Bip

Tole me je zmotilo danes med poročili:

YouTube slika preogleda

Je bil pisk res potreben? So se na Pop TV zbali reakcij gledalcev ali jih iskreno skrbi morala? Gre morda za preprosto prevzemanje ameriškega vzorca, (kjer teve zvečer zapiska vsakih pet minut,) ne da bi sploh premislili, ali ga sploh potrebujemo?

Je besedo “kurc”, za katero razumem, da je problematična, res treba tudi v tem primeru omiliti? Zakaj je potem niso brisali tudi iz besedila? Je zapisan kurec manj grozen od izrečenega? Zakaj sploh sprenevedanje? In odkdaj imamo Slovenci tako občutljiva ušesa?1

Saj ne pravim, da bi morali kar sproščeno kleti v poročilih, pravim, da kadar je treba, je pač treba!

-Jonas

P.S. Aja, mimogrede, ko se naslednjič peljete po avtocestnem križu šestdeset na uro, se spomnite tehle gradbenikov. Kaj menite, so poštenjaki ali ne?

  1. Mene recimo bolj peče v uha pokvečena slovenščina, kot pa en “kurc”.
  • Share/Bookmark

Mnenja

  1. Mih@, - 20.2.08 | 23:22

    Men gre ta cenzura tok na kurac, da se ne da povedat. A zdej, če pa piskne, pa ne bomo vedl zakaj se gre? Še bl poudarjo besedo s tem.

  2. Marko Crnkovič, - 20.2.08 | 23:43

    Meni se zdi še vedno bolj normalno, da na televiziji nekaj zapiska, kot pa da v poročilih z nacionalnim dosegom govorijo “kurc”. Zakaj hudiča bi v poročilih z nacionalnim dosegom izražali tako kot tale Miha tu zgoraj?

    In ne, slovenščina zaradi tega ni pokvečena. Te ni stari Faganel nič naučil o različnih jezikovnih rabah in nivojih?

  3. aleksij, - 20.2.08 | 23:44

    Tole sem tudi jaz danes zasledil. “Kurc” in kasneje videna varianta “jebena”, bi mogli zakriti in če je le možno preskočiti besedi pri branju. Če bi želel poslušat piskanje, bi preklopil na Springerja, ne 24ur.

    Problematični besedi me sicer ne motita, ampak vseeno ne spadata v informativno oddajo.

  4. Marko Crnkovič, - 20.2.08 | 23:44

    Errata: bi se izražali …

  5. Peter Kuhar, - 20.2.08 | 23:50

    Oči, zakaj pa piska?

  6. jonas, - 21.2.08 | 00:06

    @Crni Normalno? Le zakaj bi piskalo? Ob pisku VSAK ve, kaj je pisk nadomestil. Ušesa ob pisku kurca ne slišijo, možgani pa!

    Piskanje je navadno sprenevedanje v imenu nekakšne nepotrebne morale.

    Zakaj ne bi v poročilih (saj se ne zgodi vsak dan, da je treba izgovoriti kakšno krepkejšo) naravnost in pošteno in brez zajebancije in natančno povedali, kaj je nekdo tretji rekel, če ga že citirajo?

  7. Marko Crnkovič, - 21.2.08 | 00:18

    Jonas, to ni stvar morale, ampak jezikovnih konvencij in stila obnašanja. Sploh pa, kaj pizdiš? Saj bereš poročila na Vesti, pa si privošči.

  8. xonis, - 21.2.08 | 00:20

    Ne me jebat s temi amerikanskimi forami! Protest!

  9. Marcos, - 21.2.08 | 00:22

    24ur so rumena oddaja in po moje so ravno zaradi tega to besedo še posebej poudarili s piskom. Če je ne bi, potem se to nobenemu ne bi zdelo nič posebnega, saj jih tudi v prejšnjih primerih niso.

  10. xonis, - 21.2.08 | 00:42

    Marcos, upam, da imaš prav.

  11. jonas, - 21.2.08 | 00:46

    @Crni

    Jonas, to ni stvar morale, ampak jezikovnih konvencij in stila obnašanja.

    Ok, štekam.

    Sploh pa, kaj pizdiš?

    Ker sem za drugačno konvencijo na TV.

    Saj bereš poročila na Vesti, pa si privošči.

    Kadar je treba, zakolnem brezkompromisno, saj veš. Včasih tudi kadar ni treba, ampak se opazujem in izostrujem občutek za pravo mero. Nismo še tam, vem.

  12. Marcos, - 21.2.08 | 00:58

    Ne vem, če imam prav, toda zdi se mi tako. Zakaj so pa potem besedo napisali? Najbrž ne po nerodnosti :)

  13. Tadej, - 21.2.08 | 01:08

    zakaj enostavno ne preberejo nekaj vsebine brez tega dela … lamerz naivni …

  14. simonarebolj, - 21.2.08 | 01:12

    Definitivno je hecen prepad med zapisanim in izgovorjenim. Ta scena me spomni na prizor iz stare kultne kič nemške nadaljevanke Via Mala, ko se Maruschka Detmers naga kopa ob reki in jo zaloti nevemkajježe mačo, kjer že diši po fuku. In ona, tradicionalno vzgojeno dekletce, si od groze, da bulji v njene joške, zakrije oči. Pravzaprav me zadnja leta kar naprej kakšna taka cenzura fora na vsakem vogalu spomni na ta prizor, pa sem nanj že skoraj pozabila, čeprav me je pri devetih, desetih letih fasciniral … hehe …

  15. Anže Žnidaršič, - 21.2.08 | 01:19

    Vsaj slepim je bil prizanešen ku*c..

  16. Domen, - 21.2.08 | 06:28

    Strinjam se s Crnkovičem. Mogoče bi bilo celo najbolj elegantno, če bi branje/piskanje te besede v podobnih besedil kar spustili. Tako ali tako ničemur ne služi.

    Pa še nekaj v zvezi s tem prispevkom – je kdo na koncu razumel, zakaj se je šlo? Meni se je zdelo, da so nabruhali toliko doumnevnih povezav oziroma dopisovanj, da na koncu še špiker ni vedel, kaj je pravkar prebral.

  17. Stas, - 21.2.08 | 08:28

    So le mašila na nivoju kopačev jarkov.

  18. Žiga Pirš, - 21.2.08 | 10:12

    Ah ja no ja, zakaj pa so potem malo kasneje v tekstu pustili tudi nekaj takega če se prav spomnim: jebeš to hildo, kurac. Ni bilo čisto tak vem pa da je bilo nekaj takega. A to pa potem ni za cenzurirat, en kurc ki ga je prebral pa je bil, itak smo vsi vidli in slišali kaj je bilo mišljeno. Če že cenzurirajo naj vse cenzurirajo.

  19. Dejan Kaloh, - 21.2.08 | 10:49

    V danem kontekstu je situacija smešna. Pipanje na vidno tekstovno podlago. Takšna cenzura bi špilala, kot je Anže rekel – samo za slepe…

    Drugače sem mnenja, da se poročevalstvo na nacionalnem dosegu ne more posluževati ulične retorike, pa čeprav samo povzema oz. citira govor, ki je v naravni situaciji takšen kot je – sproščen in emocionalen… zlasti, če ne veš, da te snemajo… v danem primeru bi tekstovni del lahko izjemoma izpustili…

  20. Happy, - 21.2.08 | 10:53

    Pa saj ta “kurc” ni problematičen. Taka slovenščina ni za na papir z logotipom podjetja ali ustanove (vsaj tako je razvidno v ozadju, če ni ta podlaga kar template za podobne prispevke v oddaji 24ur). O kateremkoli človeku je že tekel prispevek, njegov lokalpatriotizem v obliki slenga ne prebije v slovenščino. Ob takem znanju slovenščine in zagrizenem lokalpatriotizmu ni čudno, da so akterja ujeli pri lobiranju.

  21. jonas, - 21.2.08 | 10:56

    @Dejan Kaloh

    v danem primeru bi tekstovni del lahko izjemoma izpustili

    Ja, tudi to je ena možnost, a so (se mi zdi) sporni del besedila nalašč citirali. Nalašč so pokazali besedo “kurc”, s piskanjem pa se od nje distancirali, češ, mi pa ne govorimo tako, ker nismo take barabe kot tale.

    To se mi zdi sprenevedanje.

  22. lojzka, - 21.2.08 | 12:02

    Blazno mi gredo na živce čistunski nazori in komentarji Crnkoviča in njemu podobnih.

    Crnkovič ima sicer prav, ko govori o jezikovnih konvencijah in neprimernosti takega izražanja v medijih z nacionalnim dosegom, vendar to ne pomeni, da jih moramo cenzurirati. Najlepša “kazen” za preklinjajoče bi bila po moje prav objava. Naj vsi vidijo, da se ne znajo obnašati okoliščinam primerno.

    Vse ostalo je hipokrizija, ki je je v tej zahojeni družbi že več kot preveč.

  23. danijel24, - 21.2.08 | 13:14

    pisk je v mnogih primerih zaradi tega, da hitreje reagiraš, da je nekdo “zabogal”. ko sem jaz gledal ta poročila, sem poslušal, po pisku pa hitro začel brati, kero besedo je rekel

  24. dr. Wega, - 21.2.08 | 13:32

    To ni še nič. Na neki tuji TV sem videl, kako so poleg biiiip še zameglili predel ust tistega, ki je izrekel neprimerno besedo. Da gluhi ne bi slučajno prebralči z ustnic… Ojoj…

  25. matic, - 21.2.08 | 14:12

    Prav tako poleg ust zameglijo še sredinec in podobne “neprimerne” zadeve.

    Me pa osebno to piskanje najbolj moti pri raznih stand-up komikih, kjer lahko čisto uničijo bistvo šale.

  26. Yst, - 21.2.08 | 15:20

    Mene pa bl zanima, če mi kdo zna razložit zakaj cenzurirajo sredince pa kurce pa podobne nedolžne besede, ko pa kažejo posnetke eksplozij pa streljanja pa ni niti c-ja od cenzure zavohat. TO je tist kar je narobe!!!

  27. strike, - 21.2.08 | 15:24

    Leta 91 so peli meni ljubi ansambel Anthrax nekako takole:

    …Shit, fuck, satan, death, sex, drugs, rape These seven words you’re trying to take Shit, fuck, satan, death, sex, drugs, rape Right or wrong it’s our choice to make America the beautiful, land of the free Don’t change the words to land of hypocrisy….

    Vse skupaj je eno veliko sprenevedanje!

  28. T-h-o-r, - 21.2.08 | 16:11

    Eh bedarija, nalašč so pokazali ta del besedila, pol pa piskajo…. bedaki čistunski

  29. Schnapsi-lingvist, - 21.2.08 | 19:22

    Mislim, da imata oba Jonas in Crnkovic prav. Ampak vsi skupaj ste zgresili eno pomembno dejstvo: pisk v tujih medijih ni zato, da bi obvaroval poslusalce/gledalce pred obscenostmi, pac pa zato, da se avtorji oddaje zavarujejo pred zakonodajo/urednisko politiko dolocenega medija. Tako na BBCju velja, da takih besed naj ne bi bilo na TV pred 9 uro zvecer. Kaj pa lahko vidimo po 9. uri, pa je seveda popolnoma drugo vprasanje.

    Ker na POP TV ni take politike, in ker so pozabili zasenciti besedo na pisanem besedilu, je pisk popolnoma brezpredmeten in je tam samo zato, ker bi radi posnemali tuje medije, ampak dokaj neuspesno. Skratka, POP-TVju manjka konsistencnosti.

    Zanimivo je tudi to: radijske postaje v SLO brez tezav predvajajo Eminema in ostale umetnike z “EXPLICIT LYRICS”, medtem ko pa so domaci umetniki (npr. Klemen Klemen) cenzurirani, pa ceprav so njegova besedila balzam v primerjavi s prejsnjimi. Razlika je le, da prvi pojejo v anglescini, drugi pa v slovenscini. Prav tako nas nacionalni operater telekomunikacij na svoji spletni strani na veliko pozdravi z WTF (WHAT THE FUCK!), kar je res cudno za tako ugledno (???) podjetje. Ni cudno, da se pojavljajo zapleti glede prodaje, he, he…

    Torej, slovenci radi preklinjamo v tujih jezikih. saj v tem primeru oblazimo dejanje. Ali obstaja sploh kaksna kletvica, ki je zares slovenska???

  30. Klemen Kunstek, - 21.2.08 | 21:00

    Kurc gor al dol. Itak ni omembe vredno. Napisano je moralo biti v originalu z kurcem vred. Kar pa oni piskajo/nepiskajo je pa stvar televizije ki to predvaja.

  31. derst, - 21.2.08 | 22:58

    amerika je nažalost vse bliži..kamor pa amerikanc zapič zastavco jo ne spul noben kurac več..jebiga žvimo v vedno bol kurčevm fašističnem svetu..

  32. Prodigy, - 21.2.08 | 22:59

    Mene bolj moti to, da se ne držijo iste politike. Spominjam se Zahovičeve izjave “jebal mater”, ki so jo na RTV “popiskali”, na POPTV pa ne. Če že naj cenzurirarajo vselej, ali pa nikoli.

  33. Samo, - 21.2.08 | 23:45

    Ne strinjam se s tistim o jezikovni konvenciji. Konvencija že, ko gre za voditelje, tukaj pa gre za zapis tretje osebe, o kateri se poroča. Beseda kurc ima tudi svoj informativni naboj in skrivanje te je zgolj posnemanje neke tuje navade, ki jo povrh pri nas sploh ne razumemo. Dodal bi še, da je odločitev očitno amaterska, saj zapisanega teksta niso skrili. In ja, strinjam se, ob pisku je vsem jasno, kaj je bilo izrečeno. Ta besedo še poudari in izpostavi. Pisk je posledica hudega podcenjevanja gledalcev in njihovih možganov. Oziroma sposobnosti kontekstualiziranja.

  34. Septembra, - 21.2.08 | 23:47

    Schnapsi-lingvist, meni so tele všeč: jebelacesta, krščen matiček, tristo kosmatih,preklemansko,naj te koklja brcne, ježešna, saprabolt. Lepe, nedolžne. Nobenih organov, ni kaj piskat. Ta je bela cesta mi ni bila nikol čist jasna. A to rečeš, če si hotel reči jebemti, pa si si v zadnjem momentu premislil?

  35. TurboMan, - 22.2.08 | 02:49

    Ouch, kako je crni okaral ž-ja :svakačast:

  36. mateja, - 22.2.08 | 08:46

    Meni je beseda čisto všeč…he

    O zidarjih…Pošteni ali ne, curanje takšnih dokumentov v janost je nenavadno. Smrdi po zlorabi predkazenskega postopka kot orodje medijskega spektakla.

  37. Ljubo, - 22.2.08 | 09:14

    Ne razumem česa nas hočjo obvarovat??? Zakaj ne cenzurirajo video posnetkov vojnih spopadov, lačnih otrok… in to takoj po risanki…

    Če prikazujejo “resnico” naj jo takšno kot je.

    Cenzurirajte slovar…

    kurec -rca m (u) vulg. 
    
    1. moški spolni ud: pokazati kurec

    2. ničvreden, slab moški: ta kurec je vsega zmožen / kot psovka ta prekleti kurec

    3. v prislovni rabi izraža a) jezo, omalovaževanje: kurec, pa taka družba / kurec te gleda b) močno zanikanje: to me pa (en) kurec briga

    Hinkoti…

  38. frisk, - 22.2.08 | 16:13

    ” Mene recimo bolj peče v uha pokvečena Slovenščina, kot pa en “kurc”. “

    Mene pa v oko peče slovenščina, pisana z veliko začetnico ;)

  39. markopigac, - 22.2.08 | 16:51

    Meni je bolj smešno, ko knjižno zakolnejo.

  40. samomolen, - 22.2.08 | 18:23

    Knjižno: Jebem ti mater.

  41. jonas, - 22.2.08 | 19:00

    @frisk

    Heh, zdaj, ko sem opazil, peče še mene … popravim …

  42. fritz, - 22.2.08 | 22:12

    Za to sprenevedanje predlagam znak pred tovrstnimi poročili… saj veš.. ogled starim do 15 let možen s prisotostjo staršev, … ogled starim do 15 let odsvetjemo, ali pa tisto “explicit content”… Piskanje je pa zelo brez veze, saj so moški in ženski spolni organi med najbolj uporabljanimi besedami v slovenskem pogovornem jeziku!

  43. only4u, - 23.2.08 | 11:36

    Ja, gre le za to, da vsa zadeva bolj dramatično izpade, če je vmes pisk!

  44. Johnny Bluw, - 23.2.08 | 13:34

    konvencija my ass! vnebosmrdeča hinavščina, cilj je stvar senzacionalistično poudariti, ne pa prikriti! če nočeš poudariti, lahko take piskabilne besede enostavno spustiš… namesto: “Vi ste čisto navadni hinavci, pička vam na nosu zrasla!”, objaviš enostavno: “Vi ste čisto navadni hinavci!”… …bistvo sporočila ni okrnjeno, morala pa zavarovana…

  45. Tine, - 24.2.08 | 16:42

    Lahko bi izpisali besedo z asteriski in naredili pisk, ali pa pustili besedo in jo tudi povedali. Nekaj na pol nima smisla. Sploh pa so, ce pozorno prisluhnes, s piskom prekrili samo prve tri crke, ‘c’ pa se slisi. :-)

  46. upgoing, - 25.2.08 | 00:17

    Mogoče pa razmišljajo, kao, otroci so zraven ko starši gledajo dnevnik, sicer berejo res ne kar piše, ker ali ne znajo ali pa jih preprosto ne zanima, pa morajo vsaj zvočno podlago kurca oz česarkoli že zbipati. Ker naši otroci pa takih grdih besed že ne smejo slišati!!!

  47. dr. Wega, - 25.2.08 | 07:18

    Verjetno bi morala biti neka razlika med recimo tretjim programom radija Slovenija in Svetom na kanalu A, kar se zategnjenosti tiče. Pa še tam (na ARSu) jim ni pršlo na misel, da bi piskali ko so govorili o slovenskem filmu Jebiga.

  48. vlkišef, - 25.2.08 | 14:33

    kurc pa cenzura

  49. flisko, - 26.2.08 | 02:09

    vprašanje za jonasa, un avto k maš na bio bencin dej mal več povej o tem, kera ferma kok je bil pa to

  50. pijanec, - 29.2.08 | 04:24

    To ni nič drugega, kot kopiranje medijev iz angleško govorečih držav (le česa pa še niso skopirali?). V večino kontinentalne Evrope nič ne piskajo, kakor niti nimamo zakonov zaradi tako nepomembnih stvari kot so kletvice.

  51. Biba, - 19.3.08 | 08:09

    Mah, dej, čisto svetohlinstvo! Najprej se ‘ljepušijo’ s cenzuro, čez 10 minut pa Nina Osenar (spaka je letos presegla vse meje gledljivosti), komentatorji in ostali udeleženci šova BB kolnejo in rezgetajo na polno. Moralka pred deseto?

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !