Taksi bluz

Bral sem zapis Crnega o taksistih in začutil njegovo bolečino, ker tudi mene podobne stvari spravljajo s tira – in to v obratnem sorazmerju z njihovo vrednostjo ali pomembnostjo. Recimo, če mi kak mojster na vikendu zaračuna tisoč evrov preveč, se civilizirano zbunim, ne dam cekinov in se dosti ne pregovarjam. Smo se pa enkrat v Rožni dolini stepli pri kartah zaradi dvajsetih tolsov (SIT) – dva sta me komaj držala, kelnerci sem se pa moral še ves večer opravičevat zaradi pipca, ki je letel mimo njene glave, ciljal sem Mahovca, ne tebe, lubi, … In da se po nepotrebnem cmeri in da bom plačal jebene kozarce in ogledalo.

Nisem pa Crnega mogel slediti pri njegovem naštevanju ulic in opisovanju taksističnih dogodivščin. Škoda se mi je zdelo, tudi drugi bralci se bodo težko prebili čez in si prav predstavljali taksistično zaroto, o kateri je govora – zato sem se v prazničnem vzdušju odločil pomagati. Izrisal bom poti na guglovem zemljevidu in dopolnil njegov zapis, ni hudič, da si ne prislužim vsaj en “hvala”.

Začel sem s prvo taksistično natego, takole jo opisuje:

“… na Erjavčevo, peljal bom naprej po Poljanski, nakar na Roško in okrog po Karlovški in Aškerčevi pa po Snežniški not na Rimsko in po Igriški do rampe na Erjavčevi …”

V prvi zemljevid sem vrisal tri poti, z rdečo je označena pot, kot si jo je zamislil taksist, z zeleno, kot si jo je zamislil Crni in z modro pot, po kateri sta se dejansko peljala:

Hehe, dobro ga je skušal nategnit, spomnilo me je na mojo edino taksi vožnjo ever v Beogradu sredi osemdesetih, ko sem skozi okno lahko dvakrat občudoval sfukano fasado hotela Slavija in me je na koncu šofer mirno vprašal, če mi je bila všeč tura po mestu. Da je takoj videl, da sem Slovenac, in da je to običaj. Imel je dvakrat večjo glavo od mene, brcati sem začel, ko je že odpeljal.

Googlov zemljevid lepo pokaže, (če z miško kliknete na zarisane poti,) da je razlike med zeleno (najkrajšo) in rdečo (taksistovo načrtovano) potjo za cel evro in 17 centov.1 Čudim se, da ga Crni ni fental kar tam, lopova, se mu je najbrž res mudilo.

Potem sem šel risat naslednjo pot iz zapisa, kjer se odpravlja v Žmauca:

“Speljal je po Zrinjskega gor proti Streliški in zavil desno. Končno en pameten taksist, sem pomislil, ki bo tako kot jaz na koncu Streliške naredil prekršek in zavil levo v tunel. Ja, ziher. Zavil je desno proti Kopitarjevi in Resljevi …”

Zemljevid ne laže, čeprav na oko ni tako očitno – tokrat je razlike manj, a še vedno za debelih 63 centov. Kmalu bodo našli kakega taksista mrtvega v jarku, vam povem, preveč se zajebavajo.

Tretji primer je tale:

“Doživel pa sem že tudi, da je pri izhodu iz tunela, kjer bi lahko zavil desno na Streliško, kar nadaljeval čez Krekov trg in zavil desno na Poljansko in šele po tem obvozu blagovolil v drugem križišču desno na Zrinjskega.”

Hm. Takole je to videti na googlu (spet, modra je taksistova, zelena pa Markova pot):

Hm še enkrat. Zdi se, da ima tokrat taksist prav, Crni bi rad vrgel stran sedem centov. Okej, se zgodi, pojdimo naprej, tokrat iz Žmavca domov:

“Namesto da bi peljal ravno po Rimski naprej in zavil desno na Slovensko (pa potem levo na Aškerčevo in Karlovško do tunela), je zavil na Igriško … Tip me je hotel peljati iz Žmauca na Poljane skozi center, po Dalmatinovi, Komenskega, Resljevi, Poljanski!”

Takole je videti na zemljevidu:

Hm tretjič. Razlike je tokrat za tri cente in za tri cente sem pripravljen udarit na gobec, ampak tudi tokrat je imel prav taksist – njegova je krajša.

Razglašam neodločen rezultat: Crni vs. taksisti = 2 : 2

-Jonas

P.S. (2:29) Med komentarji pri Crnem se je nekdo pritožil, da je nekoč plačal 10 € za vožnjo od Cankarjevega doma do Slovenskega etnografskega muzeja. Za dobro mero sem zrisal tudi to pot, res je, taksist ga je nafukal ko prasca. Razdalja: 2,32 km.

1. Pravkar sem poklical eno od taksi številk in povprašal po ceni. V Ljubljani je štartnina en evro in za vsak kilometer še enega.

Mnenja

1. Anže, - 31.12.07 | 00:41

Ne zagovarjam taksista, ampak velikokrat poznajo hitrejšo pot tudi upoštevaje semaforje in čakanje. Priznam, nisem bral originalnega zapisa, ampak odvisno je od ure, čas čakanja pa preko Google Maps ne morš računat. Dobro, tista ta prva je sigurno nategovanje :-). Ostale pa pač… Ne vem no… moje mnenje torej. Vedno mu lahko poveš kako točno hočeš da odpelje in mu rečeš da drugače ne boš plačal.

2. Tibor Jablonsky, - 31.12.07 | 00:42

Свака ти част Јонас!

Таксисти со у БГ-у још увјек исти. Не зезају само нас – Словенце, него и све остале.

Него дана желим, да будем таксиста који вози кола са Марком Црнковићем, јер је он најјачи новинар на Балкану.

3. Sylar, - 31.12.07 | 01:24

No, nam je zadnjič od POPTV-ja do Miklošičeve (2.8 km) računal debelih 9.8 EUR. Še dobro da smo bli konkretno vinjeni, drgač se ne bi tk lepo razšli. Kateri taxi je bil si nisem zapomnil, je pa bil BMW serije 3. Torej folk – pazite, ker nategujejo na vlko, sploh če nisi pozoren!

4. C000lah, - 31.12.07 | 01:30

Popravek in bolj točen podatek BMW serije 5, modre barve, benciner.

Grdo nas je nategu.

5. katja, - 31.12.07 | 01:33

Bravo, da si si vzel čas za tole. ;)

6. Anže, - 31.12.07 | 01:56

Hehe, štartnina 1 € in vsak kilometer še enega? Krasno bi bilo. :)

Do zdaj sem se enkrat peljal v Ljubljani s taksijem, prepotoval 2.9 km in odštel slabih 9 € … ampak sem imel zelo dobre razloge, da se mi ni dalo prerekat za te fičnike. :)

7. Janša & co., - 31.12.07 | 03:45

Če živite v okviru centra, potem ne razumem, da ne uporabljate nogic ali kolesa. Zime so pri nas vedno bolj namenjene kolesarjem, pa tudi peš se večkrat lahko še malo streznite, če ste seveda okajeni! Hm, drugače pa je ravno župan Zoki, z zaprtjem centra, dal taksistom vetra v njihova jadra pri nategovanju uporabnikov, saj se je pred zaporo centra, dalo (preverjeno!) s taksijem ceneje priti skozi, in tudi hitreje je šlo! Ampak, še vedno gre bolje tistim, ki imamo v mobilcu številko svojega taksista in se peljemo po znižanih cenah…

8. latilen, - 31.12.07 | 04:49

Kdor ne zavija po ljubljansko bo zagotovo odštel 50% več, s kolegi smo se od ŽP do Rollbara (pri Koloseju) peljali tako, da smo 3x šli čez isto križišče, seveda je bilo rečenih kar nekaj grdih potem, nato pa je dobra duša taksista dala popust (50%), pa smo še vseeno plačali mnogo preveč. V Celju imajo taxiji tako, vpišejo v list začetno postajo in končno, ter vmesne kilometre, če slutiš da so te na veliko okoli prinesli se pritožiš na centralo in, če ne drugega kakšno pritožbo vržeš čez taksista. Boljše kot kamen v hrbet.

9. markopigac, - 31.12.07 | 06:28

@ jonas: superca

@ janša & co: z marinom se vozis?

10. Smorny, - 31.12.07 | 07:46

26., ko smo bili Štajerci priložnostno v Ljubljani in smo si ga pošteno privoščili v pr’ skeletu, smo ob štirih le mogli so prenočišča. Prvi taksist bi nas odpeljal do Apihove za 7-8€, medtem, ko nas je drugi (volvo 850) odpeljal za 2.65€. Naj omenim, da smo se popoldan od Piazze do Name peljali z busom in smo plačali 1€/oseba = 4€.

11. repovz, - 31.12.07 | 08:42

malo kdaj se peljem s taksijem, zato niti ne poznam cen! Me pa zanima ali je 3,2€ veliko za vožnjo od Name do razstavišča? Občutek sem namreč imel, da nas je taksist pošteno nategnil, poleg tega pa je kolega v avtu pozabil čisto nove čevle (DC shoe), katerih seveda ni nikoli več videl!

12. lukav, - 31.12.07 | 09:43

Hvala, hihihihi.

13. Fabo, - 31.12.07 | 09:50

hja, če bi jonas znou na tko prefinjen način povedat taksistu, kot je povedu Crnkoviču, da ni bolj brihten od njega (taksist) oziroma ostalega človeštva (Crnkovič), mu ne bi blo treba skrbet za 1,17€ natege, ampak bi mu taksist najbrž še kej denarja nazaj dau.

je pa crnkovič že sam napisu, da taksisti radi priznajo napako in resitirajo taksimeter, če jih ujameš na finto. me zanima, če bo crnkovič tut priznal svojo. ampak verjetno mu ego tega ne bo dopustu in bo pač sledilo, da so taksisti bolj brihtni od njega…

14. jonas, - 31.12.07 | 10:21

Crni ima zelo prav, ko pravi, da taksisti radi nategujejo, zato mu nič ne zamerim, če je nezaupljiv do vsake spremembe običajne poti.

O svojih izsledkih sem ga obvestil že popoldne, nekaj ur preden sem dokončal besedilo in ga ni nič motilo, da objavim popravek. Pri zemljevidu št. 2 je celo predlagal popravek k taksistovi nameravani poti (v svojo škodo).

15. anja87, - 31.12.07 | 10:39

hm…jst sm zadnjič od kosez pa do tivolija (ne vem če je to 2km) plačala 5 €. Skor me je kap! Kriva sem si bla pa sama, ker nisem bla pozorna da tipo ni vklopu taksimetra, pol pa fora: ”joj, pozabu sm, ko sva se pa tok zapričala…” 5€ je biu najmanjši denar ki sem ga mela pri sebi (drobiža za vrnt pa kao ni meu). Je pa tudi res da se mi ob 4 zjutrej ni dalo kregat.

16. Fetalij W. Tyschew, - 31.12.07 | 11:25

mater, s tem je mnogo lažje razumet tisti zapis (nisem iz ljubljane) :D

17. Alen, - 31.12.07 | 11:29

Pozdrav! Javlam se nategnjeni rekorder. Od Slona pa do Brilejeve 22. 18 eur!!! Nategnjen z računom, bebavim nasmehom in razlago, da je račun tako visok zaradi tega ker ima vse “papirje zrihtane”! To, da je bil poslovnež visoke in močne rasti okiten z vsomogočo zlatnino in brezhibnim besednim zakladom je mojim pogajalskim spretnostim seveda vzelo nekaj vetra. Stran od Taxi Zvezda in Taxi Feniks.

Taxi Feniks.

18. Pecho, - 31.12.07 | 11:40

Naj napišem še mojo zgodbico. Po nekem popivanju, ko sem imel že vsega dovolj, sem našel taksi in taksistu rekel, da imam le 500 SIT, pa če me lahko zapelje domov. OK, ni panike. Ko sva prispela do mojega bloka, sem potegnil iz žepa šop bankovcev, saj sem pozabil, da sem bil pred tem na bankomatu, hladnokrvno dal taksistu 500SIT in odšel ven. Majstoru ni bilo nič jasno, saj sem mu pred vožnjo rekel, da imam samo toliko, kot sem mu na koncu tudi dal. Torej, tudi taksista se da “nategnit” :) .

19. martin, - 31.12.07 | 12:27

Od poliklinike do Drame plačal 13 evrov. Boleč spomin.

20. Alen, - 31.12.07 | 12:31

uh ta je blizu

21. Hana, - 31.12.07 | 12:35

Jonas zakaj si tako hudoben in to na novega leta dan?:)

22. Hana, - 31.12.07 | 12:41

In se strinjam s Fabom. Glede na to, da taxisti resetirajo taximetere, čeprav dokazano imajo kdaj tudi prav, potem bi se tudi spodobilo, da Crnkovič resetira svoj blog. Oprostite mojemu cinizmu:)

23. klemenix, - 31.12.07 | 13:22

No pa maš…pol pa si predstavlkaj kako se počuti naiven študent, ko Ljubljane ne pozna, ko šele čez čas dojame, kako močno so ga lahko nategnili…

Sicer pa…Ljubljana ni nič drugega kot malce većja vas, tako da od sedaj naprej mirno uporabljam kolo. Živim na Viču in le do BTC-ja bi bila pot s kolesom malce dolga. Takrat pa se usedemo na trolo :D

24. Janša & co., - 31.12.07 | 13:30

Ja, Pigac, Marin je pri meni memoriran.

25. Mr. Mojo, - 31.12.07 | 13:36

@ Janša & co.: Tudi jaz imam Marina v telefonu, samo klinc, če je pa redko na razpolago. Sicer pa Metro. Včasih se jih težje dobi in tisti Nothing Else Matters neskončno najeda, so pa poceni in hitri. Taksi v Ljubljani je res izredno poceni, sploh v primerjavi s trolo, moram pa tudi potrkat, še nikoli se mi ni zgodilo, da bi me kdo probal kaj prinest (prevozit) okol.

26. koci, - 31.12.07 | 14:32

Men se pa ne zdi logično da se taksimeter obrača tudi na semaforjih, pri rdeči luči, ko avto stoji.

27. Zabr, - 31.12.07 | 14:35

Men, men je to da smešniest objava ever. (ker nihče ni tega izrecno omenil)

28. Anže Žnidaršič, - 31.12.07 | 15:00

Jaz sem se že navadil barantanja sredi noči v Ljubljanskem centru, nekateri hočejo ob 4h zjutri 15 EUR, drugi pa 5 EUR za enako pot, ampak za razliko prideš do drugega “ej za 5 EUR do..” (pot je dolga dobre 3km).

To s potmi je pa odvisno, ampak če že kdo izrazi svojo željo, potem naj ga taksist posluša pa čeprav je v potnikovo škodo.

Jonas, maš očitno veliko časa, da se ti da risat in preračunavat, raje kaj posnami, zdej k maš HD kamero ;)

29. John, - 31.12.07 | 15:04

ja kokr tole berem, je taxi na Dunaju torej cenejsi … jaz sem dal za cca 3.2-3.5km 3,80€ ;)v Ljubljani pa avto, kolo ali pa noge ;)

30. Prodigy, - 31.12.07 | 16:49

@koci in to še štejejo kot čakalno uro (tista tretja postavka v ceniku, daleč najvišja od vseh)

31. Dicky Hardy, - 1.1.08 | 13:09

1.pravilo: preden sedeš v taksi vprašaj dotičnega možakarja za volanom, koliko te bo pustolovščina z njim veljala, do kraja kjer želiš iti. 2.pravilo: če cena je previsoka, poišči drug taxi, jih je več kot 500 3.pravilo: hodi peš, boljše je za tvoje noge in tudi pljuča boš imel bolj črna od smoga.

32. klemen, - 1.1.08 | 13:49

prebral samo jonasov zapis, ter komentarje, prihajam iz celje in sem bil presenecen ko sem na glavni zelezniski postaji sel do taxijev ki so stali tam ter sem hotu barantat malo. prvi mi je reku ne spovnem se koliko vendat do vseh ostalih ko sem sel so rekl s prvim se zmen sploh me niso hotl peljat!!!!!!to se pri nas ne morem zgodit!veselga pa debelga

33. TITO, - 1.1.08 | 14:20

Hah, jebeš taksi, to je itak samo v mestu popularno. pri nas na vasi nimamo takih problemov. raje grem peš kot da me kaki južnjak nategne za 1km vožnje!

34. Primoz, - 1.1.08 | 14:48

olla, verjetno imamo vsi ki smo se kdaj pelali z taxijem kako slabo izkusnjo, meni je zadnic hotel racunati 7 evrov od askerceve do urgence pa taximetra sploh vklopu ni, zadnjic ko pa smo sli zjutraj iz zurke pa je prisel pijan taxist in za povrh je imel se plocevinko piva me nogami ko je vozil, kar hitro smo se skubecali ven in poklicali drug taxi.

35. W., - 1.1.08 | 18:06

Od Name do Fuzin, 4000 SIT! :) Tko je pa ce zaspis v taxiju pa se zbudis sredi Litijske… lol, katastrofa.

36. Tibor Jablonsky, - 1.1.08 | 18:51

Zakaj pa se je naslov objave spremenil iz “Crnega Taksi Bluz” v “Taksi Bluz”?

37. jonas, - 1.1.08 | 19:17

Ker se mi je zahotelo.

38. Tibor Jablonsky, - 2.1.08 | 00:25

škoda, bil je primeren naslov.

39. Mike Honcho, - 2.1.08 | 21:59

@sylar: mene je isti debil nategnu. od cvetlicarne do bachusa =12 eur. isto vinjeni

40. tob, - 3.1.08 | 11:19

@vsi: mene je pa taxist nategnu za blablabla bla..

hudafakkers, če ti je taxi predrag hodi peš. očitno ima crni gospod, ki se na vse razume, dovolj časa. -> drugače nebi o tem pisal.

41. škule, - 4.1.08 | 11:52

brez zamere, vseskupaj je prej za šalo, kot za hec.

42. Oliveta Boletto, - 4.1.08 | 23:05

Dragi moji vsem predlagam RUMENI TAKSI

43. srecko jože, - 7.1.08 | 22:19

haha, tt crnkovic spet neki jamra.. Sj če bi ga pa vredu pripeljal, bi mu pa napitnino dal, a ne ?! Razen če je seveda Škrt

Ubogi taksisti, kmal še za čike ne bojo mel :)

44. srecko jože, - 7.1.08 | 22:27

3.pravilo: hodi peš, boljše je za tvoje noge in tudi pljuča boš imel bolj črna od smoga. Bolj črna pljuča imaš, če se voziš v avtomobilu, so raziskali na biotehniški fakulteti.

45. elohel, - 10.1.08 | 13:06

No tale moja je boljsa. Stirje kolegi so vzel taksi od Orto bara do Miklosiceve. Sredi noci, vinjeni kaj pa… Sej od Orta do Miklosiceve ni vse skupi nic, so se komaj vsedli v avto in stevec je ze kazal 8e (na zacetku Miklosiceve, hoteli so do Nobla). Takoj, ko so se zavedli, so popizdili.. Trije so sli ven, unga, ki je pa spredi sedel, je pa taksist prijel (kaj pa, bil je low iq mocnez) in zaklenil vrata. Kolegi so poklicali policijo, prisla sta kar dva avta in jim razlozil situacijo. Policaji pa so potegnil s taksistom, mislim, res hvala draga policija, ki nas varujes. Kolega ze tako nima zivcev za idiote in se je zacel kregat.. Hja zviti policaji so se seveda znajdli. 420e kazni za zaljenje policista. Taksist se je zmazal. Lepo, ne?

46. matizzz, - 20.1.08 | 14:30

Mene je EURO TAXI, nek bosanec z BMWjem peljal od Lipe(nekdanje diskoteke) do Rudnika za 12 000 SIT. Potem pa je rekel, če me lahko pelje še domov v Škofjo Loko :) Gotovo bi mu plačal nekje 50 000 sit =) pa reku je da je bla to poceni tarifa. proklet šiptar

47. Dotty, - 3.7.08 | 15:36

Se opravičujem za pozen komentar… Se mi je zgodilo, da sva s kolegico za vožnjo od Bavarskega dvora do Podutika skupaj plačali okoli 50€!

48. elohel, - 3.7.08 | 15:50

Itak, ce pa sami polni zivijo v Podutiku!

49. jaka, - 1.11.08 | 00:51

30.10.2008 Od Trdinove v centru Ljubljane do začetka Rožne doline 28€! Zbiramo podatke za slovenskega rekorderja!

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.