God Jožeta Delavca

Letos smo pa s prazniki malo pretiravali, se vam ne zdi? Delo je v Deželi zamrlo že prejšnji petek, vse razen trgovin in najnujnejšega, drugod je kraljeval dopust. Trgovcem se ne čudim in ne zamerim, ti radi delajo prav takrat, ko drugi ne, dežurnim pa tako ali tako kapa dol. Vsem drugim bi pa najraje glave potrgal. Nič se ne da zmenit, nič se ne da organizirat, teden pred prazniki ti vsak že vnaprej razloži, da ga od petka ne bo, kot da je kakšna izjema. Še v lastni firmi ni bilo nič drugače. In to samo pod nekakšnim izgovorom, da je sedemindvajseti praznik, in da so takrat počitnice, pa čeprav je letos padel na nedeljo in so do prvega maja še trije delovni dnevi. Komunizem je passé, kot izgovor za praznike pa prav pride, je ravno tak kritičen pomladni čas, ko gre Slovenec pogledat, če se ni čez zimo na vikendu v bajto vselil kak klošar.

Na Rožniku za prvega maja že dolgo nisem bil, nazadnje pred kakimi sedmimi leti. Tudi letos nisem nameraval, a me je pičilo, da morava z Zojo nujno zvečer pogledat kakšen kres. Kot mulci smo jih kurili sami, skoraj na vsakem travniku, danes pa ne več. Nekaj sem klicaril okrog in spraševal, če kdo ve za kakšnega v okolici, ki ne bi bil ravno na hribu, zvedel nisem nič. In sva se odpravila kar na Rožnik, tistih deset minut hoje v hrib sva oba prenesla bolje, kot sem si bil mislil. Tudi teme naju ni bilo strah, ker sva se držala za roke in oči se tudi kmalu navadijo, sva ugotovila. Do cerkvice sva prišla pravočasno, ravno ko so gasilci pritaknili šibico.

http://www.vimeo.com/2901288

Gužve ni bilo, ko sva se umaknila od vročine, sva se še sprehodila od enega konca žurke do drugega in se menila razne zanimive stvari. Recimo, kako da so ravno gasilci šli kurit tak ogenj, ko je vendar njihova služba, da gasijo?! In kdo bo pojedel tiste tri prašiče, ki so jih obračali na ražnju in vse tiste čevape in klobase, ki sva jih videla na kupe po stojnicah. Nisva dolgo ostala, kupila sva še balon v obliki psa in eno potico in sva imela praznovanja dovolj. Na poti nazaj čez gozdiček sva se (na tihem) smejala zamudnikom, ki so lezli gor in si svetili po tleh z mobiteli. Jih je strah, a ne? Midva sva pa že navajena na temo, a ne, ati?, se je muzala Zoja.

Naslednje jutro nas je zbudil moj fotr, ki prvi maj praznuje raje kot svoj rojstni dan, sam sebi pravi Jože Delavec in si ateistično lasti praznik dela za svoj god. Kot vsako leto je tudi tokrat prinesel flašo, zvočnike, feršterkerijo in stari gramofon na balkon in privil knofe do konca:

Avanti popolo, alla riscossa
Bandiera rossa trionferà! ...

Potem pa še Internacionalo, Hej Slovane in za dobro mero še tisto, ki mi najbolj dvigne pritisk:

Od Vardara pa do Triglavaaaaa ....

In tako kot vsako leto sem tudi tokrat zaril glavo pod blazino in upal, da so sosedje že šli na vikend. Saj ga imam rad, ampak če me kdo za prvega maja vpraša, če je to moj foter, se zlažem, da ne.

-Jonas

  • Share/Bookmark

Mnenja

  1. Tea, - 3.5.08 | 02:50

    a daj no, od vardara je pa prav super komad za kič-nostalgijo! meni se kar oči zasolzijo :)

  2. golb, - 3.5.08 | 09:19

    hehe.. Jonas jaz tui del svoje familije zatajim na prvi maj… mislim, da nisma edina…

  3. klemen, - 3.5.08 | 09:41

    jah je treba ludem dat vedet da je 1. maj :D

  4. mica, - 3.5.08 | 09:56

    valda, ja. iz vsake besede veje tvoja ljubezen do njega. brezmejna.

  5. Tibor Jablonsky, - 3.5.08 | 11:10

    Prvi maj je pa ja fenomenalen izgovor za hardcore pijanko, mrtvoudno roštiljado in obilico krvoločno pojedene čebule, da smo bolj človeški…a ne?

  6. frisk, - 3.5.08 | 12:02

    A ni fino v očeh tastarih vsake toliko videt tisto iskrico gorečnosti, da se nekaterim tradicijam ne bojo odpovedal, dokler se za vedno ne uležejo? Če grejo s tem okolici na živce, je to za njih še olje na ogenj :D Luštna žlehtnoba

  7. jonas, - 3.5.08 | 12:24

    @mica

    Tebi nikoli ne gre na jetra kdo, ki ga imaš rada? Starši nikoli? Tudi če malo pomisliš ne?

  8. mr.M, - 3.5.08 | 12:33

    Hehe, lepa :) Sta face, ti in fotr :)

    Komunizem je passé…

    Oh, politika. Dalo bi se razpravljati o neokomunizmu, socializmu, kapitalizmu, antiglobalizmu, alterglobalizmu… idiotizmu. Ampak ne bomo, ane. ;)

  9. Nick, - 3.5.08 | 13:51

    Mica nikoli ne bo priznala ničesar. Ne bo ti dala jasnega odgovora na jasno vprašanje.

  10. Psevdolife, - 3.5.08 | 16:51

    Moj bi tudi nabival ce bi bil se ziv. Sicer na magnetofonu in ne na gramofonu a bandjera rossa bi bucala po zaspani vasi. Pogresam te stare navade, gardelo, vino, dobro vzdusje. Drugo leto zamenjava Jonas, grem jst k tvojmu fotru ga zurat ti pa delat namest mene. Tle nben ne nabiva muzke.

  11. bojan, - 3.5.08 | 19:51

    Ja, Jonas…Ti bi bil pa še večja faca, če bi si auspuh z motorja odšraufo pa mal po ulici gor pa dol…to se dela za 1 maj… Faj je, da neka tradicija ostane, drugače bo zanamcem dolgčas.

  12. mica, - 3.5.08 | 19:57

    Jonas…pri svojih 55 letih mi gre bolj malo stvari na živce. Ko sem bila še mlajša, mi je šla na živce mama, ker je nenehno jamrala. Danes gledam nanjo drugače, bolj…hm…razumevajoče…ker vem, da je že starejša in ima kot taka svoje fore. Poskušam, da NE grem na živce svojim lastnim otrokom. Če bi se to dogajalo, bi me bolj skrbelo :-)

    PS Nick, tudi jaz te ljubim :-)

  13. Nick, - 3.5.08 | 20:03

    floskula na floskulo… je še zmeraj floskula

  14. Ćomskić, - 3.5.08 | 20:06

    Komunizem oz. socializem zadnjega desetletja rajnke države, ki jo slavi osovražena pesem ni za moje pojme niti za odtenek slabši kot kapitalizem današnjika ter pravi raj proti kolobociji (milo rečeno), ki bo nastala po skorajšnjem pogrebu slednjega.

  15. imeninavoljo, - 3.5.08 | 21:13

    Stric in teta sta bila prejšnji teden na Jablanici na obeležitvi 60. obletnice bitke na Neretvi. Menda je bilo polno ljudi, celo vsako leto več naj bi jih bilo – pelo se je stare partizanske, plesalo kolo, obujalo spomine, smejalo in jokalo. Ja, za naše starše bodo tisti časi večno lepi. Meni s tem ne gredo čisto nič na živce – seveda pa moja dva ne prepevata ob nespodobnih jutranjih urah pri meni doma.

  16. Blaž, - 3.5.08 | 22:47

    mi tudi ponavad sami zapalimo kres :) bols kokr pa jt km na javno varjanto

  17. ikari, - 3.5.08 | 23:05

    letos sem tko agresivno deppresiven da moji prfukneni teti še na misel ni pršlo da bi sploh omenila broza, partijo pa te pizdarije na prvega maja…. že tko sem jo cel dan bulu kt besn bik na paši. ji je potegnil da ne rab niti rdeče cunje (komunizma) da bi izzvala množične poboje komunistov v okolici

    drgač se pa staraš, a nis o tem že pisu-tko ene trikrat??? sam hči si uvedel na nov in to je to.

    res si bedn stari ;)

  18. markopigac, - 4.5.08 | 01:07

    Saj ga imam rad, ampak če me kdo za prvega maja vpraša, če je to moj foter, se zlažem, da ne.

    Hehehehehe

  19. patriot, - 4.5.08 | 11:58

    Viva il comunismo!! To so bli dobri cajti :)

  20. Okapi, - 4.5.08 | 14:46

    Tole bere precej ljudi, pa bo mogoče kdo vedel, če Slovenci na Susku za 27. aprila ali 1. maja še vedno priredijo žurko na obali in zakurijo kres? Ali pa to že spada v rubriko “dobri stari časi”?

    O.

  21. ikari, - 4.5.08 | 15:26

    in komu mar za to? patriot: tut debilov je še dost v sloveniji, ja. zarad takih kot si ti jst vedno rečem: blagor oblastem, k majo slovence za rajo: nategnejo jih pa jim raja še zmer reče “Hvala pa še kdaj.”

    kr tko naprej… upam da te vsaj rit peče

  22. Kristjan, - 4.5.08 | 17:05

    Eh, to z kresovi je že pretiravanje… A ni blo enkrat pri radio ga-ga da so kao rekord za največji kres podrli ko so korčulo zažgali :D

  23. ikari, - 4.5.08 | 18:43

    hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    jap, takle mamo

  24. martin, - 4.5.08 | 20:24

    Tm si zajebov k si se snemov in je biu zadi ogenj, tko da se te bore malo vidi.

  25. polna glava, - 5.5.08 | 11:18

    pred nekaj leti sem doživela praznovanje prvega maja v Novem Sadu. Ti povem, da pri nas to malo pogrešam. Ringlšpili v vsakem parku, pa prasci in piščeta na kolih… sej ni treba čisto v vsem videti Tita in povojnih pobojev (ikari). 1.maj je namenjen raji, te bo pa vedno več, ne manj ;) živel 1. maj!

  26. pipi, - 5.5.08 | 11:23

    polna glava, jah razlika med praznovanjem 1. maja pri nas in juzneje ( ce poenostavim ) je recimo tudi v tem, da se pri za 1. maja pred bajto suceta dva mesalca, doli pa dva prasca, jah nekako pri nas ne znanamo, nocemo ali pa ne moremo uzivat na polno ;)

    .::PiPi::.

  27. ikari, - 5.5.08 | 13:51

    @polna glava: sej veš, polna glava, mene “titi riti” čist nič ne moti. mene moti raja ki bi mu še ZMER rit lizala če stari neb crknu. če pustiva povojne poboje (gre za politično motivirna POVOJNI POBOJ) je stari pustil 30 miljard dolarjev kreditov ki jih ŠE VEDNO odplačujemo- in to je resnično to kar plačujemo vsi ti prvi maji, 29ti novembri, 25.ti decembri in tko naprej…. to se plačuje.

    zato ne maram ne raje ne teh praznikov. V nasprotju s tem pa sta starga s kumrovca prov občudujem: 30 let je natepavu narode “z guza” kot poje alka vujica pa bi oni zdj “še več tega”…

    blagor oblastem ki majo slovence za rajo

  28. ikari, - 5.5.08 | 13:53

    @pipi: zato pa dol poj žrejo prasca pa celo leto stradajo. pri nas pa mešalc utihne pa se žre pol cel let. poglej pokrajine. le iz česa jih bomo ustvarl drucga kot iz proračunskega presežka ki ga je treba zagont?

    mi smo germansko pogojeni da NE UPAMO s celga uživat. v tem nas niso spridl. srbi pa zdj ko so “na svoje” dejansko gledajo v prazno blagajno-ko vse sprot zagonijo

  29. Matej, - 5.5.08 | 14:14

    kapo dol tvojmu fotru…

  30. Marko Crnkovič, - 5.5.08 | 15:48

    Jonas, že tri dni te hočem vprašat: zakaj pa kam ne greš, da se izogneš temu sranju?

    Pa še nekaj. Po včerajšnjem prevajanju Lennyja na TVS sem pričakoval, da boš spet kaj napisal na temo “grdih” besed.

    Hah, sorry: PREDvajanju Lennyja!

  31. vranika, - 5.5.08 | 17:55

    Tkole so pa čarovnice kurili.

  32. spindl, - 6.5.08 | 00:20

    Od kdaj maš pa ti tolk velk nos, sam tolkme zanima.

  33. ikari, - 6.5.08 | 11:14

    @varnika: se spomneš iz lastnih izkušenj a kr ponavljaš to kar so ti drugi povedal?

  34. uros, - 6.5.08 | 15:08

    enako kot 29. Matej

  35. muc, - 6.5.08 | 20:36

    mislim, da maš kar cool fotra; se vsaj ne sekira, kaj si bodo drugi mislil, sej se praznik dela ne praznuje več tko, kot se ga je včasih

  36. ikari, - 6.5.08 | 22:28

    pa sej 1.5. je res praznik Jožeta delovca jonas… matr si ti kmet.

    Jožef varuh Jezusov praznuje

  37. ikari, - 6.5.08 | 22:28

    pa sej 1.5. je res praznik Jožeta delovca jonas… matr si ti kmet.

    Jožef, Jezusov varuh, praznuje

  38. ALi, - 6.5.08 | 23:56

    @ikari “je stari pustil 30 miljard dolarjev kreditov ki jih ŠE VEDNO odplačujemo”

    a se spomneš iz lastnih izkušenj al sam ponavljaš kar so ti drugi povedali?

    1. maj je kul, mi smo tud skurli par kubikov dračja pa odprli sezono roštiljanja :D
  39. adelaide94, - 7.5.08 | 07:45

    Dobra ideja, da se otrokom pokaže nekaj teh naših običajev. Sami letos nismo dočakali prižiga kresa. Pač nas je vetrovno vreme spodilo prej domov. Drugo leto se gremo sigurno “gret”. Se bojim, da čez čas ta običaj počasi zamre. Že letos je bilo v MS sila klavrno.

  40. ikari, - 7.5.08 | 09:47

    @ali: str sem 30 let in so me pridno silili da bi bil “titov pionirček” ko so me zaprisegli mrtvemu bogu, pokopanemu na dedinju, sem šel domov in pičkonirsko čepico vgel v kontejner. še prej sem se pa poscal na zvezdo. Veš, enim je blo že pri 8 letih jasno da dogma o “Rdeča zvezda pomeni prelito kri za svobodo, zlata obroba pa zlato svobodo ki iz krvi raste” pomeni te znamenite pokole… zato sem se tolk lažje poscal na zvezdo. Poleg tega smo mel ravnatla bivšga polkovnika JNA, ki je na Armijski dan vedno prpelal Armijo v šolo, ko so nam razložil da so “minometi obramba proti notranjemu in zunanjemu sovražniku JNA in SFRJ mi je šla zona po kosteh. Takrat nihče še ni mogel niti slutit Srebrenice ali Goražd. Ampak takrat sem se res videl pred takim minometom in se mi je vse zagravžal…

    @adelaide: “naši” običaji: jurjevanje, kurentovanje, pa še velik je tega. kresovanje je za čuda tut ljudski običaj pa ne kot spomin na požig čarovnic kot se je zgoraj zapisal eni komentatorici, pač pa na KMEČKE UPORE, ko so so kmetje z vilami probla izborit “Staro pravdo” proti vitezom v oklepih, na konjih in z sabljami v rokah… no go

  41. Roky, - 7.5.08 | 10:06

    Dober post, sploh tisto na koncu me je nasmejalo:)

  42. Bilfo, - 7.5.08 | 13:16

    Dobrega fotra imaš.

    Lohk bi se mal zgledoval.

    Sicer nas bodo krščanarji pofukal na suh.

  43. jonas, - 7.5.08 | 13:23

    Že, že, ampak takle cirkus dela več škode kot koristi v boju proti razrednemu sovražniku, se bojim …

  44. Gumica, - 7.5.08 | 14:12

    V časih, ko so bila prvomajska koledovanja na vrhuncu moči, je moja mati na skrivoma hodila k maši v sosednjo vas. Pač moj fotr je bil na položaju in kot takemu se pač ni spodobilo imeti pobožno ženo. Njeno zahajanje v cerkev je bilo sporno zgolj in samo iz kariernega razloga. Ko je padla svinčena zavesa in ko je bil fotr že ven iz partije in še u penziji, je začela s sosedo hodit k maši kar v domači vasi. In glej ga zlomka, sosed Francelj, ki je bi fotrov soborc v partijskih vrstah, se je na lepem v telefonskem imeniku prekrstil v Frančiška. Pač, pred 30 leti je vse kar je dišalo na cerkev bilo staromodno, zavirajoče za napredek, da ne rečem nevarno. Bal smo se je. Lohk so mel svoje rituale, sam da se niso javno kazal pa je blo kul.

    Zdej se pa bojimo vsega kar diši po starem. Dons ni nč čudenga če dnevno gledamo farje po televiziji in če sedijo v vseh možnih inštitucijah. V čem se pa ti ljudje razlikujejo od onih, ki slavijo 1. maj? Zagotovo po tem, da imajo več moči (bistveno!!) in več praznikov v letu od tistih, ki slavijo božič in veliko noč.

    Pa da ne bom predolg. Moja mati gre še danes vsako leto januarja na Dražgoše. Ob nedelah hod pa k maši v tisto cerkev, kjer jih župnik med mašo povpraša po zdravju in jim nameni kakšno bodrilno besedo, zagotovo pa ne v tisto, kjer farji poltično agitirajo.

  45. ikari, - 7.5.08 | 17:29

    @gumica: ti pa si nastrojeno komunistično dete a ne? le kdo ti je pokvaru partijsko kariero da si tko sitkan…

    farji majo imena veš? reče se jim duhovniki so pa ljudje, ne boš verjel.

    in vse več jih je. pa teologov bo tut skoz več. potem ko bo vas zmanjkal bomo mi ostal in oblikoval slovenijo po svoji podobi. nekak bomo še “vaš” prvi maj počas ukinl in ko bojo samo še “naši” prazniki, pol bomo pa slavil dokončni “vaš” poraz…

  46. Nick, - 7.5.08 | 17:39

    ikari, sam sebi lažeš? farjev je čedalje manj, ali pa nimaš naročene Družine in goljufaš.

    sicer pa si zgrešil za 200% – prvi maj nima v sebi nič protiverskega.

    najprej bomo pa ukinili 15. avgust kot praznik, ker je res nonsens.

  47. ikari, - 7.5.08 | 17:52

    @nick: tklo ti bom rekel,dobil smo 6 novih ŠKOFOV in enga novga NADŠKOFA. v mestu kjer je dal broz zažgat Vovka smo dobil škofijo.

    leta 2006 sem enmu komunistu reku “iz mučeniške krvi škofa vovka je zrasla nova škofija, slavimo boga ker je dober” pa je tip čist popizdil, čeprav je blo očitno da izjava ni mišljena kot provokacija.

    dejstvo je da smo dobil: katoliške vrtce, osnovne šole, srednje šole 8od gimnazij preko strokovnih šol in bomo v kratkem dobil še katoliško univerzo pod vodstvom rektorja škofa v Vienenni prof dr Jamnika. “rekatolizacija” o kateri svai Lukšič da se šele bo zgodila že teče. Lukšič pa čeprov sodeluje s teološko fakulteto je slabo obveščen…

    drugač pa odkar se je, po izjavi ene partijke, partija samorazpustila VI nič več ne ukinjate… vi ste že ukinjeni.

  48. TADO, - 7.5.08 | 18:52

    jonas a se po cankarju zgleduješ:)

    on je tudi zatajil:)

  49. Gumica, - 8.5.08 | 08:33

    @ikari: -besedo far sem uporabil enkrat in to namenoma in v istem stavku sem uporabil besedo župnik. Preber si še enkrat. -Moje politične usmeritve ne poznaš in ti je niti ne mislim razkrivati. -Nihče me ne moti. Ne vem zakaj bi jaz moral koga. -Zelo všeč mi je židovski humor, ki je zelo specifičen. Svoj čas, ali pa še danes, pa je bilo zelo nevarno pokat židovske vice, ker si bil lahko takoj obsojen antisemitizma. Pa to ne mislim v Sloveniji.

    Kaj naj ti še rečem: toleranca, toleranca, toleranca. Ne vsiljuj drugemu svojega prepričanja in to je to.

    Pred 20 leti si je dal sistem še zelo veliko opraviti z nacizmom, fašizmom,… Nevarnost pa je tičala čisto v drugem grmu.

    Komunizem je danes pase in prepričan sem, da se ne bo vrnil in nobenega ne ogroža.

  50. Nick, - 8.5.08 | 08:54

    @ikari: saj, škofov je več in tudi zato je farjev manj.

    ste na lepi poti samoukinitve, tudi zaradi sovraštva do vsakega, ki se ne strinja z vami.

    pa itak te ne razumem, ker pišeš nepismeno.

  51. Vitranc, - 8.5.08 | 09:45

    Dobro, da si me spomnil. Naslednje leto bo pri nas na 27.4. in 1.maja hrumela “Hej brigade” :-)

  52. Domen, - 8.5.08 | 15:31

    Jonas, na Rožnik rinemo v poznih urah zaradi muzike

  53. Psevdolife, - 8.5.08 | 19:03

    Ikari ti si kreten

  54. Tito partija omladina rakija, - 8.5.08 | 19:35

    @Psevdolife, – 8.5.08 | 19:03 Ikari ti si kreten

    Podpišem.

  55. ikari, - 8.5.08 | 21:35

    @gumica: sori, mogoče sem bil preveč direkten…

    @nick: zanimivo mi je kako eni kle uporabljajo moje komentarje kot strelovod za svoje frustracije. komunisti so vedno strpni- do enako mislečih… da se pa temu reče demokracija mi je pa novo.

    @psevdolife:komentar pove več o komentatorju kot o naslovljencu; lepo da si se opredelil. moje ime je ikari.

    ojej…. kako se bomo spotikali ob študenta teologije, da izživimo lastne frustracije…grozno da je komunizem propadel… a ne? pa je šla očkova kariera u ku*ac… pa vaše tut… delat raja

  56. Gumica, - 9.5.08 | 08:54

    ikari, ti se zbud. Dons se ne da živet od čaščenje rdečih, belih črnih in ne vem kakšnih bogov.

    Tisti ki so gradil kariere na komunizmu so se že zdavnaj streznil.

    V zadnjih nekaj letih smo si lahko ogledal kako se “prehiteva po desni”

  57. Štrudl, - 9.5.08 | 11:48

    Fotri so kul, ko se jim spne:D

  58. ikari, - 9.5.08 | 22:39

    @gumica: ljudje ki so govorl da se od boga in z bogom ne da več živet je odlpaknila plima resničnega življenja. ne trdim da je nemogoče bit a-teist ali celo komunistično vzgojen anti-teist. celo zelo mogoče je…

    moraš pa upoštevat da je religioznost spet ” v trendu” in da stopnja ljudi ki izpovedujejo vero… katoliško, islamsko, ali pa eno od zhodnjaških če ne celo new agerskih raste. v svetu ki človeku ne da drugega kot hipoteko in hipermarket pa strah pred brezposelnostjo in odtujenost ljudlje vse bolj iščejo boga oz bogove…in to povsod kjr lahko. pa naj bo to zato da nasitijo lasten hedonizem ali pa iz potrebe po zapolnitvi duhovne praznine. eni zato gledajo BB, eni preživljajo dneve v hipermarketu šiška eni grejo pa na dalaj lamovo predavanje…. pač glede na lasten domet, okus, potrebe,…

  59. Nick, - 10.5.08 | 08:14

    Ja, od boga nekateri fajn živijo – preko vernikov seveda.

    Sicer pa, ikari – get a life.

  60. ikari, - 10.5.08 | 12:10

    @nick: to je tako splošna ugotovitev kot “sonce vzhaja na vzhodu. bodi bolj specifičen

  61. ikari je pacient?, - 13.5.08 | 16:49

    Ikari = pacient?

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !