Crni o grdoti besed

Kot ponavadi, odlično piše, velja prebrati. Nekaj pripomb:

Lahko bi napisal, da se mi vse skupaj zdi samo en pičkin dim, ampak ne bom. To bi mogoče rekel v sproščenem privatnem pogovoru, zdaj pa vendar pišem za javnost in ne uporabljam takih besed. Ali si mi kdo upa reči, da sem zato puritanec?

Na misel nam ne pride. Te še nisem videl zardevati ob pičkinem dimu.

… v stilu prevajalcev na TV Slovenija, ki so cele replike v srbskih filmih, v katerih so si igralci jebali sve po spisku, lapidarno in eliptično prevajali — vsaj nekoč — kot “presneto” ali “tristo kosmatih”.

Poleg navedenega se mi zdi smešno piskanje čez problematične besede. Je nekakšno sprenevedanje (“Saj vsi vemo, kaj je rekel …”), v mislih je beseda dovoljena, v ušesih pa ne.

Grde besede se na televizijah lahko pojavljajo v filmih, ki jih predvajajo, ne pa tudi v oddajah, ki jih producirajo same. To je pač uveljavljena praksa po vsem svetu.

Niti ne. Ameriški HBO je recimo ena od izjem. Pa v britanskih nanizankah boš tudi marsikaj slišal. Seveda ne kar v tri dni, v kontekstu pač. In TV Slovenija ima tudi lepo tradicijo tolerance, pravzaprav še zdaj. Ne vem, če je kdo opazil, nad rezanjem mojih izjav se spoh nisem pritoževal, bile so rezane zaradi neokusnosti, ne zaradi grdih besed, stavek “Dobre pičke so!” pa recimo ni bil niti popiskan. “Cenzorji” so bolj poskočili ob opazki o Bogu …

O Jonasovem nastopu v oddaji Hri-Bar si ne mislim nič dobrega.

Welcome to the club.

Sicer pa sem osebno tudi prepričan, da je bil Jonas s programskim vodstvom TV Slovenija dogovorjen …

Ne. Nobena slovenska televizijska hiša danes nima intelektualno-organizacijskih kapacitet za tovrstno zaroto. ;-)

To je molčeča večina, domnevno sestavljena iz množice debilov, ki se jim Jonasova ideja smešnega — prizor s hčerko v beli oblekci, ki med recitiranjem pred gosti prdne in reče “fuk” — sploh ne zdi tako smešna.

Tudi sam spadam med starše, ki bi jih tak prizor spravil v neznansko zadrego. Hotel sem povedati le to, da z zdravjem in dobrobitjo otroka to nima zveze, oziroma na to v resnici ne mislimo. Skrbi nas naš ksiht, ne otrokov! Probleme z goloto na plakatih imajo starši, ne otroci!

… potem je lahko vsaj argument v kakšnem blogu za norčevanje iz spodobnih.

Eh, no, pa saj je spodobnost tudi zame vrlina, dragi Marko! Le pravico do nevrle nespodobnosti si želim obdržati!

Ali ne bi Makarovičeva kot pesnica morala vedeti, da je “brizgalna brizga” metafora, ki je avtorica ali vsaj izvajalka ni dolžna interpretirati? Ali niso taka besedila danes to, kar je bila nekoč kvantaška ljudska poezija, le da je nekoč to krožilo kot ustno izročilo, danes pa nam vrtijo po televiziji v večernih terminih v družinskih oddajah?

Takole sem zapisal v komentarju pri tebi: “Tudi meni se zdi, da Svetlana udari mimo, ko se zgraža nad “namigovanjem”. To pač spada v tradicijo popularne glasbe, od rokenrola do narodnjakov. Shake, rattle & roll ni nič drugega kot metafora za fuk. Pa Ray Charles s svojim hitom Mess Around. Ali simpatični Bicikl Letečih potepuhov, če se ga še kdo spomni…”1

In ti si dodal: “Če smo že pri namigovanju: jazz standard Makin’ Whoopy (iz musicala Whoopy! od Walterja Donaldsona in Gus Kahna je iz leta 1928! Saj veš: He’s washing dishes and baby clothes He’s so ambitious he even sows But don’t forget folks thats what you get folks For makin’ whoopy …”

Obstaja slovenščina za recitiranje, slovenščina za gledališče, slovenščina za na televizijo, slovenščina za v parlament, slovenščina za na faks, slovenščina za prepiranje, agresivna slovenščina, nežna slovenščina, zaljubljena slovenščina, sovražna slovenščina in slovenščina za kvantanje.

“Radi bi pičko? … Ah, oprostite, narobe slišal. Prav,.. Režija, prosim, polovičko! …”

V Milijonarju česa takega zagotovo ne bo in me tudi ne mika.

Toda to še ni razlog, da bi ljudje, ki najbolj obvladajo le enega izmed registrov in so vešči še v treh ali petih, razglašali, da se njihove najljubše besede prilegajo tudi drugim rabam oz. situacijam in da so vsi drugi, ki se s tem ne strinjajo, navadni puritanci.

Ok.

-Jonas

P.S. (23:45) Kolega lotus v komentarjih na prejšnji zapis (št. 196) omenja posnetek Franka Zappe v oddaji Crossfire iz leta 1986. Fenomenalen je, lotus, še enkrat hvala, imenitno sede v tole debato. “We’re talking about words here … Why are people afraid of words?”

  1. Morda sem v prejšnjem zapisu pozabil poudariti, da citat (v tem primeru Svetlanin) še ne pomeni strinjanja z izrečenim.
  • Share/Bookmark

Mnenja

  1. Milan'che, - 4.3.07 | 14:11

    Veš kaj mi je pri tebi in MC-ju všeč. Da se znata pogovarjat in si svoja nasprotujoča si stališča tudi argumentirati! Za razliko od raznih pezdirnikov, ki se, ko so stisnjeni v kot, namesto argumentov raje oprimejo žaljivk in kletvic. Se vidi, da sta prijatelja in se sprejemata taka kot sta – z vsemi razlikami in nasprotujočimi se mnenji.

    Sicer pa zanimiva debata – kul da jo peljeta takole public. Bravo.

  2. had, - 4.3.07 | 14:31

    ce bi bili vsi komentarji, oz. odgovori taksni, kot je ta jonasov post, bi bilo to odlicno..

    se strinjam s tem kar je napisal milan’che..

    ker sam prihajam iz zasavja, kjer je vsaka tretja beseda po defaultu kletvica in je del lokalne folklore, ki se vlece ze dolgo, je moje moraliziranje o teh zadevah malce nesmiselno..

  3. Suzana, - 4.3.07 | 14:34

    Crnkovič je zame eden boljših novinarjev, ker si upa povedati marsikaj kar si drugi ne upajo in ravno v tem vidim podobnost med vama, Jonas. No, pa tudi oba včasih “pihneta” mimo, vsaj kar se tiče mojega dojemanja in razmišljanja o stvareh. Imam pa tudi občutek, da ga dojemaš kot dobrega in upravičenega kritika, sicer ne bi nastal tale prispevek. Pa lep pozdrav ;).

  4. mijau, - 4.3.07 | 15:25

    Pa seveda. To je kultura dialoga.

    Še nekaj mi je pri blogu všeč: Dokler nisem vsega napisal, kar mislim, mi ne more nihče seči v besedo.

  5. irenca, - 4.3.07 | 15:36

    Bravo obema, žal mi je, da se ponavljam, ampak se strinjam z vsemi pred mano!

  6. [...] Te dni se dviguje šundr okrog domnevno grdih besed. Videti je, da je bila povod za zadnjo manifestacijo te neverjetne skrbi za dušno dobro slovenskih gledalcev in še prav posebej nedolžnih otročičev carjeva pustna zajebancija v enem redkih užitnih izdelkov naše priljubljene javne hiše, ki so jo omejenci, ki ne umejo, da njihovo produkcijo plačujemo gledalci, bes jih plentaj, celo umaknili iz spletnega arhiva in nas tako rekoč okradli. (No, digitalna oblika video zapisa je le ena taka kul reč, ki jo je jako lahko pomnožiti in prenašati, sploh v spregi z zanesljivimi oblikami paketnega prenosa podatkov, pa smo naše nemudoma ukradli nazaj …) [...]

  7. opica, - 4.3.07 | 16:48

    Otrokom ne škodijo ‘grde besede’. Škodi jim, če njihov fotr že dve leti ne najde poštene službe, mat pa cele dneve, tudi ob nedeljah, sedi na blagajni in hodi domov čisto zmozgana. Škodi jim tudi, če imajo njihovi sošolci, ki so otroci raznih menegerjev, polno rit vsega, njim pa s 70imi jurji plače ne morjo niti zvezkov kupit. Škodje jim, če jim v šoli tupijo same neumnosti v glavo, pa škodje jim, če hodijo k veroku. Kletvice jim škodujejo še najmanj od vsega.

  8. Kaya, - 4.3.07 | 16:56

    Jonas, končno ti je nekdo, ki ga ceniš, povedal nekaj resnic o tebi. In zelo dobro je ocenil komentatorje na tvojem blogu – recimo tiste, ki tako vzneseno ploskajo Hri-barju pa pustno soboto. Očitno pa ti potrebuješ tako publiko….

  9. koci, - 4.3.07 | 17:13

    Tistemu ki mu takšno govorjenje ni všeč (recimo putna oddaja hri-bar) lahko enostavno preklopi in gleda kaj drugega če ga tovrstne zadeve motijo. Nihče vas ne sili da gledate Jonasa ki oceni pičke v publki potem se pa nad tem zgražate in kritizirate. Glejte kaj drugega.

  10. Gllmour, - 4.3.07 | 17:20

    Mislm da odaje na nacionalni tv niso zat oda jih gleda peščica razvratnežev, ki jim je ušeč da Jonas z prostaškim obnašanjem išče pozornost za prihajajočega milijonarja… Mislm da ma odaja veliko drugi kvalitet kot pa to da je na sporedu ob za nekatere “pozni uri” kjer lahko Jonas uporablja vulglarne izraze in se dela še malo bolj neotesanga kot v resnici je.

  11. Marjan, - 4.3.07 | 18:01

    Crnkovič ima point, dasiravno je rabil kar dolgo, da ga je izpeljal. Jaz se kot vedno držim načela, da ni nič kategorično določenega. Kdor je pameten, bo že znal pametno odreagirati v vsaki situaciji in bo vedno izpadel “car”… naj si bo na fuzbal tekmi, v baru ali na zagovoru doktorske disertacije.

  12. Kaya, - 4.3.07 | 18:16

    @koci, vsak bo sam presodil, kaj bo gledal in kaj ne. V tvojem slogu ti svetujem: če ti naši komentarji niso všeč, jih enostavno preskoči.

  13. tomtom, - 4.3.07 | 18:34

    Al prav se piše pička ali pizda? Ma jebte si vsi mater s tem puritanstvom. Me zanima kakšn steriln fuk morte šele imet!

  14. nada, - 4.3.07 | 18:53

    Všeč mi je, da lahko napišem “pejte se solit” in ugasnem. (neproduktivno polemiziranje)

  15. markopigac, - 4.3.07 | 19:10

    sem blizje tebi kot MC-ju po razmisljanju glede “psovanja”.. bicikel je pa itak on-line tako v mp3 kot kot spot.. ;)

  16. anushka, - 4.3.07 | 21:24

    tole nima veze s tole temo ampak vseen.Jonas, nekje sem slišala da se menda spoznaš na piramide.ali si mogoče že kdaj slišal za firmo Euro success, ki se ukvarja s takimi stvarmi in če veš keaj o tem?!

  17. Gllmour, - 4.3.07 | 22:11

    A ti tut delaš piramido na vrtu???

  18. samo, - 4.3.07 | 22:25

    Se mi zdi, da Svetlana in Crnkovič trobita vsak v svoj rog. Crnkovič ne bo nikoli v resnici štekal kaj je to free spirit, Svetlama pa ne intelektualne drže komfortizma. Nekoč je rekla: “Kdor se enkrat upogne pred avtoriteto, se ne zravna več.”

  19. pablo, - 4.3.07 | 22:45

    kake moralke, kot 5 letni otroci v ameriških filmih…lol

  20. pipi, - 5.3.07 | 00:02

    @Jonas btw, RSS-Comments pod META ti se vedno kaze na star obsoletan link http://www.jonas.si/zapisi/comments/feed

    jaz pa studiram zakaj mi ne dela, pravi je seveda http://jonas.blog.siol.net/comments/feed/

    -PiPi

  21. lotus, - 5.3.07 | 00:05

    @jonas In kaj si takšnega rekel o Bogu, da so te morali rezat? Na jetra mi gre, da si ti klinčevi kleriki jemljejo pravico, da vsak stavek, ki jim ni všeč, takoj interporetirajo kot “žaljenje verskih čustev”, kar je treba takoj cenzurirat in sankcionirat…

  22. jonas, - 5.3.07 | 00:27

    @pipi

    Tnx, popravljam…

  23. pet-in-g-seks, - 5.3.07 | 00:37

    ne morem, da se ne bi strinjal z jonasom in crnkovičem. vendar bolj z jonasom, kot crnkovičem. ker sam mislim, da oddaja hri-bar pač mora prenesti tudi “pičke in kurce”. in pa – seveda – tudi dopustiti dvom v obstoj boga. kakšna druga oddaja pa pač – mogoče – ne … vse v kontekstu izrečenega, mišljenega. predvsem pa, da neposredno ne žali drugih, drugače mislečih. in še to, jaz mislim, da takšne besede marsikdaj sploh ne žalijo … so pač postale del našega vsakdana. tako kot so bile napol posrane gate pred stoletjem … ampak smo očitno v takih časih, da imajo zdaj nekateri že zaradi nekaj napol nedolžnih besed posrane, ne samo gate, ampak tudi hlače.

  24. dahvor, - 5.3.07 | 04:30

    Se mi zdi, da je Gospa, Gospodična Makarovič, na koncu, z nasmeškom, mimogrede omenila …če, ko drugače ne gre je treba pa kej zaklet … če, ko drugače ne gre Ljudje delajo Revolucijo, kolneji in se koljejo … če, ko drugače ne gre … če pa gre, res težko Ljudi klet slišiš, ko se smejijo in v Življenju uživajo…tako ‘na juriš’ ne vem v katero kategorijo bi uvrstu, med kletvice ali med hvalnice, za hrabrost napadalcev…kdor o fuku in podobnem rad posluša, si lahko mislim skoraj vse kupi…lahko si pa kupi tudi cd s petjem Avstralskih ptičkov in Slovenskih ptičev tudi … za druge Nacionalnost ptičke, pa še nisem zasledil, da bi jih prodajali, cdeje…pismo rosno.

  25. mica, - 5.3.07 | 07:21

    mogoče sem mičkeno jezna, ker se je najin pogovor /s Svetlano/ zbanaliziral na pičke in kurce. S kakšno pravico?! še enkrat sem poslušala posnetek in nikoli ne reče, da bi bilo potrebno kvantati kar počez. Sigurno pa je, da vsak pisoči kdaj “pade” v situacijo, ko enostavno mora uporabiti tovrstne izraze. In zakaj jih tudi ne bi?! Četudi sama ne kvantam, ker se mi to zdi grdo in zelo nemarno, pa pridejo situacije, ko enostavno ne morem reči drugače kot “pejt v kurac”. ker bi se vse, kar bi bilo milejšega, slišalo butasto in brez veze. Mica

    PS

    Sicer pa je bila osnovna tema pogovora pravljica. O tem, na kakšen način jo je poslušalstvu približala, pa niti besede. Žal.

  26. As, - 5.3.07 | 08:42

    Sam tele so pa že mal preveč. “Probleme z goloto imajo starši ne otroci”, plakati napol nagih bab in spoti s skoraj neoblečenimi dekleti postavljajo ženske ponovno na nivo objekta in ustvarja nekakšno perverzno seksualno kulturo. Mediji izkoriščajo po defaultu privlačni element seksualnosti, da privabijo kupce, gledalce… hkrati pa ustvarjajo trende, ki so zelo škodljivi za družbo in za zdrav razvoj mladih. Določeni tabuji obstajajo celo z razlogom.

  27. Niklas, - 5.3.07 | 10:24

    Mislim da je ta stran za en kurac ti si pa peder!

  28. sebastjanerlah, - 5.3.07 | 10:30

    Če se ne motim je bil John Cleese prvi, ki je v javnih govorih pred kamerami uporabil besedo “fuck”. To je bilo na pogrebu Grahama Champmana.

  29. Z, - 5.3.07 | 10:34

    Glede Franka Zappe in Crossfire – če koga zanima več na to temo naj si pogleda zagovor Franka Zappe pred senatom.

    http://video.google.com/videosearch?q=frank+zappa+senate

    Frank Zappa is the best !

  30. megafotr, - 5.3.07 | 11:53

    V milijonarju si rekel “drek”. Grozno!

  31. Ime (obvezno), - 5.3.07 | 13:18

    če ti je všeč posnetek Franka Zappe si preberi tale pisma, ter celo prepis iz njegovega pričevanja pred kongresno komisijo.

    Zanimivo branje.

    http://www.killuglyradio.com/features/articles/zappasoriginalpmrc_letters.php

  32. Ime (obvezno), - 5.3.07 | 13:27

    je pa še nekaj res…

    Nekako ti in hribar sta “kao” že take osebnosti, da karkoli rečete je smešno. pa nočem biti žaljiv ali kaj podobnega, ampak Hri-bar kot oddaja je slaba, ker je nedodelana. Hribar ni zadosti močna osebnost, da bi lahko sam “fural” oddajo. Zadeva ni smešna, še posebej če si kdaj gledal tuje smešne stvari. Za naše slovensko ljudstvo je pa že zadosti, da sta na tv-ju jonas in hribar ter da se pogovarjata kot da sta na pijači…

    Žalostno…

    Glede kontroverznosti je pa takole… Monty Python-i ki so začeli leta 1969! bi bli sedaj kontroverzni v sloveniji…

  33. Dasa, - 5.3.07 | 13:31

    sam tok o komentarju Franka Zappe, ko je zaka se folk boji besed… in naj noben ne reče da so to samo besede, ker pol vidiš sam drevo, ne pa celga gozda, takorekoč. je treba svojo misel malo dlje peljat. res je, da so to samo besede same na sebi, nosijo pa sporočilnost, in sporočilnost povzroči odziv (ali pa ne). klevice pa nosijo tut precej čustvenga naboja s seboj. in če ti kdo mat’ prekolne, ga je kdo pripravlen tut z nožem zaštihat. tak da BESEDE MAJO EFEKT in so veliko več kot pa samo črke skup nabrane.

  34. Uroš, - 5.3.07 | 15:09

    Bravo, Bravo in še enkrat bravo… Veni, vidi, vici

    lp, Uroš

  35. Uroš, - 5.3.07 | 15:11

    Jonas, ne pusti se:) Uzivaj…milijonar je itak uspešnica in tudi bo…Miljonar Z Jnasom…ali miljonar skupaj s Slovenci:)

    lp, Uroš

  36. benjamin, - 5.3.07 | 16:02

    http://www.compfused.com/directlink/1028/

    tole je očividno zajebancija ampak ustreza v tole…

  37. Okapi, - 5.3.07 | 16:35

    tak da BESEDE MAJO EFEKT in

    Tocno tako. Ce vpijes Ubi cigana! je to lahko samo navijanje na nogometni tekmi, lahko pa uvod v pogrom.

    Podobno je pa tudi s pickami.

    Kar se pa televizije in kletvic tice, glejte South Park na slotv. Tam zadrzkov ne poznajo. Se vec, enkrat so “we are in big trouble” prevedli v “v pizdi smo”.

    O.

  38. Z, - 5.3.07 | 18:29

    Očitno ne razumete za kaj tu gre. Da… besede imajo efekt. VSE besede imajo nek efekt. Kakšen pa je, je odvisno od vsakega posameznika in beseda sama po sebi ne naredi NIČ. Zato so to SAMO BESEDE! Učinek besed je na ljudi različen, vendar BESEDA sama NIČ ne naredi, to je odvisno od oseb. Poslušajte dobro FZjev zagovor pred senatom in vam bo, upam, bolj jasno.

  39. blitz, - 5.3.07 | 18:34

    Umetnost seveda mora prenesti kletvice in celo primitivizme, ampak na pravih mestih, kar pa je seveda odvisno od okoliscin.

    Ce Al Pacinu v Scarfacu ne bi bila vsaka druga beseda fuck, bi bilo nenaravno, ker je tip pac primitiven, brutalen in aroganten do konca.

    Tudi satira vcasih potrebuje kletvice, ampak seveda bolj premisljeno dozirane. Dober primer je denimo Life of Brian od Monty Pythonov, ko se tipa med poslusanjem Jezusovega nagovora skregata in od zacetneg “big nose” zmerjanja prideta do fuck. Da ne bo pomote, stojita tako dalec proc, da Jezusovih besed niti ne slisita. Ampak point je v tem, da gre za prefinjeno doziran humor in ne za smesnost primitivizma kot takega.

    Gre pa seveda za kompetenco avtorjev (in zahtevnost gledalcev). Saj veste, v Sloveniji je ocitno za namejati rajo dovolj, ce nekdo govori v primorskem ali stajerskem dialektu. Takemu je najbrz smesno ze, ce nekdo prekomerno preklinja.

  40. samo, - 5.3.07 | 19:45

    @Jonas: Pejdi h kakšnemu Albancu, pa mu reči čivša gruja. Potem pa pridi povedat, če so besede samo besede.

  41. jonas, - 5.3.07 | 19:55

    Iste besede bom uporabil v stavku “Mi lahko poveste, kaj pomeni čivša gruja?”

    Besede so samo besede. Zaradi besed samih jih ne bom dobil po gobcu.

  42. oktiv, - 5.3.07 | 19:59

    And then , the shit hits the fan!

  43. nora, - 5.3.07 | 20:03

    jst pa čakam da bo Jonas kako novo objavo napisal….

  44. samo, - 5.3.07 | 20:09

    @jonas: Stavek je res prijazen, vendar je samo za enkratno uporabo. Dokler se sprenevedaš. Vsaka druga kombinacija bo bolj riskantna.

  45. ..., - 5.3.07 | 20:21

    kaj pomeni beseda čivša gruja: “pomeni jebemti…”gruja pa nevem kaj pomeni besedi pa sta albanski.

  46. samo, - 5.3.07 | 20:36

    @ Poglej, tudi jaz sem včasih mislil, da lahko zinem karkoli in kjerkoli. Nekoč sem v eni družbi na Hrvaškem prosto opletal s “pička ti materina”, povsem brez zlih misli,tako za hec. Po drugem opozorilu so začeli letet kozarci..Še zdaj se večkrat spomnim na to, ko se nasmehnem v ogledalu. Lekcija se je ponavljala, dokler nisem razumel, da beseda je konj. Gruja pomeni mama.

  47. Shine, - 5.3.07 | 20:45

    Jonas, jih boš pa dobil po gobcu, če meni rečeš pička. (SE HECAM!!!!, ne bom te zares treščla). Ampak resno, če se kdaj srečava, če boš take volje, reci mi zahojena krava, ali pa kaj bolj duhovitega ali sočnega, samo naj zajema neko bitje ali stvar v celoti, ne samo dela.

  48. nora, - 5.3.07 | 21:28

    eh kurc…kurc bo vedno kurc…pa leporečite kukr čte…

  49. samo, - 5.3.07 | 21:36

    @nora: ej punči, kaj pa tebe tako razganja? A mogoče preveč mesa poješ?

  50. nora, - 5.3.07 | 21:42

    dans mam orange day …mogoče bo to to…sadeži namreč prihajajo iz južnih krajev….drgač pa lohk napišem tud da bo lulek vedno lulek, če ti je tko lažje….

  51. samo, - 5.3.07 | 22:06

    Sinoči sem sanjal o Kirki. To je bila ženska, ki je znala moške čarat v prašiče. Nehaj že s temi lulki, lulke imajo otroci. Govoriš kot kakšna vamp ženska. V resnici si pa verjetno simpatično sramežljiva.

  52. spela, - 5.3.07 | 22:13

    @Jonas in ostali: Predlagam sledeče čtivo: Bernard Nežmah, Kletvice in Psovke. Sama ga še nisem prebrala, sem pa že “nekoč” slišala, da obstaja doktor kletvic.

    Mene je ta debata predvsem spodbudila,da izvem kakšna je razlika med kletvico in psovko…

    Moj elektronski SSKJ pravi sledeče: KLETEV: I groba beseda, besedna zveza, izrečena navadno v afektu II z besedami izražena želja, da bi koga zadelo zlo, nesreča

    PSOVKA: groba, zelo žaljiva beseda, besedna zveza, izrečena navadno v afektu

    Torej … razlika med kletvico in psovko je očitna. :)

    Vse vaše pičke, kurci,… in jebe spadajo, vsaj zame, med psovke.

    Kletvice pa so, po mojem mnenju, res izražanje želje, da se nagovorjeni osebi dogodi zlo.

    Zato je menda pri nas najhujša kletev; naj te koklja brcne.:) Kletev bi potem lahko bila tudi: da ti sin zeta v hišo pripelje (seveda le za homofobe).

  53. samo, - 5.3.07 | 22:21

    Bravo, Špela, je že čas da zazvamemo znanstveni pristop do te zadeve.

  54. nora, - 5.3.07 | 22:28

    @samo: Jst sem pa včeri sanjala same take stvari, k jih tle gor ne morem napisat. Prej sem pa hotla sam to povedat, da lahko polemizirate gor pa dol, kdaj preklinjat pa kdaj ne, al se sploh sme in zakaj se sme, al bo tud za to kak nov zakon sprejet, ki bo psvovanje prepovedoval, ampak point povedanega vedno ostane isti, lahko zraven plešeš, skačeš al karkoli že…..je pa res da more človk met takt…..skratka nevem, ha ha….načeloma me ne moti, v nekem intimnejšem krogu ljudi, v svetu glazbe, teatra in raznih šowov tud ne…..bi me pa recimo motilo, če bi me prodajalka s čevlji poslala v pm sam zato k se že pol ure ne morem odločit kere škornje nej kupim……

  55. megafotr, - 5.3.07 | 22:49

    s “čivša gruja” jih boš na kakem burek štantu kr hiter dobil po gobcu :)

  56. samo, - 5.3.07 | 22:53

    Nismo še pršli do maternice.

  57. Ime, - 5.3.07 | 23:00

    Gorenc bi reku: »Šparejmo s kletvicam, da se na znucajo.«

  58. mijau, - 6.3.07 | 07:56

    Nora, tvoj primer s prodajalko čevljev me je spomnil na podoben primer, pa ga bom napisal.

    Vajenca v trgovini s čevlji je prodajalec učil, kako postreči kupcem, in ga pri tem opozarjal, da nikoli ne sme pokazati slabe volje gospem, ki si dolgo izbirajo čevlje.

    Ko je nekoč bil sam v prodajalni, je eni stranki že več kot pol ure nosil čevlje, pa ji nobeni niso bili všeč. Ko je nazadnje rekla, da gre še drugam pogledat, pa se bo morda še vrnila, je ves rdeč v obraz, ob spominu na besede svojega šefa, izdavil: - Gospa, idite vi zdaj lepo domov, jaz pa GREM V PIZDO MATERINO!!!

  59. Matto, - 6.3.07 | 09:56

    Ne vem meni se zdi, da je bilo manj cenzure pod Jugo.

    Poglejte kaj delajo oni še vedno psujejo. Meni osebno je Jugo film brez kakšne domače psovke čisto sterilen in negledljiv. Naši pa pri svoji imitaciji Jugo filma dodajajo neke “cenzura Ok” psovke, da te prime srat.

    Zdaj človek ne more skoraj več nič povedat in mi se ukvarjamo z takimi neumnostmi. Najhujše pa je to, da so bil marsikdo leta nazaj zelo glasen okoli boga zdaj pa sedi v cerkvi prvi vrsti, kot leta nazaj na kakšnem rock koncertu.

    Kaj naj rečem časi se spreminjajo eni pa se še vedno igrajo.

    Prej so novinarji pisali o komunistični cenzuri in kako nam bo v sloveniji boljše. “Kurac” nam je zdaj imamo še božjo cenzuro, čeprav njega še nisem slišal, da bi kaj rekel. Kdo pa njih cenzurira ? Pa ste bili zadnja leta na kakšnem birmanju. Na obali tisti škof-big boss take strelja da je joj. Potem pa vas skrbi za otroke, ker gledajo goloto na plakatih. Če tako razmišljamo nismo nikjer več varni.

    Sam sem bil otrok in vedno, ko so mi stiskali ušeša sem vedno našel način da poslušam. Kaj je boljše pustit slišat al zatirat?

    Ne vem moj trener mi je celo mladost jebal mater na treningih pa zato nisem bil nič užaljen ali frustriran…. razumel sem kaj mi hoče sporočiti ne to da bi fukal-občeval z mojo materjo ampak to da je jezen name.

    Konnek koncev te debate, pa po letu 1991 ne moreš več nobenemu jebat boga :( žalost, kaj smo postali vsi TV debili kot američani? Še malo bo pri nas res rabil pravi slovenski Yerry Springer šov, da malo potolažimo rajo.

  60. BelcebuB, - 6.3.07 | 10:06

    Preklinjanje – antikultura, ki v sedanjosti postaja edina pava živa kultura. Je zelo pogosto ( ponekud obvezno ), ima močno emocionalno komponento, deluje sproščujoče ( protifrustracijsko in protistresno ). Preklinjanje je torej funkcionalno in kar je pri tem najbolj zanimivo, je v trendu in istočasno družbeno nesprejemljivo.

  61. samo, - 6.3.07 | 12:05

    Indijci imajo lepa izraza, joni in lingam. Njihov bog Šiva je upodobljen med ljubljenjem. Sporočilo je jasno: spolnost je sveta. Tudi grški bogovi so fukarili brez zavor. Med sabo, pa tudi z ljudmi. Evropa je dala celo biku. Parisu Trojancu so se ponudile tri boginje. Izbral je Afrodito. Sporočilo je jasno: fuk je dober, fuk je lep. Pod komunisti ni bilo cenzure fuka. Tito je s celo svojo pojavo govoril: “Jebite se drugovi, jebite se slobodno.” Zaškripa vedno pri katolištvu. Kdo je bog? Moški v najlepših letih, nasajen na križ. Kakšno je sporočilo? Fuk je greh. Ni čudno, da imamo probleme z izražanjem. Dolgo so gorele grmade, strah je v genih, rabelj pa še vedno živ in močan. Pornografija ni odrešitev, je simptom. Fuk brez intime in erotike, na skrivaj. Globoko v luknji smo, ampak ne v ta pravi. Nahajamo se v hudičevi riti.

  62. matic, - 6.3.07 | 12:56

    biti puritanec,konzervativen ja danes pase.Tabuji pa očitno ostajajo.Nisem zasfrustriran in rad fukam je dejstvo.Saj ni treba celemu svetu poudarjat kaksen nrav imaš.Temu se rece osebna frustracija za izpolnjevanje lastnih potreb.Povej to Alenki,fuk frendicam.frendom..Javno nastopanje je druga zvrst rock’n'rolla;)Odpri kabare;)lp matic

  63. Kingstone, - 6.3.07 | 13:24

    boli te kurac kaj pravijo! Goni jih v pičko materno

  64. štulič, - 6.3.07 | 16:07

    fafalasimitifala tiojjojjojjojjojjojjoj_joj…

  65. ljubo, - 6.3.07 | 17:46

    kurec -rca m (u) vulg.

    1. moški spolni ud: pokazati kurec

    2. ničvreden, slab moški: ta kurec je vsega zmožen / kot psovka ta prekleti kurec

    3. v prislovni rabi izraža a) jezo, omalovaževanje: kurec, pa taka družba / kurec te gleda b) močno zanikanje: to me pa (en) kurec briga

  66. nika, - 6.3.07 | 20:30

    tvoj blog ni dostopen v nekaterih knjižnicah…družinski filter:)

  67. pablo, - 7.3.07 | 09:11

    samo, perfect;)

  68. hanžek, - 7.3.07 | 18:53

    jonek jonek, take debate da te kap – iz tega lahk sam sklepam da si zmen bolj zagrenjen – da se ti sploh da???

  69. barlon, - 8.3.07 | 09:21

    Butasti novinar vpraša butasto pevko, kaj misli z brizgalno ali vlačenjem za krtačo, ta pa z rahlo užaljenim kravjim pogledom začne hlipat o gasilcih, ki rešujejo življenja in o pridnih možekih, ki na kolenih ribajo kuhinjo, butasti raji pa odleže, ker se je princesa njihovih src tako elegantno ubranila neprijetno provokativnega nadlegovanja. In družno zarjovejo o gasilcih in uvidevnih možekih. No tak butasto sem jaz razumel gospo Svetlano, ki je govorila o sprenevedanju, če se ne motim. Moj rešpekt.

  70. ervinator, - 8.3.07 | 17:56

    Zelo lepo si tole razložil, Jonas. Tako za ubogega Crnkoviča kot tudi za vse, ki so se namesto tebe zgražali nad cenzuro, pa tudi za vse, ki se zavzemajo za več cenzure. Mene je navdušila predvsem konsistentnost argumentacije, mdr. poudarek, da namen RTV ni bil cenzura besed, ampak predvsem cenzura nespodobnosti.

  71. Rok, - 9.3.07 | 00:07

    tale muzika v oddaji Crossfire me ful spominja na kaksen pornic malo starejse produkcije ali pa kaksnega novejsega slovenskega od Maxa Modica)

  72. HubbaBubba, - 10.3.07 | 16:49

    članek Franka Zappa – fenomenalen.

  73. Kat, - 10.3.07 | 17:29

    a je mogoče kje na netu kakšen posnetek oddaje hri-bar z jonasom? blazno se sekiram, ker je nisem pogledala :( lp

  74. samo, - 11.3.07 | 12:55

    mene pa zanima, kako da se noben ne spotakne ob nasilje na TV. Zadnjič je bil Cvitković, pa njegov Odgrobadogroba, v najbolj gledanem terminu na nacionalki. Nobenega ni motilo, da otroci gledajo, kako se žensko na križ pribija, pa kako se s pajserjem glave lomi. Je dobil nagrado v tujini. Na kilometer se mu vidi, da je en prazen naturščik. Take stvari smo že vidli: Caspar Noel, Nepovratno. Jonas je vsaj original. Če zeha, pač zeha. Njegovi prdci tudi najglasneje odmevajo po slovenski votlini, pa vsi jih radi vohajo.

  75. dejan, - 13.3.07 | 12:40

    Čaw Jonas!Ali veš če se da dobiti oddajo hri-bar v kateri si nastopal, kje na internetu? Zdi se mi smešno da so jo cenzurirali! lp

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !