Basket

Kako luštno je gledat, če naši zmagujejo. Vprašam pa tole: kam, hudiča, je zašla košarka, če je pa končni rezultat tam nekje čez šestdeset pik?

Halo? Nisem stručko za šport in verjamem, da so zadaj najbrž kakšni tehtni razlogi, a vseeno. Dalipagić, Kičanović in Delibašić so jih v zlatih časih jugo košarke naštepali sami z lahkoto čez sto in to brez trojk!

Vseeno, bravo naši! Nekoč boste svetovni prvaki!1

-Jonas

  1. Razen, če kakšen kreten ne ukine ŠKL.
  • Share/Bookmark

Mnenja

  1. Kašpar, - 9.9.07 | 12:51

    Gremo naši!

  2. mario, - 9.9.07 | 12:55

    Ravno zaradi tega mi ni zanimiva evropska košarka. Končni rezultati takšni kot v ligi NBA ob polčasu.

  3. dimmy, - 9.9.07 | 13:02

    Razlogov je dosti, na po vsej verjetnosti glavnega se pa v veliki meri pozablja. Namreč na izboljšane atletske predispozicije/sposobnosti posameznikov, zaradi katerih igrišča počasi postajajo “premajhna”. Včasih so imeli igralci ogromno prostora, bili so manjši, šibkejši, dosti manj eksplozivni, danes pa vrhunsko košarko v veliki meri sestavljajo fizični freaki, posledično so pa obrambe toliko boljše (izboljšane so sicer tudi napadalne sposobnosti, ampak te pridejo manj do izraza zaradi velike zgostitve).

    V NBA recimo upad števila košev sicer “izboljšujejo” z vedno novimi in novimi pravili (ki branijo napadalce, oz. otežujejo obrambo), ampak to je IMO navaden bullshit. Še malo pa bo prišlo do točke, ko bo obrambnemu igralcu dosojen prekršek, ko bo zgolj izdihnil v smeri nasprotnika. ;)

    Podobno (v malce drugačni obliki) se kaže tudi v recimo nogometu, ki je postal dosti manj gledljiv ravno zaradi tega, ker so igralci tako fizično pripravljeni, da vršijo konstanten pressing, posledično je pa igra kakršna pač je.

  4. Miha, - 9.9.07 | 13:03

    jah…napad je ostal tam kjer je bil v zlatih časih jugo košarke, obramba pač ne :) če si zdaj pogledaš kakšno arhivsko tekmo je prav smešno gledat kakšno obrambo so (oz. točneje niso) igrali :)

    isto je z NBA košarko :) obramba je ‘odlična’

  5. kinkitone, - 9.9.07 | 13:03

    Jaz navijam za naše. Vedno.

  6. Uroš, - 9.9.07 | 13:07

    Pa Jonas…tud jaz sem o tem razmišljal ko sem gledal tekmo….se mi je zdelo nekaj malo pik…še pred leti jih je bilo dosti več…:)

  7. suj, - 9.9.07 | 13:12

    OK,sam men se to zdi neumestna primerjava. Razlika v kakovosti košarke, ko sta recimo igrala Dalipagić in Delibašić, in danes je pomoje prevelika. Mario sj je res, pa še v nba majo 12 minut eno četrtino:)

  8. nejc, - 9.9.07 | 13:43

    Bravo Jonas! vsaj nekdo ko opazi da to ni košsarka ampak kamenjanje. rabjo 20 sekund da prvič pogledajo proti košu. In pol vidiš strokovnjake ki pravijo da v NBA ni košarke, je pa vsaj zanimiva, ker za mene ne pomeni da košarka bazira na obrambi če rabijo igralci 20 sekund za prenos žoge?

  9. Borut, - 9.9.07 | 13:59

    Meni pa je všeč tako kot je. Je pa zato vsaki koš toliko več vreden, če jih je manj – in težje priborjen, ter je zato tudi zadovoljstvo ob doseženem košu večje.

  10. mhoc, - 9.9.07 | 14:19

    Dimmy, se strinjam. Stari posnetki razkrijejo vse – obrambni igralci so včasih čakali napadalca, da je naredil prvo potezo in za igralce tipa “zlati jugos” je bilo to več kot dovolj. Še bolje se to vidi pri starih nogometnih tekmah, obrambni igralec stoji nekaj metrov stran, danes te “skosi” v sekundi. Igralo se je bolj mehko, manj agresivno, tudi počasneje.

    Američani so višji, hitrejši in močnejši. Imajo večje igrišče in daljše četrtine. In razen v pomembnih tekmah končnice nimajo obrambe. NBA je večinoma cirkus, evropski basket pa je včasih še vedno gledališče. Poglejte Litvo.

  11. John, - 9.9.07 | 14:57

    @ mhoc igrisce v NBA ni niti za mm večje kot v evropi. Edino trojka je pomaknjena nazaj, kar pa ne pomeni da je vecje igrisce.

  12. Legendaris, - 9.9.07 | 15:24

    Jonas, obramba, obramba in še enkrat obramba. To je razlika med košarko nekdaj in košarko sedaj.

  13. Anže Žnidaršič, - 9.9.07 | 15:32

    Nism stručko za te zadeve, ampak je pa lepo slišat končno nekaj pozitivnega o naši košarki, prej sem iz novic slišal le da izgubljajo, da bodo propadli, itd. Končno nekaj dobrega, upam, da jim bodo tut plače dal :D

  14. CypherBit, - 9.9.07 | 16:50

    Še dobro, da je večina tekem tam okoli šestdeset pik. Če bi jih bilo več, bi bili naši občutno manj uspešni. V našem primeru gre definitivno za obrambno ekipo. Glede gledljivosti se pa popolnoma strinjam z Borutom.

  15. markopigac, - 9.9.07 | 16:53

    Jonas – v casu tvojih asov se obramba ni igrala. Danes se na igriscu grize. Pa se ena stvar je, evropska kosarka je tako zelo napredovala, da je povozila amerisko.

  16. jokas, - 9.9.07 | 18:31

    P**** si šimfator, dobrodošel v klub negativnežev.Če nisi nek poznavalec se raje ugrizni v prst in ne omenjaj nekih fosilov, za ktere več kot polovica folka ki se pase na tvojem blogu sploh ne ve kdo so. Pa ti si res jugo otrok. hahaha

  17. veter14, - 9.9.07 | 20:19

    ne mores primerjati tedanjih amaterjev z nasimi profesionalci….Raso je bil NBA prvak in Slovenska reprezentanca lahko danes igra enakovredno proti NBA selekciji….na OI igrah v Barceloni je reprezentanca ZDA bila svetlobna leta pred ostalimi…..zadnja leta je ostali svet ujel in prehitel Ameriko…. ….nismo dobri samo danes v Spaniji, bli smo dobri tudi v Srbiji in imamo kopico medalj iz mladinskih prvenstev…nasi kosarkarji so carji..

  18. fritz, - 9.9.07 | 20:54

    jonas, glede tvojega vprašanja o košarki bi rekel, da si malce že star, pa sem sam na istem… zavrti si kakšno staro tekmo, pa boš videl zakaj… današnje ekipe bi razne Dalipagiće, Delibašiće, Čosiče in podobne deklasirala, da bi bilo groza. Tako je to.

  19. Christian, - 9.9.07 | 21:06

    Prav … pa vseeno … Respekt!

  20. nejc, - 9.9.07 | 21:16

    Ko govorimo o olimpijskih igrah, mislim da kdor je pogledal ameriške igre, ki so bile pred tednom dni, ve da Zda mislijo resno naslov vrniti domov.

  21. veter14, - 9.9.07 | 22:24

    tk kot vsako leto in že 7 let niso nič prinesli domov….

  22. Buldog, - 9.9.07 | 22:32

    Tudi na bloganju vse več prihaja do obrambe in napada. Jebemtiš, človek izrazi svoje mišljenje, pa ga takoj vsi napadete, jesus christ. In potem se ti Jonas še čudiš…. Jebi ga, takav ti je život…

  23. webmaher, - 9.9.07 | 23:01

    Pa kaj ste eni pametni-takrat je bilo kot je bilo jebiga, v Evropi se ni igrala kaka obramba, vse je bilo bolj podrejeno napadu, danes je pa Evropa tudi v tem elementu ujela NBA tudi zaradi tega, ker vse več evropskih zvezdnikov raztura pol tudi v Ameriki.Dirk Nowitzki je pa zadnja leta itak car…in nehajte s takimi primerjavami…to je isto kot če bi Borga danes primerjali s Federerjem…

  24. webmaher, - 9.9.07 | 23:02

    aja, gledalci smo takrat ravno tako uživali, morda še bolj kot danes, aneda Jonas :-)

  25. Martin, - 10.9.07 | 00:24

    Federerjem? Meni se zdi boljši Djoković. Zadnje čase je v košarki preveč nabijanja telo ob telo, vse bolj podobno angleškemu pedrovskemu ragbiju.

  26. _larsam, - 10.9.07 | 00:52

    Sramota ubistvu kako eni ne znajo/te ceniti prave obrambe. Pa da ne govorim o tem, da se evropska kosarka v zadnjih 10ih letih ni nic spremenila. Vedno je bil koncni rezultat tam okol 60-75… Vsaj v Evropi..Nevem od kod to “razocaranje”…

  27. webmaher, - 10.9.07 | 01:04

    @Martin, Djoković zaenkrat niti Grand Slama nima in kot kaže trenutno ga še nekaj časa ne bo imel torej ni Fedru niti do gležnjev… @_larsam kaj ne znamo ceniti…takrat je bilo tako danes je tako jutri bo pa …

  28. Tibor Jablonsky, - 10.9.07 | 02:36

    hm…pedrovski ragbi…zanimivo.

  29. Ana, - 10.9.07 | 09:43

    Saj je čisto vseeno, 60 ali 100 točk. Važno je, da zmaga boljši. In to smo trenutno mi. Me je kar malo strah, kaj bo naprej. Sicer so se pa do sedaj že pokazali v odlični luči in tudi, če začnejo naprej izgubljat, jih ne bo nihče dal na sramotilni steber. Dajmo naši!

  30. klemenix, - 10.9.07 | 10:29

    Ja Jonas…upam, da naši bodo prvaki! Mogoče že letos, kdo ve…:D

    Kar se pa teh nizkih rezultatov, ki te motijo tiče…je stvar taka, da se s tem problemom ukvarjajo predvsem v ligi NBA, saj košarka z nizkim rezultatom za razvajene američančke ni več atraktivna. Tako so bili leta 2000 Sacramento Kingsi edina NBA ekipa, ki je v povprečju dosegala več kot 100 točk na tekmo. Kot vemo, so nato korenito spremenili sistem obrambe, conska obramba npr. nekako ni več dovoljena. Eh..tud košarka ni več to, kar je bila ja! Sedaj vse temelji na moči itd itd…

    drgač pa dajmo naši!!! :D

    sLOVEnija!!!

  31. Blaž, - 10.9.07 | 13:59

    djmo naši :) slovenija gre naprej !!!!

  32. Miho, - 10.9.07 | 14:44

    “…so zadaj najrž kakšni…”. Jon, najBrž :)

  33. t., - 10.9.07 | 15:03

    60 pik je super – muka je gledat fuzbal, kjer nikoli ne pridejo niti cez 10.

  34. Mustang, - 10.9.07 | 15:22

    Fritz, prej našteti so bili zvezde svojega časa, kot so danes drugi. In z njimi jih primerjaj. Govoriti, da bi jih danes deklasirali, je brez veze, ker je igra drugačna. Poglej si v knjigo Petra Vilfana, kaj je npr. Dalipagić delal bogim črncem u USA na pripravah. Za Krešota so se pa tepl NBA klubi, ker je bil no.1 strelec v NCAA. Je pa zavrnil, ker mu denar ni bil primaren. In se vrnil v Jugo, kjer je rastural dalje.

  35. mitzila, - 10.9.07 | 15:31

    Dokler naši zmagujejo se ne obremenjujem z rezultatom…ko bodo pa izgubili…aja, saj ne bodo…Slovenija prvak

  36. T-h-o-r, - 10.9.07 | 19:22

    Ja, sej smo vidli na svetovnih prvenstvih in OI, kako “močna” je ameriška košarka :)

    seveda da dajo v nba 60pik do polčasa, če ne igrajo obrambe +12minutne četrtine

  37. roxa, - 10.9.07 | 19:51

    kir cinizem :lol:

  38. jakec1982, - 10.9.07 | 20:10

    Največja košarkarska poslastica po eri Detroitovih slabih fantov, Birda in Magica so bile playoff tekme med Miamijem ter New Yorkom sredi 90ih. Večno rivalstvo. Tekme so imele rezultate tam nekje okoli 70, se pravi malo košev, a je bila vsaka pika trdo prigarana ob vsakem košu od prve minute dalje pa je šla dvorana v luft. Kaj takega dandanes v NBA ne vidiš več, v evropski košarki pa precej upočasnjeno različico. Skratka, malo pik ne pomeni nujno slabe tekme, slabe košarke.

  39. Ljubo, - 10.9.07 | 20:37

    ja itak da je tole čist off… sam me matra epltivi. JOnas nisi se kej dost razpisou, a to pomen da ni tolk kul? Zanima me praktičnost a požre iksvide pa tak…??? u končni fazi zakaj nebi mogu met naših tekem u fejvoritsih?

  40. Kritik, - 10.9.07 | 20:42

    Nizkemu rezultatu botruje ne preveč učinkovit napad prve ekipe in dokaj dobra obrambra druge ekipe. Obratno tudi drži.

  41. Pack, - 10.9.07 | 21:55

    Konec 1. četrtine, pa vodimo 30:9!! Če bo šlo tkole naprej, bo danes blizu 100 pik!! Sanje? :))

  42. Slovenc!, - 10.9.07 | 23:14

    ZMAGAAAAAAAAAAAA SLOVENIJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA=)

  43. Mustang, - 10.9.07 | 23:22

    Eto Nowitzky se je kar usedu…

  44. mhoc, - 11.9.07 | 00:45

    “Je pa zavrnil, ker mu denar ni bil primaren. In se vrnil v Jugo, kjer je rastural dalje.”

    Verjetno se ni vrnil iz kakšnih posebej plemenitih razlogov, ampak odločitev je bila gotovo pametna. V NBA bi bil le “eden izmed”, v Jugi pa je bil nedotakljiv. Tam tujec, vzhodnjak, tukaj narodni heroj. Zaslužili pa so tudi v Jugi zelo dobro, kljub “amaterizmu” (to priznava tudi Vilfan v svoji knjigi). Podoben primer je bil Bodiroga. V ZDA bi se izgubil, tukaj je bil na vrhu Evrope. Res pa je, da danes Evropejci že igrajo vidne vloge v NBA, pa tudi denar je velikokrat pomembnejši od košarke.

  45. Mustang, - 11.9.07 | 09:09

    Krešo je bil zelo veren človek, denar tuki ni igral vloge, verjem. Ves svoj trud je vlagal v širjenje Mormonske vere. Tako da je to velik razlog za vrnitev, ker je takoj začel “delat” ob prihodu in se ga šteje kot ustanovitelja Mormonske vere na Hrvaškem. Niso mu pa oblasti težile preveč, ker je bil zvezda. Kakšen profil igralca je bil, pa ti pove da je med prvimi evropejci uvrščen v “Hall of Fame”. On je Nowitzky svojega časa. Velikan, ki zna štartat, prenašat žogo, potegnit od koša do koša. Da ti ne govorim o šutu. S kjerkol je metal, skok šut pa je bil z eksplozivnim in zelo visokim odrivom. V NBA pa je “big guy that can shoot” še danes zelo iskana roba in velika redkost. Mogoče ne bi bil na nivoju Chamberlaina, ampak pustil bi viden pečat med profiji. Tko da primerjava z Bodirogo ni najbolj vmesna. On se res najbrž ne bi najbolj znajdu v NBA, tko ka še več hudih euro igračev.

  46. danijel, - 11.9.07 | 09:15

    V evropi se igra zelo trda obramba zadnje čase, zato je pa tko malo pik na tekmo

  47. Miha, - 11.9.07 | 12:49

    Na vcerajsnji tekmi proti nemciji je po prvi cetrtini kazalo,da bo do konca tekme Slovenija dosegla 120 tock… (30:9)

  48. markopigac, - 11.9.07 | 16:24

    Jonas -> KLIK.

  49. Boštjan, - 11.9.07 | 17:09

    Zadnjič sem bral intervju s Petrom Vilfanom v Playboyu ravno glede košarke. Pa saj se mladim mlečnozobcem (z mano vred, saj sem glih faliu vse Delibašiće in Čosiće) niti ne sanja, kakšna zvezda je bil.

    Za današnjo košarko pa svaka čast našim, saj sem ravno pred potjo v Bruselj nekje okrog Mešter slišal, da so nasuvali lanske podprvake Nemce.

    Dajmo naši!!!

  50. radiostesh, - 11.9.07 | 20:16

    Važna je kvaliteta in ne kvantiteta.

  51. pu, - 11.9.07 | 20:49

    Lepo smo jih nažgali :)

  52. pu, - 11.9.07 | 20:49

    Lepo smo jih nažgali :)

  53. M, - 11.9.07 | 23:22

    letošnja ekipa je fenomenalna!homogena, borbena, požrtvovalna … prava ekipa, ki ji res ne mankajo ‘zvezdniki’ kova Udrih. zdaj si vrjetno celo zelijo, da bi bili v ekipi:) če bomo izgubili, bomo v finalu!

  54. mirc, - 12.9.07 | 00:12

    Največji car je bil Dražen Petrović!

  55. Mustang, - 12.9.07 | 03:32

    Res je, Dražen je (bil) nedosegljiv. In se je tudi dokazal kot tak. Prej omenjeni njegov bratranec pa zelo dober, vendar le to.

  56. Tony, - 15.9.07 | 01:34

    Intervju z Vilfanom je tudi na netu: http://www.playboy.si/branje/intervju/peter_vilfan-4430.aspx

    Fajn branje…

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !