraz, - 23.3.06 | 13:22

    se gremo zment v zacetku maja, da se gre, easyjet magari, jest in Jana greva skoraj 100 %, edino za prespat sva mal skepticna, London ni ravno lower budget friendly.

    Torej, ce je kdo za, mail imate (imam), pa se slismo proti koncu aprila?

  65. Bo, - 23.3.06 | 13:25

    Simon Limon Ruši Gaj, prav, ampak če odstraniš teorijo, pa od teh Mnenj ne ostane kaj dosti. Mnenja so vendar namenjena temu. Vsak ima svoje. Kakšna se pokrivajo. Ti vsaj tipkovnica ne bo zaspala, ker si jo pomočil s kavo. :)

    Mojo teorijo o tehnologiji je dobro potrdilo predavanje Motion Design in Computer Animation (FMF, junij 2003) Jovana Popovića: Srba, ki je odšel in ostal na MIT. Tam raziskuje računalniško modeliranje narave. Njihova dognanja in osebje odtekajo tudi v Pixar. Ko je pokazal svoj program – vrisal dva predmeta, klobuk in stojalo zanj, določil začetni položaj klobuka na eni strani sobe, končni na drugi na stojalu, za vmes pa rekel, naj se klobuk še nekajkrat zavrti okrog različnih osi, pa mu program izračunal vmesne slikce, kot narekuje fizika – mi je bilo jasno, kje je Pixar. (To nam je kazal leta 2003. Znanje, Interactive Manipulation of Rigid Body Simulations, je bilo takrat staro 4 leta.) No ja, v šoli so tudi mene naučili reševati diferencialne enačbe z robnimi pogoji, kar je najbolj oskubljena teorija tistega, kar nam je kazal Popović, ampak od tu do splošne platforme je korak, ki tehnološko loči prvorazredno robo od drugorazredne.

  66. Avian, - 23.3.06 | 13:57

    andraz no ja studio jest poznam za vsaj 4 zvezdice. sam kaj k je potem problem cim se umesa filmski sklad ruknejo vse delat v vibo. ah ja…….

    lp Avi

  67. jebžo, - 23.3.06 | 14:00

    hehe, dobro vi to nabijate, vsi po vrsti… Prvo svoje izdelke pokazat, pol pa pametovat – še posebej Pero :)

    Kar se pa tebe tiče Jonas, dragi :), kritik je najlažje bit, naredit kaj- to je pa že druga pesem… sej sam veš :)

    aja… to še…hehe… glede na to da ti non-stop povdarjaš, da si se umaknu iz t.i. javnega življenja…(fotografije,…), a se ti ne zdi, da je to da posodiš svoj glas, (ki se bo predvajal v kinu, po tv-ju, po vseh reklamah, pa ne sam glas, tud ime tvoje bo napisano) – napoved in vstop v medijsko sceno??????

  68. Bo, - 23.3.06 | 14:02

    PIXR papirji (prve vrstice Jonasovega članka) so gotovo dobra naložba. To je matematično podkrepljeno.

  69. andraz, - 23.3.06 | 16:18

    Avian, lahko das url takega studia?

  70. BigWhale, - 23.3.06 | 20:37

    Bo,

    Hja, tudi Enron papirji so bili dobra nalozba. Taka trditev je precej splosna in precej neutemeljena. :)

    Pa je Enron samo eden izmed njih, ki so bili ‘rock-solid’. :)

  71. Filip, - 23.3.06 | 22:32

    Jah sej debata je super. Res. Je pa samo in le debata. A bomo kaj sproduciral in pa vsaj svoje poizkuse javno (vsaj tukaj) prikazali, ali pa bomo samo nože brusili? Sem že videl par slovenskih poizkusov tovrstne produkcije. Zanimivo ter optimistično. Res. Kljub vsemu pa ostajamo na debati. Poznam nekatere izmed komentatorjev v tej temi. Pa ne želite svojih produktov predstavit. Zakaj? Česa se bojite? Meča naročnikov? Kritike nas diletantov? Hahahahaha…

    Bojte se raje svoje samozavesti. Tiste, ki je ne premorete v zadostni meri očitno….

    Pa brez zamere. Nekako bi vas poskušal sprovocirati. Pa mi ne rata… :-))

    Odlične stvari producirate….res…

  72. Filip, - 23.3.06 | 23:14

    Še več..

    Bi bili pripravljeni sprejeti izziv “10 (ali celo več) sekundne 3D animacije” na predpisano temo? Na našem portalu smo pripravljeni na takšen izziv. Smo to že mnogokrat počeli. Lahko se (na našem portalu) pretegnemo, izživimo, zašvicamo ter poskusimo pritegniti sponzorje ter tovrstnemu ustvarjalcu zmagovite animacije zagotoviti dostojno nagrado.

    Kaj menite? Podana vam je kost za glodanje, roka sprave, mašna bukvica, zdravilo vaših kompleksov ter izziv in potrdilo vašemu besedičenju.

    Imate-imamo JAJCA za to? Povejte… :-)))

  73. Bo, - 23.3.06 | 23:23

    Kaj je narobe zgolj z debato? Kje to počnejo ves dan, vse dneve, hehe.

    Jaz sam žal nisem animator, pa vam vseeno rad pokažem: kako se črv premika po krogu.

    Se že veselim, da bodo zdaj sledili vaši linki, se že veselim klikanja. Tudi o Filipovi temi bom rad premislil.

  74. Pop, - 24.3.06 | 03:37

    Pero! Glede na vprašanje Jonasa, ce mas kej narjenga in tvojga odgovora, da mas bolso idejo in da nej te kontaktera na mail, me zanima, ce bi lahko to tut obce pokazou, ker me res zanima, kaj so sposobni nasi nardit na tem podrocju. Hvala

  75. Pero, - 24.3.06 | 08:02

    @Pop: Z Jonsom sva se načeloma že zmenila za en tak demonstrativni projekt. Če bo na koncu Jonas zadovoljen z izdelekom ga bo, predvidevam, skoraj zagotovo predstavil tudi tukaj. Če pa slučajno projekt ne bo na nekem zadovoljivem nivoju pol pa urno kamne v roke pa udrihat po lažljivem kljukcu!:-)

    @Filip: “Roka sprave? Zdravilo vaših kompleksov? Imate Jajca?” Ni vredno komentarja.

  76. Pero, - 24.3.06 | 08:30

    Za ta čas pa si lahko ogledate na naslednjih linkih domačo, tudi vrhunsko ponudbo:

    Priporočam ogled demo reelov. Ne pozabit na legendarnega Perka. Ogled je mogoč tukaj: http://amfilms.hash.com/search/entry.php?entry=684 ;-)

  77. Avian, - 24.3.06 | 08:52

    andraz: ga na zalost se nima :) ce bi pa kontakt me pa lahko kontaktiras hmmm na avian25@gmail.com pa se zmenmo :D

    lp Avi

  78. andraz, - 24.3.06 | 09:29

    Avian, mas mail.

    Se ena stvar. Mislim da so edini v evropi, ki bi bili sposobni konkurirat Pixarju na vec al manj vseh podrocjih, Francozi. Njihova industrija animacije, CGja in filma ima fantasticne izdelke, ki pa jih izven frankofonskega sveta takorekoc ne poznajo. Kar je problem francozov samih, pa tudi nas, ker znamo vsi samo anglesko. No, vec ali manj ali vsaj jaz no.

    Bojda se v Rusiji tudi hudo dela na teh podrocjih, samo oni so pa se bolj zaprti.

  79. andraz, - 24.3.06 | 11:57

    Pero, z vsem spostovanjem do kolegov v 3d grafiki, ampak omenjeni primeri so svetlobna leta od pixarja. V vseh moznih kategorijah.

  80. Pero, - 24.3.06 | 13:11

    Hehe. Ta je ena tvojih “boljših” tukaj. Ja dej, če si tolk korajžen pa jih poklič pa jim to povej. Me res zanima kaj bi ti rekli omenjeni, tudi mednarodno priznani in nagrajeni mojstri (sploh iz ArtRebel-a 9 in Kerozina), na to tvojo izjavo.

    Če oni namreč potrdijo, da so kot sam praviš —>!!!svetlobna leta!!!

  81. Pero, - 24.3.06 | 13:15

    od Pixarja pol takoj vse povlečem, kar sem tukaj reku in trdil in javno priznam, da se mi tudi približno nič ne svita o 3D grafiki in animaciji.

  82. Doen, - 24.3.06 | 13:17

    Potrjujem andrazevo izjavo (compositor iz kerozina). Dejansko se tako mi, kot reblovci, se zdalec ne moremo kosati s Pixarjem. Sicer so razlogi za to razlicni, ampak nasi izdelki so res svetlobna leta za pixarjem…ampak se trudimo.

  83. andraz, - 24.3.06 | 13:23

    Ne vem, kaksen smisel bi bil klicat te ljudi in jim povedat tisto, kar vemo vsi vsaj malo samokriticni ustvarjalci na tem podrocju v sloveniji. S tistimi od omenjenih firm, Pero, ki v resnici mislijo, da so on pair s pixarjem, mora biti nekaj fundamentalno narobe.

  84. Pero, - 24.3.06 | 13:28

    Eto kot obljubljeno: Javno povelečem vse kar sem tukaj reku in trdil ter prav tako javno priznam, da se mi o 3D grafiki in animiaciji popolnoma nič ne svita…

    …e pur si muove!;-)

  85. Pero, - 24.3.06 | 13:35

    andraz si kot ponavadi vedno izmisli kak stavek, ki ga nihče tukaj nikoli ni izrekel. Prosim, da me citiraš, če sem to kje izjavil. Vse kar trdim kot rečeno “do groba” je, da če imaš na voljo sredstva lahko brez večjih težav skoraj isto kvaliteto dosežemo tudi tukaj…doma…v Sloveniji.

  86. andraz, - 24.3.06 | 13:40

    Oprosti Pero, ampak ne vem o cem govoris.

  87. Pero, - 24.3.06 | 13:47

    Niče ne govori, da so te firme “on pair” s Pixarjem. Ne vem od kje si to zbasal? Od mene?

  88. andraz, - 24.3.06 | 13:57

    Ej oprosti Pero, mas prav, sem pretiraval. Iz pogovora sem namrec po pomoti potegnil ven nekaksno primerjavo med omenjenimi podjetji in pixarjem. Res je, nikjer nisi rekel da so ta podjetja on pair s Pixarjem. Sam bi moral namesto on pair raje reci primerljivi s Pixarjem. Kar so, tako kot je sofer avtobusa na relaciji Kranj Tržič primerljiv s Fernardom Alonzom. Oba zivita od voznje. A med njima obstaja prepad razlike, ceprav se sofer avtobusa najbrz lahko na podlagi svojega znanja in izkusenj ob dobrem pospesku “stegne” v Alonzovo ligo. Kot se lahko ta podjetja ob pravem vodstvu, denarju, kreativnem pospesku “stegnejo” do Pixarjeve lige. Recimo.

  89. Simon Limon Ruši Gaj, - 24.3.06 | 14:23

    Samo medklic – legendarni Perk alias Perkmandeljc.

  90. Pero, - 24.3.06 | 14:37

    @andraz Naj ti navedem nekaj primerov, ki jih lahko tudi sam preveriš na spletu, ko se je navaden smrtnik (če češ šofer) “stegnil” do svetovne elite. Pa začnimo: Max Biaggi navaden milanski poštni kurir, Eros Ramazzotti začel dobesedno na ulici, Enzo Ferrari mehanik,….pa to so samo par, ki se jih tko na hitro spomnem. V 3d grafiki in animaciji pa jih je malo morje, ki so začeli kot “šoferji” in prilezli na sam svetovni vrh.

    Problem je v temu ker taki kot si ti določajo tko na uč kdo je po njihovem mnenju sposoben in kdo ne. Tega sam nikoli ne počnem in je bistvena razlika med mano in tabo. Namesto da bi spodbujal razvoj v to smer ga po mojem nepomembnem mnenju prav zaradi takih nepremišljenih izjav zaviraš. Že to da podcenjevalno gledaš na filme kot so Življenje kot v filmu, Uglaševanje, Tu pa tam je dovolj zgovorno.

  91. Bo, - 24.3.06 | 18:48

    Ma ja, s tem se strinjam. Domačo produkcijo se bi moralo sprejemati bolj nežno.

    Tudi če je daleč od prvorazredne, pixarjevske, se bi moralo vedno v njej najprej najti kaj dobrega, to povedati, potem pa govori o slabem. To meji na narodno zavednost. Spoznajte Primoža Trubarja, če ga še ne poznate. Bil je eden naših največjih mož.

    Moje prepričanje je, da je Pixar zelo oddaljen od slovenskih možnosti. Omenjena so bila sredstva, da z njimi bi bilo pa mogoče ogromno narediti. Morda sem razumel narobe – kapitalov je več vrst -, a če je bil mišljen le denar, se s tem ne strinjam. Da kupiš licenco za dobro tehnologijo, dobro plačaš ljudi, še ne pomeni, da boš ogromno naredil. Pomojem manjka pravega intelektualnega kapitala. (Kar se morda zdi čudno, glede na teh 90+ modrih mnenj tukaj.) Tehnologijo je treba razvijati.

    Naj zaključim uvod. Človek, ki ob domači produkciji pomisli najprej na slabo, in katero tujo bo konzumiral, se mi zdi sporen. To je hlapčevstvo. Če je človek slabši, naj to prizna, pa naj se giba v svojih zmožnostih in jih širi. Takšen je spoštovanja vreden.

  92. Bo, - 24.3.06 | 18:49

    A sem vam jih nasolil, kaj?

    Prav, to so po mojem ful resne stvari.

  93. Avian, - 24.3.06 | 19:44

    ceprov se da delat tud doma hude stvari

    precekirite tale link http://www.sebastienlaban.fr.st/

    tipcek je mlad ampak dela pa neverjetne stvari.

    ok ustavla se mu pr figurah ampak ozadje pa montazica je pa adijo

    lp Avi

  94. LionRock, - 26.3.06 | 19:05

    Shrek in Shrek 2 je razred zase!

  95. Bo, - 28.3.06 | 11:47

    G. Jonas, videl sem reklamo, da naj bi Ledena doba 2 prišla v kino že sredi Aprila. Premišljeval sem, koliko časa vzame za sinhronizacijo ene takšne risanke; kakšen teden?

  96. Jonas, - 28.3.06 | 12:15

    Ja, časa ni veliko in se hiti. Svoj del za Ledeno dobo (Mamut Manny) sem posnel v dobrem tednu. Če bi bilo več časa (in cekina), bi si ga gotovo privoščili več.

  97. gassko, - 28.3.06 | 14:37

    A ti si pol kšn nov mamut al je to tist isti k je že bil?

  98. Sabuzoco, - 29.3.06 | 08:05

    Naj najprej naštejem moje “the best” risanke: La Linea, South Park, Profesor Baltazar, Pingu,A je to, The Simpsons, Fantasia in Fantasia 2000…, japoncev pa sploh ne bom omenjal, ker so nad vsemi in razred zase. Kaj me moti pri Ice Age in podobnih, pogledaš jih trikrat, ppotem jim pa zmanjka zagona enostavno niso več zanimive.

  99. gescom, - 29.3.06 | 19:54

    andraz, kar se tice slovenske produkcije, ne pozabi da so na siggraphu 97 vsevprek predvajali trailer slo podjetja kot primer moznosti uporabe motion capture tehnologije v entertainment industriji. sicer pa znanje ni problem, problem je kvecjemu kolicina ljudi in s tem povezan cas produkcije / denar.

  100. Adi, - 29.3.06 | 21:32

    Ogledal sem si trailer, ful mi je všeč. Tok živo zgleda vse skupaj. Kdo bi si mislil, da me bo ena risanka fascinirala. Ali bo v prihodnosti sploh kakšna meja med animiranim in navadnim filmom, ker nekateri kadri se mi že zdaj zdijo tako resnični.

  101. Sabuzoco, - 30.3.06 | 08:21

    prvi link ne dela, sorry

  102. Sabuzoco, - 30.3.06 | 09:39

    Hmm kako pa da je izginil odgovor z linki do Final fantasy trailerjev? No saj ni važno malo poguglajte, se splača.

  103. Bo, - 30.3.06 | 13:35

    Čestitke Adi za 100. mnenje! :)

    Teli Avtomobilčki zgledajo zelo – živi. Tak občutek dobim vedno znova ob Pixarjevih risankah, da stvarem vdihnejo življenja. Dbest.

    Našel sem še japonski trailer, seveda sinhroniziran, pa z nekaj novimi prizori. Vrum vrum, naj to čimprej pride v kina.

  104. cedevita, - 5.4.06 | 00:51

    http://www.metacafe.com/watch/27422/toystorybloopers/

    toy story bloopers. v pixarju še to naredijo :)

  105. Jawbee, - 12.4.06 | 13:54

    Jonas zakaj nič več in niti zadosti ne pišeš na temo film!!! tako širokopasovna povezava, pa nič, predvidevam, asa za ogled, predvsem pa komentar dobrega filma! prosim

  106. [...] Šel v kino, videl, se smejal. Slišal sem marsikatero kritiko, da je drugi del Ledene dobe slabši kot prvi. A kljub napakam me je zelo dobro držal pred zaslonom, čeprav je bil tretjevrstna izkušnja. Ne ni bilo tako slabo, ampak gneča v dvorani, saj smo dobili le še tretjo vrsto Seveda smo bili eni najstarejših otrok v dvorani, še posebej zato, ker smo si šli ogledat sinhronizirano verzijo. Ta je vse prej kot razočarala. Brez kakršnegakoli problema sem pozabil na glas Raya Romana, saj ga je več kot nadomestil Jonas Žnidaršič z izdatno pomočjo predvsem Jerneja Kuntnerja (neverjetno dobro zadel pljuvajoči glas izvirnega Sida) pa tudi Sebastjana Cavazze. Če že nimam pripomb čez sinhronizacijo, bi lahko kakšno rekel na račun scenarija, saj se je na koncu srečen konec malo razvlekel, pa tudi pevski nastop mrhovinarjev in dogodivščine Ognjenega kralja sta brez potrebe ubila divji ritem in razvlekla film. Ampak to ni tako pomembno, glavno da se lahko smejijo tako otroci, kot tudi odrasli (fora o debeli bivolici in njenemu slepemu partnerju je šla mimo otroških ušes ). In tako je tudi prav. Zabava za vse ljubitelje smeha.  [...]

  107. Bo, - 20.4.06 | 12:47

    “Doing research on the subjects of our films has become a matter of principle for us … We ended up doing more research for Cars than we’d done for any other project at Pixar.”* — Pixar Animation Studios chief John Lasseter.

    From this post: “This statement speaks volumes on why Pixar is one of the most successful studios on the planet. Pixar does indeed hire creative and talented people. But it’s the research that’s key. Pixar’s research unearths facts; those facts inspire more ideas to enrich the story. Research begets creativity.”

  108. Bo, - 27.4.06 | 23:38

    “… prva animacija, ob kateri sem se osebno še bolj smejal sinhronizaciji, kot pa izvirniku. Razlogi so trije: …”

    komentar spookyja Mulderja na sajtu Mladine

  109. Bo, - 27.4.06 | 23:47

    Videl (sinhronizirano) Ledeno dobo 2 / Ice Age 2! O sami risanki mislim, da je presegla prvi del. Tehnično je dobra, zgodba in dialogi šepajo oziroma so namenjeni mlajšim ali manj zahtevnim. Risanka (studia Blue Sky) je očitno za razred (ali dva) pod risankami Pixarja. Če gre temu zaslužena zlata medalja, gre studiu Blue Sky kakšna manj žlahtna. Pa vseeno. Pixarjeve risanke so tako redke! da so drugi še zmeraj kakovostni izdelki zaželjeni. Zelo vesel sem bil več scen s Scratom, tragikomično veverico.

    Domači glasovi so me posebej razveselili. Od glavnih sta se mi najbolj dopadla od Kuntnerja in Žnidaršiča, Cavazze manj, Valičeve bolj. Kuntner je film prepričljivo poživel, Žnidarič prav tako, a na bolj nobel način. Kar se mi je zdelo sprva flegmatično, malo preveč navadno, se je bilo kmalu slišati kot zadetek v polno: super poudarki, tempo (“Aaaaal se ne bi …”), intonacija in kar je tega. Ta sinhronizacija je na splošno lep slovenski dosežek, to je treba povedati!

    Upam, da bo sinhronizacija prihajajoče Pixarjeve Cars (“Avtomobilčki?”) tudi dobra.

  110. zvjezdan popov popov, - 8.6.06 | 05:36

    spoštovan, ob iskanju sem padel tlenotre, zato izkoriščam to priložnost, da dobim stik s teboj (bo pa ja deloval).

    od vas, ki se pojavljate na tv, si ti med tistimi, ki so mi zelo všeč, ampak to sedaj ni važno.

    tukaj me zanima področje pc-jev, kjer si, razen v biljardu, doma, zato sem najprej presenečen, če si to stran sam ustvaril in nato želim izvedeti, če te zanima še kaj podobnega, kakor sedaj drnovšek operira z animacijo javnosti za dobro sveta. njega omenjam samo zato, da hitreje razumeš, o čem sprašujem: torej, te še kaj takega zanima? …ker potem ti bom še kdaj kaj napisal.

    zvjezdan

    :-)

  111. tonig, - 22.6.06 | 15:43

    Jonas, ko smo ze ravno pri animaciji, si mogoce zasledil open source short movie “Elephants dream”, ki je bil pred casom relisnjen? Najvecja lepota vsega skupaj pa je dejstvo, da je vse skupaj narejeno z open source programom blender (+ Gimp,…), na originalnem DVD-setu (dva DL DVD-ja) za 35EUR pa dobis poleg movija tudi v HD obliki se vse produkcijske fajle gor …

    Vec detajlov lahko najdes na http://orange.blender.org/

    Lp, T.

  112. Jonas, - 22.6.06 | 15:51

    Ne, ne poznam, že točim. Tnx.

  113. @jdin, - 22.6.06 | 19:57

    Dajte mi delavnico, da je topla, ekipo, 5 ur, pa da vidimo,…

    :)

    blender seka!

  114. tonig, - 23.6.06 | 12:31

    Evo, se mogoce dodatek k mojemu prejsnemu postu.

    Vsi, ki bi si zeleli narediti kako izboljsavo relisnjenemu moviju (“Elephants dream”)–> remake, to niti ni nedosegljivo. Zakaj?

    -vsi production fajli se dajo zdl-jat (glej prejsni moj post) in so pod posebno licenco, ki vam to dovoljuje, detajli na http://orange.blender.org/blog/creative-commons-license-2/

    -narejeno je z open source programom blender (http://www.blender.org), ki tece na vecini OS-ov, ki jih uporabljamo.

    Torej, poleg artisticne zilice (ki je vsekor bolj kot ne najbolj pomembna) ter znanju blenderja se vsak na koncu vprasa, kako za hudica pa naj zrenderiram vse skupaj? Moj(i) racunalnik(i) bo(do) delal(i) to en mesec, dva, …? Kaj ce bi prosil prijatelje, da mi oni pomagajo….

    Vse moznosti so seveda odprte, obstaja pa definitivno najbolj poceni varianta, net render-farma, nekateri poznate, nekateri ne, definitivno je vredno pogledati na http://www.respower.com/ , in kje je lepota vsega? 1) Pred parimi meseci so podprli tudi blender! 2) Cena je super ugodna! (recimo na letnem nivoju vas stane manj kot en StaRrr racunalnik!? Se pa da narociti samo za en mesec, torej v koncni fazi “drobiz”, za elektriko doma das vec, ce bi gonil par racunalnikov :) 3) Hitrost!? Bistveno, bistveno^n hitreje kot, ce bi vam v procesorki moci pomagali vsi vasi prijatelji skupaj :)

    Salo na stran, vsekakor priporocam v razmislek vsakemu, ki zeli delati “kvaliteto” pa se mu zatakne, ko mu rendering ene slike animacije dela par ur!

    LP, T.

  115. Micho, - 26.8.06 | 15:29

    Serbus Jonas, one simple question, glede na to, da si “taglavna faca” za slosinh projekte: a se slučajno že kaj govori o TMNT 2007 sinhronizaciji? Mnenja sem, da bi te utegnilo zanimati…

  116. voda, - 31.8.06 | 00:16

    Tudi jaz sem se že preizkusila v sinhronizaciji celovečerne risanke. Zanimiva izkušnja, vredna ponovitve. LP

  117. [...] V moji mladosti (ja, preko 30 jih že štejem), so bile risanke precej drugačne, kot so današnje. In velikokrat z užitkom pogledam kakšno risanko iz moje mladosti, ki jo najdem na Google Video. Veliko risank je bilo sinhroniziranih v slovenski jezik, nekatere boljše, druge slabše in ena izmed njih je tudi Snežko Snežak (orig. Bouli). Vendar tale risanka ni namenjena otrokom! Vklopiš zvok in uživaš v originalni sinhronizaciji! [...]

  118. [...] V moji mladosti (ja, preko 30 jih že štejem), so bile risanke precej drugačne, kot so današnje. In velikokrat z užitkom pogledam kakšno risanko iz moje mladosti, ki jo najdem na Google Video. Veliko risank je bilo sinhroniziranih v slovenski jezik, nekatere boljše, druge slabše in ena izmed njih je tudi Snežko Snežak (orig. Bouli). Vendar tale risanka ni namenjena otrokom! Vklopiš zvok in uživaš v originalni sinhronizaciji! [...]

  119. Tanja, - 5.3.08 | 12:31

    Jonas, eno vprašanje…sicer je tale tvoj članek že precej star, a upam, da boš vseeno opazil, ker trenutno delam diplomsko nalogo na temo sinhronizacije (sicer sem za analizo izbrala Shreka Tretjega; upam, da ne zameriš :-)). Pa me zanima, če so tile Avtomobili potem sploh bili kdaj sinhronizirani? Nisem jih namreč zasledila… A razen Studia Ritem sploh še katera firma dela sinhronizacije teh risank (mislim teh celovečernih variant)? In če mogoče veš kako je pa recimo s sinhronizacijo risank na RTV? Vem, da so včasih imeli dva ali tri glasove, ki so delali vse risanke po vrsti… ;-)) A to kar sami na RTV-ju delajo? Hmm, v bistvu je mal več kot eno vprašanje, ampak bi mi odgovori res ful pomagali…lahko tudi na mejl.

    lp

  120. zvjezdan, - 21.1.10 | 11:19

    tri leta in pol je minilo, pa mi še nisi odgovoril?! (8.6.06 | 05:36 ) zvjezdan

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !