Brez filma ni filma?

Najprej (navidez) off-topic povezavica, zaradi konteksta:

Katja Lenart: Film za Guinnessa

“Graham je film posnel z mini dv kamero, cel film pa ga je stal “samo” 30 tisoč dolarjev (polovico tega denarja so porabili za elektriko).”

Prosim za potrpljenje, k tej zanimivi temi se vrnem ob koncu zapisa, najprej o pravkar minulem Blogresu: fotoaparata skoraj nisem nesel, pisati nisem nameraval. Toliko blogerjev na kupu, ni hudič, da se ne bi dogodek dobro pokrilo, sem si mislil. Motil se nisem, niti linkati mi najbrž ni treba, saj ste že brali.

Ker so me spraševali, bom vseeno ponudil še svojo oceno: bilo je odlično! Zbežal sem le z enega od predavanj (Francozek naj drugič kupi beležko in sede med publiko, bo več transfera znanja), le na enem sem škrtal z zobmi (ne povem) in le na enem sem raje gledal kot poslušal (ditto), imeniten izkoristek. Najbolj je zaleglo MC-jevo pridiganje, zaradi teme (blogerska etika), jasno. Grešna sloblogosfera je z razlogom srkala ko suha spužva, učinek je bil morda celo en majceno katarzičen. Predavalnico smo zapustili boljši, prijaznejši blogerji.

A zanimivo, dan kasneje ne mislim več na mrkega Crnega, nasmejanega Hada, zagretega ministra Turka, obupanega Gradišnika,1 pokroviteljsko blogerko X2, Zvoneta z Večera, Domna z Dnevnika, mini kiklo z zabave …

Iz glave mi ne gre Košak. Andrej Košak. Videošpon Košak. Naj razložim:

Staknili smo na večernem žuru na Kodeljevem s kozarci glave skupaj in je Crni omenil nekaj o enem filmu, jaz sem se pa spomnil tistega Američana iz zgodbe zgoraj (tistega, ki je posnel green-screen celovečerec za $30000) in sem to šel pravit Košaku. Ta je ravno spet nekaj na glas razmišljal o odnosu država – slofilm in denarju, ki ga, ojej, za filmarje in njih umotvore ni in ni. Potem se je vnela debata in sem bil nepripravljen in nisem znal učinkovito kontrirati njegovemu jamranju, zaradi večerne utrujenosti, seveda. Moje stališče? S tole zgodbico ga najlepše razložim:

Ko je Crnkovič lansko jesen sestavljal okostje Blogosa, sva se parkrat sestala in menila. Ko je omenil, da bi vtaknil med VIP-ovce enega filmskega režiserja, se mi je smejalo. Super! Takšne rabimo, ja, take, ki znajo, take, ki so se učili filmat in snemat! Da bojo kaj posneli in vrgli na Google in pokazali, kaj znajo! To bo gotovo odličen blog, poln video in foto vsebin, sem si mislil!

“Koga imaš pa v mislih?,” zadovoljno vprašam Crnega, “Heh, filmarji,.. to bo ziher blog poln fotk in filmčkov, grem stavit!” Ni dvoma, saj iz teh kreativcev kreativa kar vre, a ne?!

Crni me pogleda in reče: “Košaka.”

-pavza-

“Aha,” odvrnem zamišljeno. In čez trenutek: “Al pa tud ne.”

Andrej, oprosti, ne zameri! Ampak, a vi filmarji, mačka vam piterina agrftjevska, res ne morete brez filma?!3

-Jonas

  1. “Ravnokar sem s snemanja Hri-bara … Jonas, naredu sem pizdarijo!”
  2. Imena ne izdam, a prepoznati jo je mogoče po značilni gesti: če jo karkoli vprašate in ste moškega spola, vam bo položila roko na ramo, pomilovalno pogledala v oči in odgovorila kratko, a nalašč kriptično in s poskusom odrezave duhovitosti. Potem se bo hitro oddaljila in tako obdržala zadnjo besedo.
  3. P.S. Mislim na celuloid, morda sem premalo jasen.
  • Share/Bookmark

Mnenja

  1. klemen, - 11.6.07 | 07:46

    lepo

  2. klemen, - 11.6.07 | 07:51

    Nek so tko but*st teli američani, ampak v enih stvareh se pa še vedno znajdejo. Če bi to kdo pr ns naredu bi ga sigurn že v naprej določil, da je narjeno neprofesionalno, ker je pač narjeno doma za lastnim verjetno macom.

  3. Mih@, - 11.6.07 | 08:32

    Je blo kr v redu na Blogresu ja. Men je najboljš predavu un norvežan Eirik. Mislim da je bil takoj za Turkom. Keynote dodelan v 0.

    Glede slovenskih filmov pa…škoda izgubljati besede. So redke izjeme, ki pa praviloma niso pokrite od filmskega sklada.

  4. Marko Crnkovič, - 11.6.07 | 09:14

    Jonas: Po mojem ni fer, da zafrkavaš Košaka – še tem manj, ker sta kolega na Blogosu. Andrej je z Outsiderjem in Zvenenjem v glavi dokazal, da zna delat filme. Če se zanaša na sredstva filmskega sklada, je to njegov problem, ne tvoj, in se mu zaradi tega še ni treba posmehovati. To dovolj uspešno počnejo tisti, ki bi skenslali vse umetnike, da ne bi bilo treba komu “podariti” kak davkoplačevalski evro. Sicer pa Košak itak ni na Blogosu zato, da bi objavljal filme in video in to. Cela ta zgodbica z green-screen filmom za 30.000 dolarjev pa je tudi izven konteksta in nima veze s Košakom. Predvsem pa ne razumem, kaj si hotel povedat s tem kontradiktornim zadnjim stavkom, da filmarji ne morejo brez filma?

  5. jonas, - 11.6.07 | 09:24

    Marko, ravno o tem razmišljam že vso noč. Pa tudi iz mojega opravičevanja na koncu se vidi, da mi je vnaprej nerodno. Tudi tvoje predavanje mi ne gre iz glave.

    Še pol urce bom razmišljal in morda snel post z mreže.

    Ti pa povem naravnost, da me zadeva (filmska neustvarjalnost, ki jo gojijo na AGRFT) peče. Zakaj hudiča vsi ti slovenski filmarji ne zagrabijo novih tehnologij?

    Z “brez filma” mislim na celuloid nasproti digitalnemu filmu.

  6. ameli, - 11.6.07 | 09:26

    mini kikla, jp… Sem upala, da boš mel kje skrito kamero. Kako že gre…smetana je dobila šumsko voće :) Mi je žal, da sem te zamudila dopoldan :(

  7. Marko Crnkovič, - 11.6.07 | 09:27

    Ja, če bi AGRFT sesuval, pa ne bi imel nič proti. To pa je res problem.

  8. mArkedzani, - 11.6.07 | 09:59

    Preko digitalnih medijev (vsekalo me je v krizu) sem pogledal Crnkovica in mi je bilo njegovo predavanje pika na i. Zanimivo, ce se ne motim, MC na zacetku svoje “blogerske kariere” ni imel ravno nekega pozitivnega mnenja glede blogov, ne?

    Tudi jaz sem pricakoval od Kosaka na blogu vec filmanja in manj umotvorjenja okoli same slovenske (filmske?!) politike.

  9. pet-in-g-seks, - 11.6.07 | 10:04

    kolega po blogu gor ali dol … nazaj se ni treba držat tako ali drugače. itak smo večkrat v problemih samo zaradi tega, ker smo tiho (ali pa predolgo tiho). čas je, da se odvadimo biti tiho. ps. na crnkovičevi delavnici je padla dobra ideja, da bi MC (ali pa kakšen slavist) pač naredil vsaj nekaj objav o … lepšem, boljšem, atraktivnejšem jeziku na blogih. in zato še tole: če bi jaz (in verjetno množica drugih) znala delat (osnove scenarija, montaže, dodajanje zvoka in podobno) mini filmčke (iz teh poceni fotoaparatov), bi se verjetno tudi tega lotili. rabili po osnoven priročnik za telebane. ampak res za telebane. nekakšnega “filmskega piromana”.

  10. Tibor Jablonsky, - 11.6.07 | 10:11

    Sej je pravilno, da si brez dlake na jeziku, ampak tokrat dam prav Crnkoviču. Bogi ljudje okoli tebe Jonas, včasih kar s teboj vred. To bi ga tudi lahko vprašal na samem, ne pa da sprašuješ javno, kot kakšen politik, ki si želi dvignit lastno priljubljenost (btw… ti jo sicer imaš zelo visoko). Če dela Košak po konvencionalnih metodah, se pa menda najde še kakšen, ki dela “po novih”. Ali se morda bojijo podpisati pod izdelek, ki ni “dovolj spoliran”. Morda bi Vlado Škafar bil zanimiv na Blogosu…

    Ala šu!

  11. had, - 11.6.07 | 10:12

    “nasmejanega Hada” :evil: v prijetni druzbi, je nasmeh vedno na licu!

  12. jonas, - 11.6.07 | 10:15

    @Tibor

    Že pišem opravičilo.

  13. andrejkosak, - 11.6.07 | 10:15

    Halo Jonas

    Mislim da boš čez kaka 2 meseca kar presenečen, kaj bom ustvaril. Sicer pa sem se dobra 3 leta mučil z financiranjem svojega filma, komedije “Dont cry for me Europe”. Zadeva pa je šla nekako takole. Ko so mi scenarij zavrnili na skladu sem ga sam prevedel v angleščino. Prijavil sem ga na delavnico Exuinoxe. O delavnici nisem vedel nič. Čez dober mesec me pokliče nekdo iz tujine, naj pošljem na delavnico še vse svoje podatke. Potem sem bil izbran. Plačali so mi vse. Prišel sem na grad v Nemčijo od družine Krupp Tyhsenn, upam da jih poznaš, največji jeklarji Nemčije, med drugimi je z njimi podpisal pakt tudi Hitler na tej isti graščini. Tam pa me je skoraj kap, bilo nas je 9 scenaristov iz celega sveta izbrani med 1000-imi. In že prvi večer so mi povedali, da je moj tekst najboljši. To mi je povedal star scenarist, legenda Lorenzo Semple jr. Med drugim je izumitelj Batmana, napisal pa je scenarije kot so 3 Kondorjevi dnevi, Metulj, King Kong, Flash Gordon… Potem so bili moji profesorji scenaristi in producenti od avtorjev kot so; Wim Wenders, Spielberg, Coppola, Polanski, Sodernberg in še mnogi drugi. Po delavnici v graščini, kjer so mi dali samozavesti, sem bil izbran v Berlin na koprodukcijski market. Tam sem dobil nemškega koproducenta, ki je trdno hotel financirati film. Čez 3 mesece sem bil izbran v Cannes med 15 najbolj obetavnih scenarijev iz Evrope, edini sem bil iz vzhoda. Tudi tu je cel kup producentov spremljalo moj projekt in dobil sem francoskega distributerja in še dva zainteresirana koproducenta. Ne bom ti težil, da so o izbranih scenarij pisale revije kot Variety, Hollywood Reporter in Screen International. Potem pa prijavim isti scenarij na Filmski Sklad ponovno z vsemi priporočili, ki jih napiše zame scenarist od Coppole in Spielberga, producentka iz Hollywooda in igralec, ki je igral med drugim v 100 filmih in dobim odgovor, da je scenarij slab. Sedaj pa se znajdi. Verjetno smo edina družba na svetu, ki vedno znova zavračamo vse kar ima nekakšen mednarodni potencial. Vse medijih vseskozi poslušam, kako jamramo in da nič ne ustvarjamo. Pa čoveče 3 leta sem zabil in zbral cel kup kapitala, da ja ne bi film bil plačan zgolj s slovenskim denarjem in se ti zgodi tole. Pa kje je tu logika? Pa ti veš, da če bi film nastal, da bi se zasigurno lahko pojavil z velikimi šansami v Berlinu ali Cannesu v uradnem programu. Berlinale mi je to odkrito ponujal. A ti veš kaj pomeni imeti v štartu velikega distributerja, ki te trži? A ti veš kakšno podporo sem imel od mojih mentorjev, zrihtali bi mi ameriško distribucijo. Potem pa v Sloveniji doživljam samo kritike. Sicer pa ko se bom naslednjič lotil snemanja v Sloveniji, boste vsi sodelovali zastonj. A obljubiš?

    Do takrat pa ne sodi, kako AGRFT-evci samo jamramo in smo posledično očitno tudi premalo kreativni. Ne bo držalo, vsaj v mojem primeru ne. Res pa je, da imam vedno pogosteje vtis, da bisere mečem svinjam….

    Tvoj Andrej Košak

  14. had, - 11.6.07 | 10:30

    @andrej: zanimivo.. ocitno imamo slovenci tako dober sklad, ki bi rad produciral samo filme, ki bi pobirali oskarje.. in ker taksnih scenarijev ni (oz. so, ampak jih oni ne priznajo), potem je lazje, da se nic ne snema :)

  15. jonas, - 11.6.07 | 10:31

    Andrej, z opravičilom sem te prehitel za minutko. Brcnil sem v temo, po nepotrebnem.

  16. andrejkosak, - 11.6.07 | 10:36

    Sprejmem opravičilo. Tisto o zastonj igranju pa velja. Prepričati morava še snemalce, lučkarje in vse ostale. Pozdrav Košak

  17. pet-in-g-seks, - 11.6.07 | 10:40

    odlično. še en dokaz, da odkrita in poštena beseda dobro mesto najde.

  18. nada, - 11.6.07 | 10:41

    Andrej Košak, bravo !

  19. jonas, - 11.6.07 | 10:45

    Tisto o zastonj igranju pa velja.

    Jasno da velja, če bo tudi režija zastonj in vse ostala kreativa. Saj veš kako je s tem, dober primer so dobrodelne prireditve: vsi vlečejo cekine – še snažilka, ki pride pospravit po koncu oder potegne honorarček, le od nastopajočih se pričakuje dobra volja.

  20. had, - 11.6.07 | 10:55

    @andrej: se javim za prostovoljno delo!

  21. chef, - 11.6.07 | 11:03

    Jaz se pa strinjam z Jonasom v toški, ki bi ji sam rekel: naj vsak dela tisto, kar najbolje zna. Zato smo pa od Košaka pričakovali, da bo raje kakšne videoposnetke metal na svoj blog, ne pa težil z morečimi zapisi.

  22. ZigaK, - 11.6.07 | 11:05

    Steven Soderbergh

  23. andrejkosak, - 11.6.07 | 11:22

    Delamo zastonj vsi, da je jasno. Bomo podpisali pogodbe, da bomo pravno zaščitili status sodelujočih.

    pozdrav

  24. had, - 11.6.07 | 11:24

    @chef: in zakaj bi moral nekdo pisati o necem, kar se do njega pricakuje? hmm..

  25. Kmet, - 11.6.07 | 11:32

    A je Crnkovič postal moralna instanca slovenske blog-scene, al kako je zdaj to? Če človeka kaj muči, pač napiše. Saj to je princip bloganja, kaj ne? Poleg tega, pa se strinjam z Jonasom, da je purizem med AGRFT-jevci velik problem.

  26. stojan, - 11.6.07 | 11:33

    @Jonas: cenim, da ste napisali kaj si mislize o AGRFTjevcih in svojih kolegih. Tudi vaše opravičilo je na mestu. Žal takšnih zapisov ni dosti. Rezultat je vsa ta topla voda v domači blogosferi.

    @Andrej: zelo žalostno, se strinjam z vami. Mogoče hint: =beš slovenski denar in slovenski Filmski sklad, če je zadeva tako dobra, ni hudič, da vam ne bi ponudil kdo drug ,od ta velikih “filmskih” evropskih narodov, tistih nekaj tisoč evrov (Francozi, Nemci, Italijani, … ), mogoče celo kakšna velika firma. Zakaj hudiča je potrebno vztrajati v Sloveniji, če pa je tko zanič? Mogoče zato, ker je prekleto dovbro in “komot” uživati v jamranju. Kaj če bi enkrat na glas priznali, da je Slovenija ena prav lepa krasna potuha za ljudi z veliki idejami in z malimi jajci. Bo že res nekaj na starem slovenskem pregovoru: bolje je biti prvi na vasi, kot pa zadnji (edem izmed množice povprečnih) v mestu.

    Preden se vsuje name plaz kritike in komentarjev v stilu kaj-se-oglašam-in-solim-pamet , povem le to, da se =bem v tujini. in ne, ne ratuje mi tako kot bi si želel.

    -st0

    p.s. Outsider in Zvenenje v glavi sta odlična produkta SLOVENSKE filmske kulture, če ta termin velja za obdobje po osamosvojitvi. Nekoč smo delali dobre filme, žal smo to obrt pozabili.

  27. had, - 11.6.07 | 11:34

    @kmet: na predavanju pravnika je bilo povedano ravno nasprotno.. da je treba paziti kaj pises, o kom pises in kako pises.. in da bi bilo najboljse pisati o vremenu, ker te nihce (zaenkrat se) ne more toziti..

  28. Kmet, - 11.6.07 | 11:54

    @had: No, potem pa pišimo samo še o vremenu.

    Sončno je!

    PS: Upam, da me sonce ne bo tožilo…

  29. Marko Crnkovič, - 11.6.07 | 12:54

    No, me veseli, da se je tako izteklo s temle postom in komentarji.

    Samo nekaj bi še pripomnil: fantje, ne bit tako nori, da boste delali zastonj! Ne se pustit jebat FS ali komurkoli! Ne se delat srečne samo zato, DA VAS PUSTIJO DELAT! HTF are they? In potem bo film prišel v dvorane, keš od vstopnic pa bo pobiral Kolosej ali kdo? Kdor dela, mora bit plačan – in to velja tudi za umetnike. Saj ne gre za kak zimproviziran gimnazijski filmček! Če ne dajo denarja, potem pač ne bo filmov. To bo Malčičev spomenik. Košak pa v Nemčijo ali kam. Andrej, go for it!

  30. Mustafa, - 11.6.07 | 13:05

    Oj, se popolnoma strinjam z MC. Ne se delat srečne samo zato, da vas pustijo delat. Če ne gre drugače je treba s trebuhom za kruhom. Prvi film lahko narediš zastonj. Ne moreš da ekipa vedno dela zastonj. Te ljudje (lučkarji, tonski mojstri, scenci itd) od tega živijo in ne morejo delat zastonj. Prav tako režiserji. Film je umetnost. Je pa tudi posel.

  31. parrot, - 11.6.07 | 13:28

    Dokler je v tej državi dovolj denarja za 8-kolesnike in milijon drugih igračk, bi moral biti tudi za (dobre) slovenske filme. Ob vsem tem pa vseeno vztrajam na stališču, da je v slovenski filmski sceni zelo malo res dobrega. Trdim tudi, da je kakovost prej ali slej ob zadostni vztrajnosti odkrita, če ne doma pa v tujini. Razumem, da filmski sklad ne želi plačevati jajc, ki si jih bo ogledalo 150 sorodnikov filmske ekipe. Nerazumno pa je zavračanje projektov, ki imajo jasno in izrazito podporo v tujih filmskih krogih in možnosti za komercialni uspeh. Dosti bolje je financirati 1 slovenski film na leto kot pa 5. Seveda pa to pomeni, da lahko večina slovenskih filmarjev zamenja poklic. Le redki si namreč zaslužijo svojih 90+ minut na filmskem platnu. Ne bom napisal, da si Košak zasluži. Zakaj ne? Zato, ker je opiranje zgolj na ime, “brand” nesmiselno. Še tako dober kreativec kdaj useka mimo in še tako slab ima kdaj dober dan. Šteje le produkt pa naj bo od Košaka ali koga tretjega. Očitno je tokratni Košakov izdelek vreden pozornosti in verjetno tudi davkoplačevalskega sofinanciranja.

    Morda pa imamo v filmskem skladu takšne genije, da po svoji presoji krepko po desni prehitijo elito svetovne filmske scene. V tej državi je vse možno. Zaenkrat še…

  32. mikimirko, - 11.6.07 | 13:34

    Andrej: Katastrofa. Čudim se, da tega nisem že kje prej zasledil. Sram naj jih bo. Na tvojem mestu bi spakiral in se odpravil tja, kjer je umetnika delo cenjeno. PS:Vse pohvale. Jonas: Lepo, da se znaš tudi opravičit.

  33. Fonzy, - 11.6.07 | 13:36

    Heh Jonas .Zakaj se opravičuješ vsak ima svoje mnenje !Meni se zdijo filmarji itaq eni presranci ki si na lahek način hočejo pridobivar (Nepovratna sredctva)!To tko je …Vse skupaj je ena žalost !Tako za nas kod za njih ustvarjalce!

  34. negazirani, - 11.6.07 | 13:59

    “Sklad ponovno z vsemi priporočili, ki jih napiše zame scenarist od Coppole in Spielberga, producentka iz Hollywooda in igralec, ki je igral med drugim v 100 filmih”

    a to je misljeno kot dobra referenca?

  35. london, - 11.6.07 | 14:00

    Glede na post res precej konstruktivna debata! Lahko bi se namrec razpletlo huje!? :) Jonas, vsec mi je, ko kdaj napises tudi svoje konkretno “kriticno” mnenje, se bolj pa, da tudi sam nato znas “stopiti” na zogo. Upam na vec podobnih postov.

  36. PeterK, - 11.6.07 | 14:38

    Večina zimproviziranih gimnazijskih filmčkov je boljših (in imajo več gledalcev) od naših institucionalno podprtih filmov, narejenih predvsem za prijatelje in sorodnike njihovih ekip. Če pa bi bili naši avtorji taki geniji, kot trdijo sami, pa tudi denar ne bi smel biti problem – saj jih tujina stalno plačuje in nagrajuje, mar ne? Aja, ponavadi potem ti trgovci z novci kar izhlapijo, filme moramo pa vedno znova “sanirat” davkoplačevalci.

  37. lolita, - 11.6.07 | 15:49

    Ameli, ne izzivaj!! :D

  38. ameli, - 11.6.07 | 16:20

    ehh, malo pa že, da ni vse tak resno, nooo. sej je že passe :) lola, pazi nase.

    lp

  39. Pris, - 11.6.07 | 17:14

    @ Andrej Košak: Kdo je pa tebe nategnil, da je Lorenzo Semple jr. izumitelj Batmana?

  40. nora, - 11.6.07 | 17:27

    sporočte ko bo kaka avdicija :Lol

  41. Kašpar · Nov začetek, - 11.6.07 | 18:14

    [...] sem odgovarjal, katere blogerje berem najraje sem za primer navedel tri. Poleg Drmagnuma, Hada in Jonasa redno prebiram še Bubo Švaba, Fetalija, Blaža, Tomaža, Zvoneta. Dokaj redno pa berem še [...]

  42. Fetalij W. Tyschew, - 11.6.07 | 18:37

    Erm, jaz sem se na žurki ravno nekaj zajebaval okrog Košaka, da je ziher bilo spet kaj govora o filmih in odnosu filmskega sklada in države :) Očitno je stvar res frustrirajoča zanj… Ampak roko na srce, dalo bi se kdaj ogniti taki tematiki ;) Po drugi strani pa, komur ni do poslušanja, gre še vedno lahko stran, tako da je meni konec koncev vseeno. Mi njegovo pisanje in način razmišljanja ne pašeta, pa se ga ognem.

  43. slash, - 11.6.07 | 18:45

    Marko ima prav ka boš tu zapravjlu čas pa voljo, če vidiš da lahko uspeš kje drugje.

  44. Robert K, - 11.6.07 | 18:50

    Kmet, glej, jaz vidim tale etična vprašanja tako: seveda je del človekove svobode, da reče, kar mu paše, popljuva vsakega, če mu to paše, ga užge dvakrat med oči, če tako začuti… Zakaj pa ne, se pač izražamo, ne? To je taka gostilniška kultura, kdo mi pa kaj more, a sem dec al nisem? Upam pa, da obstaja tudi kaj več od tega. Da zna človek svoje občutke in videnja o življenju izraziti, ali v naših primerih verbalizirati na blogih, tako, da ne izlije svoje gnojšnjice naokrog. Da se zna vsaj približno nenasilno artikulirati. Seveda je potrebne nekaj čustvene zrelosti, pa socialne zrelosti in takih zadev, ampak šele potem tovrstna pisanja in diskusije dobijo nek pomen, presežno vrednost, v duhu širjenja lastnih obzorij. Ker v čem naj bi bil pomen blogov, če bo šlo zgolj za to, da jaz pljunem nate, ti potem pljuneš name, pa spet jaz nate in tako v nedogled dokazujeva, kdo od naju ima daljšega in kdo je večji frajer. A nismo to že prerasli?

  45. Robert K, - 11.6.07 | 18:56

    Pa še to, Jonas, BRAVO, da se znaš opravičiti, in to tako hitro, praktično sam od sebe. Pa Fonzy, saj ne gre za opravičevanje, ker ima človek svoje mnenje. Seveda ga vsak ima in je OK, da ga ima. Problematično se mi zdi, če je človek prepričan, da je samo njegovo mnenje pravo in da je treba pljuniti na vsakega, ki ima drugačno mnenje. In če se človek opraviči, ker ima občutek, da ga je zaneslo v tovrstno kritizerstvo in je to obenem nekdo, ki to naredi nemudoma, na svojem blogu… To so prava jajca!

  46. feenc, - 11.6.07 | 19:43

    @andrejkosak: tudi moja malenkost pripravljena pomagati pri projektu :D

    @jonas: thumbs up za opravicilo in odnos

  47. Tomaz, - 11.6.07 | 20:09

    Noooo…

    “Francozek naj drugič kupi beležko in sede med publiko, bo več transfera znanja”

    … žaljiv ti pa ni treba bit.

    Tudi ti nisi požrl vse svetovne pameti kar se internetnega marketinga tiče. Par reklamc za dormeo ne bo zadostovalo.

  48. Sportsman, - 11.6.07 | 21:37

    Grožnja s tožbami mi je načela zdravje, tako da vas bom tožil. Še posebno tiste, ki pišete o vremenu. Sicer pa: aktiven boksar jih vedno dobi po gobcu. P.S.: škoda, da verbalni boksarji ne.

  49. Tomi, - 11.6.07 | 22:18

    Scenarij “Dont’t cry for me Europe” od Košaka je prvovrsten. Resnično zabaven. Edina škoda je da še ni posnet. Vem tudi, da ima Košak posluh za digitalno produkcijo tega filma.

  50. jean-jacques beauregard, - 11.6.07 | 22:33

    hm, nobenega pa ni zanimal film paris.love, “slovenski” film posnet v Parizu “za prgisce dolarjev” na DV. Marcel se ga je zgolj dotaknil (http://www.mladina.si/tednik/200721/clanek/kul-film–marcelstefancicjr-2/), Katja Lenart je posnela intervju za vest (btw ni ga vec), vsi ostali pa molcijo. V trenutku, ko se v Sloveniji filmska produkcija razpada, je ocitno vseeno, da se je pojavil film, ki je nastal mimo vseh ustaljenih vzorcev financiranja.

  51. jean-jacques beauregard, - 12.6.07 | 00:55

    In komentiram hitro se tukaj: intervju z menoj se je misteriozno zopet pojavil na vesti.si (http://www.vest.si/2007/06/10/slovenski-filmar-v-parizu/)

  52. Človek, - 12.6.07 | 02:55

    Jonas vsa čast za opravičilo, ker je dejansko na mestu… Trapasto je razmišljati o celulidu in digitalizaciji, ker je enako kot če bi zahtevali ukinitev analognega fotoaparata… Dve različni umetnosti, ki ju je treba ločiti… V ostalo se ne mislim vmešavati kot zgolj v to, da jebemo selo Jonas, pokvaril si prvi mednarodni blog kongres Košaku, brez potrebe… Košak, mi smo s teboj, izkazal si se že, tako da ne glede, kar si mislijo oboževalci Okorna, kopirati druge, je ne živeti lastnega življenja…

  53. simm, - 12.6.07 | 04:51

    Akcija!

    Košak je v začaranem krogu! Doma nima in tudi ne bo imel podpore! Vsaj v doglednem času ne. Saj ni Đuro, ni Okoren, ni … Film je komplicirana in zahtevna igra. Predvidevam, da je Košak že sit nasvetov in pametovanj, kaj mu je za storiti, verjetno v stilu, naj že posname “cveče u jesen” al pa kakšno novodobno alpsko poskočnico z rock elementi na harmoniki ozir. kajmaku! Bodimo konkretni in mu ponudimo to kar potrebuje! Pa ne nasvetov, prosim vas! Košak, jaz se ponudim, da naredim glasbo! Če ti bo všeč, brezplačno, če ne, pa zaračunam! Reference imam, samo so za naše razmere totalno neuporabne! Jonas se bo angažiral v igralskih vodah, Marko bo pomagal tudi pri financah … blogerji bodo znali narest promocijo …! Naslednji?

  54. vitez, - 12.6.07 | 04:54

    ..jao kako zanimiva debata o vremenu in opravičilu ker ni bilo sonca :-) p.s. košak ej res nisem vedu za to,sicer pa sej veš pri nas ni nič logično in normalno…

  55. chef, - 12.6.07 | 08:27

    @Had: ne kar se pričakuje od njega, ampak kar zna dobro početi!

  56. had, - 12.6.07 | 10:56

    @chef: in ravno zato, ker zna nekaj dobro delati, ne sme delati stvari, ki jih dela za “gust”.. jeap.. takle mamo..

  57. ervinator, - 12.6.07 | 11:09

    A Košak zdaj še na žurih teži s svojimi problemi, ker ne dobi denarja od filmskega sklada. A je bil žur? :)

  58. had, - 12.6.07 | 12:34

    @ervinator: v bistvu mi je bilo vsec, kot je kosak razlagal kako so snemali razne filme zraven gradu kodeljevo.. in zgodba o habicu in tripu in vijolicah mi je bila zakon..

  59. simonarebolj, - 12.6.07 | 14:25

    Chef: Čemu raje ne počneš ti tisto, kar znaš dobro početi. Košak namreč med drugim tudi dobro kolumnistično piše, strinjanje ali nestrinjanje bralcev je drugotnega pomena. Ne razumem pa, zakaj imaš ti blog??? Se dojemaš kot virtuozen pisec, ki slednje počne najbolje? Res ne vem, zakaj bi nam moral Košak metat na blog filmčke … to naj počne tisti, ki pač želi, čeprav ni režiser. Na primer Jonas. Od Jonasa tudi ne pričakujem samo nasvetov za igranje pokra, ker morda to počne najbolje …

    Sicer se pa strinjam s Crnkovičem … bohnedaj, da začnejo filmarji po vsem izpričanem res snemat zastonj in s tem podprejo nonšalanten odnos države do umetnosti na sploh. Po drugi strani bi pa kot konzumator raje videla, da začnejo delat zastonj, in bi imela možnost videti še kaj izvirnega in zanimivega, sicer res obstaja možnost, da bo slovenska produkcija postala omejena na razne Kajmake in še Marmelade povrhu, kot je na pop glasbeni sceni zajurišala tretjerazredna popevkarska klima, kar si prej sploh nisem upala predstavljat. Dobri bendi pa ostajajo na brenkanju po garažah in študentskih žurih. Jaoooo!

  60. Barlon Mrando, - 12.6.07 | 15:25

    Madona Košak, res je včasih čuden ta filmski svet.

    Poglej..kot izbranega med izbranci te gostijo na graščini največjih nemških jeklarskih mogotcev, poučujejo te najpomembnejši scenaristi in producenti tega sveta, tvoje tekste hvalijo nekatere največje legende filmskega biznisa, izberejo te v Berlin in celo v Cannes, ponujajo se ti številni zainteresirani mednarodni distributerji in koproducenti, o tebi pišejo najbolj priznane svetovne filmske revije, priporočila ti pišejo hollywoodski scenaristi, producenti in igralci, ti pa očitno vse to zavračaš in se kljub vsemu še vedno raje matraš v tej naši mali zahojeni Sloveniji.

    V tej zgodbi nekaj ne štima kajne??

  61. PeterK, - 12.6.07 | 16:11

    LOL, Barlon, bravo! Žebljica na glavico.

  62. stojan, - 12.6.07 | 16:33

    @Barlon Mrando: mogoče ker je napisana z malce pretiravanja in provokacije ;) ščepcem cinizma in čajno žlico sarkazma.

  63. andrejkosak, - 12.6.07 | 18:53

    BOŠ PREBRAL MOJ NOVI BLOG; ČEZ PAR DNI IN BOŠ PRESENEČEN

    košak

  64. chef, - 12.6.07 | 20:09

    Košak bi se moral najprej naučiti slovnice, potem bom pa morda celo priznal, da dobro piše. No, saj se popravlja, nič ne rečem.

    Komaj pa čakam novi blog, še bolj pa komaj čakam njegov novi film!

  65. Shine, - 12.6.07 | 22:29

    Andrej Košak, vpiši me med prostovoljce. Pozdrav!

  66. had, - 13.6.07 | 05:02

    @chef: in kaksne veze ima slovnica s pisanjem bloga? ali pac sedaj ti postavljas standarde, kako se lahko pise na blog.. groza!

  67. pavla, - 13.6.07 | 07:40

    Jonas, enako sem pričakovala jaz, ko sem si prvič ogledovala hišni blogos. Pa sem na žalost pri Košaku našla samo tekstovje in bluzenje o politiki. Mislim, kaj je narobe s pričakovanji? Res pa je, da so eno pričakovanja in drugo volja pišočega, da piše, kar mu leži na duši. Tudi ne vem, zakaj bi se morali “božati”, samo zato ker smo na istem blogosu. Menda ima vsak pravico do svojega mnenja.

    Eh, meni se zdi čist ok, da je dobil eno “brco”. Je vsaj povedal, kako stojijo te stvari na filmskem. BtW Osebno: prvi zanimiv Košakov post.

    Lep pozdrav vsem

  68. eldeesovec, - 13.6.07 | 07:52

    Brando, dobr si napisal. Košak živi v iluziji. Tak je, kot naše misice in pevke in manekenke-vse imajo sanjske ponudbe za tisoče in tisoče $, a ne gredo nikamor. Tak je tud maestro Košak. Lepo doma, na toplem, na mamini dojki, s čikom v roki pizdi nad strahotnim filmskim stanjem. Res nekaj ne štima…

  69. chef, - 13.6.07 | 09:57

    Eh, @had… Ti si tipičen primer človeka, ki je preveč navdušen nad bloganjem, potem je pa vseeno, kako se piše, da se le piše in da smo blogerji. Seveda se pa ne zavedaš, da se nam bodo vsi režali in da nas nihče ne bo jemal resno, če bomo pisali neumnosti.

    Če traparije piše petnajstletna pubertetnica, ki opisuje svoj beden lajf, neuspešno ljubezen in zatežene starce, ji seveda nihče ne bo zameril.

    Če bodo take slovnične napake ali pa kar izmišljotine (Košak me je enkrat veselo nategnil, da so na TVS odstavili Kranjca), potem je z blogerji nekaj narobe.

    No, ampak tebe ne bojm prepričal, važno, da blogamo, da imamo visok obisk in da nam ob tem prihaja.

  70. misko, - 13.6.07 | 11:51

    Košak, zakaj se pa nisi prijavil na “On The Lot”?

  71. stojan, - 13.6.07 | 14:21

    @eldeesovec: točno tako. Andrej in še marsikdo, naj žačne delat filme in naj ne bodo kvazi političnikomentatorji. zakaj hudiča je tolko amaterstva med slovensko “umetniško” srenjo. delat naj začnejo pol se bodo tut vidl rezultati. ko jih poslušam, imam občutek, kot da bi poslušal vedno znova ono priliko o glavnem dobitku na lottu brez kupljene srečke. najprej je treba kaj nardit. ne sam blog in “eseje” v sobotno prilogo pisat.

  72. stojan, - 13.6.07 | 14:22

    p.s. @Andrej & co.: JONAS naj vam bo zgled. mislim, da Jonas lahko brez sramu “šimfa”, kar za nekatere njegove prijatelje ne bi mogel trditi.

  73. Smash, - 13.6.07 | 19:37

    Se strinjam s Stojanom. JONAS je eden redkih oseb, kateri si upa tako šinfati okoli. In jaz mu dam prav. Dajte no ljudje, sprejemajte tudi malce negativnih kritik. Nekateri bi radi slišali le hvalo, da mu nekdo kleči pred njim in ga poljublja po nogah. Takoj, ko se izreče kritika, je takoj karambol. Nekdo pravi, da ni fer, spet drugi, da to, kar Jonas trdi ni res… Mislim, da Jonas ne bi pisal o tem, če ne bi bilo nekakšnega razloga…

  74. ljubo, - 14.6.07 | 10:25

    Jonas, tale objava s komentarji je ena boljših, odlična provokacija s konkretnimi odzivi. Všečen razplet, hepiend :) Košak, kako je to mogoče? Hvala za vpogled.

  75. misho, - 14.6.07 | 11:58

    @Pris: no kdo je izumu batmana?

  76. Novakec, - 15.6.07 | 16:10

    Jonas, vredi prispevek, sam pa se za filmsko kritiko priporočam na http://www.novakec.blog.siol.net

    Povej mi, če ti bo všeč, če pa ne, pa tudi.

  77. dizzy, - 17.6.07 | 04:36

    Hm…predlog. Kaj pa če bi vsi vplivneži (đet set pa to), ki se očitno dobro poznate med seboj, staknili glave in z idejami, ki so očitno dobre (glede na odziv kompetentnih ljudi, ki jih omenja g. Košak) prepričali , da bi kakšni slovenski tajkuni investirali v film? Primeri: Joc Pečečnik, Mirko Tuš, Zoran Janković , …

    Zgolj predlog.

  78. Bessie, - 22.6.07 | 12:07

    Košak je dobil svojo priložnost, naj jo dobijo še drugi, ki je še niso, itak mu, po njegovih besedah, ne manjka ponudb in režiserji so še najmanj prikrajšani, kaj pa množica igralcev, ki namesto v filmih igrajo na odrih (saj ne, da bi bilo to slabo, ampak potem v filmu igrajo kot na odru), da redkih dobrih kamermanov oz. direktorjev fotografije ne omenjam… Je pač tako, da ima vsak eno priložnost, redki dve in, če nimaš denarja za “velik” film, ga lahko še vedno posnameš kot “mali” in, če si res dober bo postal veliki, redki imajo to možnost, da jim v naprej plačajo za njihovo umetnost in, da se na koncu še izkažejo.

  79. Miha, - 23.6.07 | 11:27

    Pozdrav! Zelo zanimivo! Pridružujem se oceni, da je vsekakor plodno, da se o vsem tem sploh pogovarjamo! Razmere na FS so alarmantne, ne samo za Košaka pač pa za vse, ki se v Sloveniji ukvarjajo s filmom! Prvo je potrebno opozoriti, potem ukrepati. Zato pa so volitve, a ne? Dejstvo je tudi, da se ob takih preferencah g.Košak lahko malo bolj zažene in posname film v tujini. Verjetno bo potem lažje film sinhroniziral v slovenščino kot ga posnel pri nas. Drugače pa ni res, da se pri nas nič ne snema – ob Soči bodo snemali prizor za ameriški blockbuster Narnijo, a ne? ;-))

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !