Prešernova proslava ‘09

Pa poglejmo, kakšno predstavo bodo letos pripravili kulturniki. Zaenkrat gledam Ime tedna na Pop TV o Frenku P. Usenik je naredil en schnell research, zdaj že samozavestno razlaga polpopularne zgodbe o njem. Velikokrat me ima, da bi ga (Usenika, ne Frenka P.) omavžal, čeprav si je raredil svoj slog in je to treba pozdravit.

Še deset minut do začetka, ravno dovolj za obujanje spominov — tole obdelavo Povodnega moža sem spisal pred dobrima dvema letoma, se mi zdi, da se mi je lepo posrečila.

Pri nas doma tudi praznujemo, brez daril, seveda. Jaz recitiram tisto nekaj njegovih verzov, kar jih znam, Zoja pa riše Frenkove portrete.

Opa, kamere v Cankarju so oživele! Vodita Šugman in Škof! Gremo!

Kamera se sprehaja po parterju, naj se vidi, kdo je prišel in kdo manjka, kot v operi. Vse v stilu meščanske Ljubljane 19. stoletja in prav je tako. Tole ni Ema, veste.

V dvorani je vse potihnilo, začeti se pa noče. Ah, čakali smo gospoda predsednika!

Himno poslušam sedé. Zakon je precej nejasen okoli tega. Se po himni ploska ali ne? Tudi nejasno.

Prva točka. Šugi in Janez sta na kratko napovedala kabareten program, sliši se harmonika, zdajle režeta torto. Vse ima globlji pomen, do konca bomo menda vse jasno, upam. Na odru je voda do gležnjev. Tudi to ima globlji pomen. Ponavljam, do konca bo menda vse jasno. Malo se vleče, dolgočasno pa ni. Harmonikar ima dober groove.

Ni hudič, torta v obraz je med to strogo kulturno publiko požela hehet. Ne bi si mislil.

torta.png

Ena lušna baletka v rdečem. Lepa Vida? Je v morju stala? Ne, labod je bil, vidim (in slišim) ob koncu.

Skrušny ima nagovor, najprej pove, da je jutri dela prost dan. Poslušam pozorno.

“Na oficialni ravni,” mu je ušlo. Oficialni? Tudi drugače mu ne gre ravno od rok, preveč Orfejev, Evridik, Herkulov, Tantalov, Sizifov in Jusufov, za moj okus mogoče, … za drobec preveč … dolgoč … zzzzzzzzzzzz … zzzzzzzzzzzzz …

Iz zamišljenosti me zdrzne aplavz. Ravno pravi čas, spet letijo torte in nažiga harmonika. Prihajajo balerine.

Voda na odru se je medtem skalila. Punce brodijo previdno, nima smisla zaradi ene tezge riskirat zlom baletnega gležnja in adijo kariera.

Klovna za svoje skeče potrebujeta mizo, med točkami je pa ta v napoto. Zato sta jo prisiljena porivati gor in dol z odra. Prinesla sta pozavno in boben, kake žlahtne muzike ne pričakujem. Inštrumenta sta seveda namenjena komičnemu efektu. No, da vidim.

Nič ne bo. Smo že pri prvi nagrajenki, pevki Sabini Cvilak Damjanovič, dobila je lep aplavz. Čestitam!

Nobenih zahvalnih govorov ne bo, smo že pri violinistu Nenadu Firštu, bravo! Po aplavzu sem že mislil, da bodo zdaj na hitro opravili z vsemi nagrajenci Prešernovega sklada, pa je vse skupaj prerezal nov glasbeni vložek. Harmonika, harfa & sopran. U redu je.

Naslednji nagrajenec je igralec Marko Mandič. “Svetal žarek, nabit z energijo,” bla, bla, bla. Moram ga it spet kaj pogledat, tem strokovnjakom ne verjamem nič, preleporečijo.

Tobias Putrih, kipar. Ne poznam, a v posnetem kolažu vidim nekaj zabavnih žičnatih struktur in ker nisem sam v sobi, poznavalsko pokimam, da ne bi kdo pogruntal, kakšen kmet sem.

Hehehe, hehehe, hehehe. Nagrado prejme Goran Vojnovič, avtor romana Čefurji raus. Hehehe, hehehe, hehehe. Kulturniki klofutajo policaje, svašta. Hehehe, hehehe. Goran, svaka čast!

Miran Zupanič, filmar, sošolec z AGRFT. Moral bi več snemat. Lepo te je videt, čestitam, osivel si, prijatelj, tako kot jaz. Kdaj?

Spet baletka. Tudi ta je previdna, danes ne bo nobenih skokov in piruet.

In zdaj osrednja nagrajenca:

zmagojeraj.png

Slikar Zmago Jeraj. Simpatičen v svojem odklopu od publike — pripoveduje okorno in ne seže prav do ušes, vse preveč bi rad povedal naenkrat. Doma odmahujemo z roko, nič ne dé, umetniki pač.

schtefkadrolc.png

Igralka Štefka Drolc. Skrajni čas. Vsi jo imamo radi. A sem preveč važen, če omenim, da me je učila na akademiji? Standing ovation.

Ki traja.

In traja.

Pa pozdravljeni, je rekla in po (zanjo značilnem) pridvignjenem zahvalnem govoru sedla na častno mesto sredi odra, zdaj se bodo vsi skupaj slikali. Všeč mi je, da ni pretiranega ceremoniala. Dvorana še enkrat vstane, tokrat za vse nagrajence in napisi padejo, brez dodatnih govoranc, adijo. Cenim. Saj ni treba.

Minilo je, kot bi mignil. Pogrešal sem kakšno ostro besedo in kakšno res hudo točko, pritoževal se pa ne bom. Tole je bilo nad povprečjem kulturnih proslav, oziroma, kriterije so nam ob podobnih priložnostih tako sesuli, da se je tole zdelo kot Holivud.

Zdaj pa še portreti nagrajencev. Grem gledat, komentiral pa več ne bom.

-Jonas

  • Share/Bookmark

Mnenja

  1. Jure, - 7.2.09 | 20:03

    Ojoj, kaj pa to? Nocejo v zivo predvajat: http://www.rtvslo.si/play/v-zivo-tv-slovenija-1/tv.slo1/ Kaj nam je za storiti?

  2. Cepko, - 7.2.09 | 20:09

    Po himni se ne ploska, to so nas ucili se v Jugi

  3. jonas, - 7.2.09 | 20:14

    Ja? Tudi na štadionu ne? Četudi, ne-ploskanje je neumnost, zakaj pa ne bi bil navdušen nad svojo himno, še posebej, če je lepo izvedena?

  4. opica, - 7.2.09 | 20:15

    Na koncu jima bo voda tekla v grlo.

  5. Jure, - 7.2.09 | 20:16

    OK. Paradoks. Pravijo, da je trenutno “na sporedu oddaja tuje produkcije, ki je zaradi avtorskih pravic ne smemo predvajati prek spleta.” Ja, Presernova proslava to. Adijo pamet.

  6. Karmen, - 7.2.09 | 20:38

    Kumarjeva glasba je prekrasna.

  7. Tony, - 7.2.09 | 20:56

    O filmu Vampir z Gorjancev pa še vedno nisem videl nič napisanega s tvoje strani Jonas (morda sem izpustil), pa z kar precejšno vnemo si pisal o njem. Upam, da nimas še ti kake “artsy” obrazložitve, kako ljudje, ki jim ni všeč, ne razumejo filma. Zakaj Slovenci (razen res redkih izjem tu pa tam) ne znajo snemati filmov? Še Uwe Boll je nam na trenutke lahko vzor. In zakaj zaboga so naše filmske šole tako cenjene v mednarodnem merilu. S čim se že lahko pohvalimo ?

  8. glasbenik, - 7.2.09 | 21:03

    zanimivo

  9. fetalij, - 7.2.09 | 21:07

    vojnovič skasira prešernovo za tisto knjigo? get the fuck outta here. :S.. verjetno ima res več zveze s tem, da kulturniki klofutajo policaje.

  10. napo, - 7.2.09 | 21:27

    je pa hec tudi to, da je na mmc-ju bila že fotka štefke drolc, ki gre po nagrado že vsaj ene pet minut prej, kot smo to videli po televiziji … ???

  11. pitija, - 7.2.09 | 21:30

    O joj…a tole si je zaslužil Prešeren…v pravljici za lahko noč sem nocoj zvedela, da je bil zelo radodaren do otrok, da jim je delil vse kar je imel…ne verjamem,da bi dopustil,da bi se takole ošabno lahko obmetavali s tortami,pa klovnarstvo gor ali pa dol…..edino kar mi je všeč, je voda…voda, ki nekam sega, ja nocoj le do gležnjev…hm kaj pa jutri……o bog, glede na predstavljeno, naj ne pride jutri…..negativen odziv in povsem upravičene kritike o EMI so zavzele veliko preveč prostora..sedaj bo verjetno PC eksplodiral….no pa saj bo kmalu tudi pust, kajne…..

  12. +1, - 7.2.09 | 21:43

    fetalij, sam da ne boš ti kej skasiral!

  13. MM, - 7.2.09 | 21:50

    In spet kmetavzarji med občinstvom v dvorani, se raje pogovarjajo po mobilnikih kot spremljajo prireditev. Mogoče so samo na zakusko prišli pa bo šele po predstavi?

  14. fetalij, - 7.2.09 | 22:35

    +1, ob takih kriterijih bi se znalo zgodit…

  15. blabla, - 7.2.09 | 22:50

    Firšt pa ni violinist – tudi skladatelj ne – sicer pa, kakšna komisija takšni nagrajenci ( mislim na komisijo za glasbo kateri predseduje amater Vatovec – spoznl sem ga osebno – totalna revščina in megla !)

  16. pet-in-g-seks, - 7.2.09 | 22:51

    jonas, dobro si povzel. dokaj dobra proslava, pogrešal sem le kakšno ostro, ali pa vsaj začinjeno, besedo!

  17. simonarebolj, - 7.2.09 | 23:19

    @Fetalij …

    Popolnoma prav imaš … get the fuck outta here in še kaj več … Neokusno do skrajnosti. Jonas se je prehitro zarekel, da to ni ema … hehe … bolj “emasto” od “eme” očitno. Mafijski gravž. Na Emi bi za take fore še cinično čestitala, tukaj pač kozlam.

  18. chef, - 7.2.09 | 23:32

    Prešernova nagrada za knjigo o čefurjih? Ne me jebat! No, mogoče je res dober pisatelj, ne vem. Moram prebrat še druge knjige iz njegovega opusa :) , ampak Čefurji so samo še ena v vrsti knjig.

  19. Oja, - 7.2.09 | 23:34

    Z Vojnovićem so me v bistvu ujeli brez gat – ampak nikakor v negativnem smislu. Bravo, končno se komisija ni ustrašila priljubljenosti in špilala snobizma v stilu ‘če so vsi za, smo pa mi itak nad tem’.

    Štefka leđend… morala bi jo dobiti že dvajset let nazaj.

  20. sv3der, - 7.2.09 | 23:36

    @napo: WTF? Pa so rekli, da bo sedaj drugace ;)

  21. simonarebolj, - 7.2.09 | 23:48

    @chef: Saj ne gre za to, da je o čefurjih. Naj bo o čefurjih. Ampak kako je in v kakšnem rangu je. In ne obstaja drug opus.

    @Oja: Ravno na tem te je komisija dobila brez gat in ti porinila kol v danko. Računajo na tvojo podporo, saj drugačne imet ne morejo … hehe …In ravno to je snobizem. Snobizem ne bi špilali, če bi igrali ferplej in bi dobil nagrado tisti, ki si jo v tem rangu najbolj zasluži, ne pa za to, ker bodo nebveščeni skandirali kot sredi vojne, oni se pa režali in tržili. To naj ne bi bila ema.

  22. Klemenko, - 8.2.09 | 00:40

    ja, knjiga o čefurjih je precej infantilna. ampak zakaj ne bi smela nagrado enkrat za spremembo dobiti tudi mladinska literatura?

  23. mica, - 8.2.09 | 06:36

    tudi sama sem bila deležna gramčka posredne slave…Drolčeva je bila moja gostja…..14 dni nazaj. Pa sem – tudi zato, ker jo sedaj bolje poznam- od navdušenja glasno ploskala !

    PS Mislim, da je bil Vojnović provokacija. Tako kot knjiga sama. Po eni strani mi logika pravi, da je nemogoče soditi po prvi lastovki, ki je prilelela na knjižni trg, po drugi strani pa….saj tudi Prešerna povzdigujemo “le” zaradi ene same pesniške zbirke…. Nagrada pa bo verjetno razdelila kulturne kroge na za in na proti. Kar bo, navsezadnje, zanimivo, če bo le primerno polemično.

  24. nevenka, - 8.2.09 | 06:47

    Se mi zdi, da je počasi že čas, da začnemo častiti še kakšnega drugega pesnika.

  25. chef, - 8.2.09 | 07:36

    @simonarebolj: Saj to hočem povedat. Tako knjigo je , kar se mene tiče, razmeroma lahko napisat. Odraščaš med čefurjado in napišeš dobro knjigo, ki se ne more slabo prodajat že zaradi tega, ker gre o čefurjih. Če potem še trapasti policaji zajebejo, si pa itak zmagal. Katera knjiga bo naslednja? Pedri, raus? Uspeh zagotovljen!

    In, seveda, vem, da ni nobenega opusa, hehe.

    @mica: Zreducirat Prešernovo nagrado na provokacijo z nagrado (pisatelju) knjigi o neki družbeni skupini, je pa res neprimerno. V današnjem času to pač ni provokacija, kot načeloma ne bi bil provokacija niti stavek “policaji so pizde”, razen seveda v državi, kjer so policaji očitno res pizde.

  26. irena, - 8.2.09 | 08:41

    A je slučajno še kdo opazil zatipkance v predstavitvenih prispevkih? Pri Firštu niso delali čžš-ji, potem se je pojavil en “imresionist”, pa pri Drolčevi so tudi spuščali črke. V glavnem, preveč napak, da bi šlo za naključje. Je kdo zastopil koncept?

  27. Oja, - 8.2.09 | 09:30

    @Simona, nikarte tako pokroviteljsko. Sem praktično poklicna bralka, vsako leto preberem večino Kresnikovih nominirancev oz. knjig, o katerih se pri nas kolikor toliko govori. In po mojem smo nekaj kot Čefurje še kako potrebovali. Brat sem jih šla z velikimi pričakovanji, dobila pa še več – toliko ostrih opažanj in finih karakterizacij, kajpak nadgrajenih s fenomenalnim jezikom, me je povsem navdušilo. Slovenci imamo že tako mnogo premalo družbene literature, kar se tiče multikulturnih glasov, je pa tole sploh prva takšna reč.

    @Chef, ne, česa takega nikakor ni lahko napisati. Sploh.

    Sicer pa, koga bi nagradila vidva? Aja, da bo čisto jasno: nagrada Sklada ni za žovljenjsko delo, ampak za dosežke v zadnjih dveh letih.

  28. ametist, - 8.2.09 | 09:31

    Cesarjeva nova oblačila; “saj je vedar NAG”!

  29. dahvor, - 8.2.09 | 10:08

    Ne bom se s Kulturo jezil, že tako in tako, kolnem k turk, ko čakam, da prvi multimedijski portal me razsvetli … Slovenci a ste položnice nehali plačevat, pa se tako maščujejo nam, ki zastonj vse hočmo vidt…v času raztegnt. ko je že toliko prenosov, bi si srčno želel videti snemanje muzike Francija iz Pule, iz lokala Fiorino, ki bo v sredo v Menzi pri koritu na Metelkovi, sem slišal, ko je v intervijuju pri Študentih rekel …točno opoldne snemanje v živo začnemo in lahko vsak pride in dela kar če … to si mi zdi tako novo, da se Slovenci samo v sodelovanju z Istrijani lahko zmislijo.

  30. dahvor, - 8.2.09 | 10:17

    …da bo željam in potrebam po multikulturi vsem zadovoljeno … že kako lepo je predina nastop v zagrebu, na njihovi, to je hrvatski tv, opisal, si kakšno grappo zasluži.

  31. dahvor, - 8.2.09 | 10:27

    …pa še se mi zdi, da je Vinetu bila ali pa zaklad pri srebrnem jezeru, nisem siguren, uglavnem ena prvih, ki sem jih prebral…in gore uši vinetuja projekt, me je tudi navdušil, da bi zdej novorojevani projekt tudi vidu, bil od začetka informiran … ne pa, da zvem, po pogrebu, da je bil.

  32. dahvor, - 8.2.09 | 10:41

    …že ta interviju na študentu bi moral kakšno nagrado pobrat…iz njega ali pa ob njem se bi dalo kar nekaj knjig spisat ampak bi vse zatresle, mogoče celo bi se spet grmade kurile…aja za drugo leto pride v poštev. ampak, da avdio-video taprvega tako dela je pa kriminal.

  33. NoMercy, - 8.2.09 | 10:43

    le zakaj morajo imeti kulturniki in pijanci istega “zaščitnika”??? Sem za to, da se za dan pijancev določi dan rojstva dr. Franceta Prešerna, če so si njego smrt orzupirali kuturniki!!

  34. Robert, - 8.2.09 | 11:18

    U redu je! Čefurji raus … su onda nešto najbolje što smo slovenci dobili prošloga leta na področju knjiga. Hehehe, … hhhe, … buuueee, šmrc, šmrc …

  35. David.Pelko, - 8.2.09 | 11:29

    Nisem gledal. A je Vojnovič dobil nagrado? Če je to naš vrhunec na področju knjige, si kulturniki zaslužijo zaprtje davkoplačevalske pipice za kakšno leto ali dve. Sramota!!! Mafija!!!

  36. Oja, - 8.2.09 | 11:35

    @David Pelko, kateri pa so zate vrhunci na knjižnem področju? @Robert: knjiga ni izšla poleti, ampak spomladi. ;)

  37. David.Pelko, - 8.2.09 | 11:42

    Oja, nisem spremljal, kdo pa je še bil v kategoriji nominiran, poleg Vojnoviča?

  38. Oja, - 8.2.09 | 11:53

    Nominirancev letos ni bilo. Jaz bi predlagala še vsaj Moroviča, Šarotarja in Štegra, je pa res, da poezije ne pokrivam prav dobro, tako da me lahko dopolniš.

  39. David.Pelko, - 8.2.09 | 11:54

    Ni bilo nominirancev? Sramota! Kulturniki si zaslužijo zaprtje pipice. Še ena v vrsti band, ki je pozabila, da je v službi naroda.

  40. Oja, - 8.2.09 | 12:26

    Ne razumem, kaj ima razglasitev oz. nerazglasitev nominirancev s služenjem narodu? Če jih razglasijo ali ne, nagrajenec je na koncu le eden, mi pa se lahko s tem strinjamo ali ne. O obojem odloča ista žirija. A v prejšnjih letih si bil z nagrajenci zadovoljen?

  41. chef, - 8.2.09 | 13:30

    Jaz nisem opazil nobenih posebej finih karakterizacij niti blazno vrhunskega izražanja ne. Je pa res, da je bila to, mislim, edina slovenska knjiga, ki sem jo prebral v zadnjem letu, razen Borisa Pahorja, dr. Franceta Bučarja in Lojza Kovačiča, ampak to je drugo.

    Če so Čefurji dejansko vrhunec slovenske literature, niti ni čudno, da ne berem slovenske proze. Če je ostalo tako omembe (da ni niti nominacij) in nagrade nevredno, da je pač zmagal najboljši med slabimi, svoje mnenje seveda vzamem nazaj.

    Da ne bo pomote: knjiga ni slaba, mi je bila celo všeč, ampak ni absolutno nič posebnega. Saj pravim, čakam, da bo gej napisal knjigo Pedri, raus!

  42. mat, - 8.2.09 | 14:08

    Saj imamo nominirance, za glasbo recimo http://www.sigic.si/index.php?option=com_content&task=view&id=1595&Itemid=1 Ostali so pa res bolj skriti..

  43. mikiiino, - 8.2.09 | 14:28

    Ma ne no. Mam prešerna že pouhn kufr, zarad povodnega moža :S

  44. mica, - 8.2.09 | 14:43

    chef….v bistvu je nekaj hudo narobe z našo kulturo nasploh….ČE sem lahko v narekovajih prištejemo tudi t.i.”glasbeno (popularno) kulturo”…Saj nisi pozabil , kaj se je dogajalo na Evrosongu in kaj se je izcimilo iz vsega skupaj?! A kot sem že rekla: čakam na konstruktivno polemiko o tem, ZAKAJ prac Čefurje raus. Vesela bi bila, če bi se našel kdo, ki bi me PREPRIČAL.

  45. pitija, - 8.2.09 | 16:29

    A bom zlo butasto izpadla, če vprašam le zakaj ni dobila prešernove nagrade tudi Neca Falk, po moje bi bila povsem upravičena do nje…njen glas seže mnogo globje kot knjiga, ki dviguje toliko prahu…..in tudi dlje bo ostal v spominu kot vse zmagovalke EME, seveda pa ne bo nikoli pozabljen Prešern in nekateri dobitniki nagrad njegovega sklada, tudi Štefka Drolc bo še dolgo, dolgo živela……v kratkem pričnem pisat knjigo…morda pa le nekoč…hm, no ja….pustimo odprto…

  46. Klemenko, - 8.2.09 | 18:02

    Mene je tudi zmotila neumna utemeljitev, zakaj je Vojnović dobil nagrado, ki je bila bolj avtoritarna kot argumentirana.

  47. Jan, - 8.2.09 | 18:45

    Nekdo je omenjal Vampirja z Gorjancev … http://www.bajta.si/index.php/Film/Vincie-Vogue-Anzlovar-Vampir-Z-Gorjancev-2008.html

    Rad bi pa slišal tudi komentar Jonasa. Na film, ne na recenzijo, jasno :) Med snemanjem ga je kar hvalil …

  48. Jan, - 8.2.09 | 18:47

    Nekdo je omenjal vampirja z Gorjancev. Glede na to, da je končni izdelek precej slab, me zanima kaj na to poreče Jonas, ki je film med snemanjem kar hvalil …

    Did it for the lulz? For the $? xD

  49. Metaforična, - 8.2.09 | 20:59

    Bravo, Štefka Drolc!! Skrajni čas.

  50. simonarebolj, - 8.2.09 | 21:01

    @chef: Jajajaja … se opravičujem. Nisem razumela, da gre za sarkazem.

    Samo popravek … napišeš lahkotno berljivo knjigo in v tej kategoriji, ja, dobro.

    In ja, se strinjam. Sledi Pedri raus! s polno fora opisov fuka po goščavah, avtomobilih n pretepih po snobiš lokalov,kamor glavnega protagonista ne spustijo skozi na vratih … hehe … In foric, kaj si peder misli o poštirkani pički … hehe …

    @mica: Primerjanje Vojnivičevega prvenca s Prešernovo poeziji ti milo rečeno ni v čast. Kot da nisi prebrala v življenju ničesar od pravljice za otroke in pačne ločiš Dese Muck od Dostojevskega. Mislim …

    @Klemenko: Ni razloga, da mladinski roman ne bi dobil nagrade!!! Saj tudi za mladinski roman obstajajo nivoji. Ne pomeni, da je mladinski avtomatsko spisan na populističen način s tremi vici v infantilnem slogu. Daleč od tega. Obstajajo odlični (slogovno in vsebinsko) mladinski romani, slabi in plehki. Čefurji raus! se pa sploh ne trži kot specifično mladinski. Infantilno še ne pomeni mladinsko … hehe …

    @Oja: Informacij osebnega značaja s strani anonimnežev nikoli ne kupim, še posebej če jih uporabijo v trenutku, ko se jim zdi, da bi jim koristilo pri utrditvi svojega prepričanja. Poleg tega me tudi to samo po sebi ne fascinira, saj osebno poznam ta prostor in je žal daleč od tega, da bi imeli vsi kritiški poverjenci kaj nadpovprečnega smisla za precen, ampak žal veliko več frendovsko lobističnega. Vlada pa pri nas kroničen problem, ker malokdo iz kulturnega prostora sploh želi sodelovat v raznih žirijah, zato se še toliko hitreje zgodijo diletantski fiaski, predvsem pa slab pretok. Odločitev letošnje žirije je pa milo rečen fiasko. Sami profiji za populizem in politiko očitno … hehe …In, ja, ja … tudi jaz poznam Kresnikove romane in še kaj več.

    In pojma nimam kakšno vezo neki ima mnenje, da naj bi prostor potreboval takšne tipe romanov, z nagrado Prešernovega sklada, ki naj bi imela svoje poslanstvo, da sledi nadpovprečni kvaliteti in ne trgu, še manj pa vplivu populizma, kaj šele politike?!!! Literatura ni dolžna zastopat aktualnosti, lahko pa tudi!!!! Niti ni dolžna zastopat za kvaliteto kvazi nekakšne družbene potrebe!!! Lahko pa tudi. In za to ima vse svoj prostor in svoje “nagrade”. Vojnovičeva nagrada je lahko dobra prodajanost, tretji ponatis, tudi kakšna nagrada tipa Dnevnikove fabule (ja, vem, ni zbirka kratkih zgodb, ampak Tipa!)Prešernova pač ne!!! Argumentacija, kot je bila tudi podana kot edino možna, je jalova in v posmeh tistim, ki nimajo nadomestnih potrditev (trg, pisarije v propagandni namen na vseh koncih in krajih itd.) za svoje vsekakor bolj poglobljeno in slogovno precizno delo v drugačni kategoriji, z večjo umetniško in s tem trajnostno kulturno vrednostjo! Ta roman večje ali trajne kulturne umetniške vrednosti pač nima! Ne vsebinsko, ne slogovno. Nič večje od Panike Dese Muck. To je, kot je bilo izrečeno, fora, bolj manj pa metafora. Knjiga je dobra v svoji kategoriji in še kako fajn, da obstaja. Predvsem za mladino, ki jo rada bere, ker je faconarska. Ampak to nima veze s poslanstvom tega tipa nagrade!!!

    Gre za to, kar lahko vidiš v komentarju Roberta v 34.!!! Posmeh dejstvu, da to ni res, a so predstavili, kot da je. Res, ja. Šmrc, šmrc!! Upam, da nimaš z literaturo kaj bolj omembe vrednega stika, če ga res imaš, od kakšne novinarske laične verzije predstavitev.

    @pitija: Ne, nisi butasta izpadla, ampak ravno obratno.

  51. Oja, - 8.2.09 | 21:20

    @Simona, še vedno čakam na tvoje kandidate za nagrado. Pa ne, da jih ne obvladaš?

  52. MM, - 8.2.09 | 21:40

    Nabolj zabavno je ko so lansko zimo/pomlad ko je roman izšel vsi govorili kako slab je. Tudi fužinci, čefurji, liberalci…

    Skupni imenovalec ie bil: bombastičen naslov, povprečna vsebina.

  53. mica, - 8.2.09 | 21:46

    Simona, nisi me razumela. Namreč: menim, da Čefurji niti približno niso Poezije, so “le” prvenec, edino knjižno delo tega avtorja, in nekako se bojim, da pa za eno vrhunsko nagrado to ni dovolj. Bilo bi morda dovolj za kresnika, ali za večernice (ker je mladinska lit.), a Prešernova nagrada…..hm…. Strinjam se z Ojo, da je roman drugačen, konec koncev je drugačen tudi roman Andreja Skubica Fužinski bluz. A ta “drugačnost” še ni tako “Dostojevska”, da bi zahtevala najvišje priznanje tovrstnemu pisanju.

    Če mene vprašaš, bi, če bi že nagrajevala tovrstno aktualno literaturo, stokrat raje podelila priznanje Franju Frančiču.

    Ker- če smo že pri jeziku: zame je franjo, v primerjavi z Vojnovićem res “Dostojevski”…..

    Pomisleki bodo še lep čas prisotni… Kakopak. Bilo mi je pa rečeno, da je nova ministrica za kulturo naklonjena tej izbiri, tako da…. :-) Z vso pravico pa še naprej ostajam rahlo zbegana.

  54. simonarebolj, - 8.2.09 | 23:13

    @Mica: Okej. Zdaj bolje razumem, ker je bolj razumljivo zapisano in se strinjam. Lahko samo nekaj malček dodam, da je ravno zaradi Fužinskega bluza Čefirji Raus! toliko manj drugačen … še posebej v tako kratkem razdobju izdaje in podobne prijemu vzpostavitve pristnosti stanja preko govora … Osebno se mi zdi Fužinski bluz bolj dovršen v tem, kakor je zastavil …, je pa manj “forastičen”.

    Oh, ja, delim mnenje o Frančiču, ampak a ni zanimivo. Veš, da ravno Frančič bije totalno bitko kregarij zaradi zavračanja svojega romana in še nekaterih zadevic z določenim uredniškim klanom? A veš, da je proti Frančiču vložila novinarka Tina Kozin tožbo, ki je hkrati članica uredništva določene vplivnejše založniške srenje, s katero se Frančič prička? Je sicer izstopila kot neverodostojna iz žirije za nevemvečkva, ampak porkaš, koliko pa je še teh zasebnih neodstopljenih neverodostojnosti sicer? In tožba???? Tožba nekoga, ki deluje znotraj literarne srenje med tako in drugače muhastimi in napornimi ljudmi, kar brez dvoma tudi Frančič je (So what? in ali ima prav???)??? Tožba, ker jo je nahrulil kot neprofesionalno ob nekem intervjuju. Ne vem, no. Naklonjenost ministric je pa naravnost škandalosna. Naslednje leto pa naklonjenost populističnemu deli Izbrisani raus!, da ne bomo slepomišili, al’ kaj. Širca nima imet s tem kaj, Kresalova pa še manj! …????

    @Oja: Ne vem, kaj je tukaj za obvladat. Preprosto ne želim podajat svojega mnenja in se površno igrat z zadevo. Vseh izdanih knjig zadnjih dveh let skoraj sigurno ne poznam, sicer bi jih, če bi bila žirija. Predvsem s poezijo sem na šlus. Sicer bi se zadeve lotila natančno in odgovorno!!! Zato tega ne maram. Lahko samo rečem, s čim se strinjam, če poznam, zakaj in s čim ne, glede na odločitev žirije, ki pa naj bi se s tem odgovorno posvečeno ukvarjala. Strinjam se z mico o Frančiču, tudi s tabo o Moroviču, Progres je super, osebno sem bila pozitivno presenečena nad Ujemanja Jasne Blažič, in nič ne bi negodovala tudi če bi nagrado za Pastorka (zelo aktualno v poanti, če mene vprašaš)staknil na primer popularnejši mlajše generacije člen Hudolin, če že tega srenja tako strada, pa milo rečeno nič ne naredi v smeri, da bi bilo bolje, razen da se očitno vdaja kar še sama populističnim solucijam, namesto vzvodom za dosego pozornosti. Ampak to je seveda zdaj na hitro iz glave … glede na obdobje.

  55. simonarebolj, - 8.2.09 | 23:17

    Aja … tudi Mazzinijevi Trenutki spoznanja so zame brez dvoma omembe vrednejši v več kategorijah … in še kaj bi se našlo.

  56. Klemenko, - 8.2.09 | 23:21

    Nagrada Prešernovega sklada je nagrada za eno samo umetniško delo, ne pa za opus. Tako da to ni argument, češ da je knjiga Čefurji raus prvenec in da se bo avtor moral šele dokazat itd itd. To se mi zdi edino prav, da se ocenjuje umetniško delo, ne pa nek imidž na podlagi preteklih del. Sam sicer ne bi dal nagrade Vojnoviću, se mi pa zdi zanimivo, koliko prahu dviga ta knjiga in kako se ljudje čutijo poklicane, da vejo, komu se spodobi dat nagrado in komu ne. Recimo, da bi nagrado dobil nek Marinček Boh, nek povprečen slikar, ki dejansko ne bi sploh obstajal in nikoli ne bi nihče zanj slišal, bil bi izmišljen lik. Ali pa nek literat, čigar poezije tako ali tako nihče ne bere in ne pozna, vsi so pa zanj že bežno slišali in vejo da je nekako sprejemljivo povprečen. Ljudje bi oba lika sprejeli in se ne bi razburjali tako kot pri Vojnoviću. Tudi ne bi imeli v rokavu nobenih argumentov, ker ne bi imeli ne o slikah ne o poeziji teh dveh likov nič za povedat. Vojnović pa je dvignil veliko prahu že prej in se ga je precej bralo. Po mojem se odgovor skriva v tem, da imajo ljudje najraje stvari, ki štrlijo iz povprečja – v negativnem in pozitivnem smislu. Torej – danes je bolje biti zanič kot povprečen, ker če si povprečen te prezrejo. Recimo Murko je tako zanič, da je sigurno boljši od povprečnih. Je pa še vedno slabši od dobrih.

  57. Metaforična, - 9.2.09 | 00:53

    Ojoj, Simono Rebolj naslednjič za žirijo nagrad Prešernovega sklada, Borštnikovega prstana, miss erotike, za najboljši tenstan krompir itd. Ona ve … ja, vse, praktično. Le kdaj (in kako!) je postala tako absolutno pametna?

  58. mica, - 9.2.09 | 06:24

    Franja Frančiča spremljam že več kot 20 let. Nanj sem sentimentalno vezana, ker je bil prvi intervjuvanec, ki sem ga imela. Vse, kar napiše, preberem, ker se me njegovo pisanje vsakič znova dotakne, čeprav se na prvi pogled zdi, da piše o “enem in istem”. Seveda JE konflikten, poznam vse te zgodbe, a vseeno si upam trditi, da se je počutil izzvanega in je potem ravnal kot je ravnal. A ker bi morala katerakoli komisija ocenjevati LITERARNA DELA, in ne osebo, ki je le-ta napisala, trdim, da že ob omembi njegovega imena, zamahnejo z roko in gredo dalje. Iščem poanto, zakaj prav Čefurji raus, mogoče bi se mi razjasnilo, če bi vedela za imena komisije…. V zadnjem letu je izšlo precej knjig, ki so se mi zdele vredne pozornosti, tudi nekaj t.i. lezbične literature je bilo vmes , pa tudi Pintarjev Atlantis, mimogrede. Imam občutek, pa pam, da me vara, da je s temi čefurji podobno kot je bilo s H. Potterjem. Če ne bi za njim stal propagandni stroj, potem bi bil ta roman le še eden iz množice podobnih romanov, ki bi ga sicer nekateri radi brali, tako uspešen kot je z malo pomoči potem bil, pa ne bi postal nikoli. Vseeno še čakam na kakšno zelo natančno in konkretno razlago, zakaj prav Čefurji raus. Upam, celo želim si, da bi tudi na ravni literarne uradne kritike prišlo do kakšnega izmenjavanja mnenj.

  59. Dajana, - 9.2.09 | 08:27

    Mica: Zakaj Čefurji raus? Ker je ministrica za kulturo iz “raje”, ki je podpirala punk in navija za “naše”. In gotovo je še kdo “naš” v komisiji. In zaradi scene s policijo. Seveda nimam nič proti Vojnoviću, ki je odprl zelo občutljivo temo in sam je še najmanj “kriv” za nagrado. Knjige nisem brala, a se mi zdi, da jo je Vojnović dobil prezgodaj. Ne more nekdo dobiti kar Nobelovo nagrado, kar je taka nagrada za Slovence – če malo pretiravam seveda – po eni knjigi. Tako lahko uničiš človeka. Se mu ne bo dalo več pisat. Saj je vse dosegel po prvi knjigi. No, upam, da bo še pisal, a… Kaj pa vsi ostali neštevilni, nevidni pisci? Tako nagrado bi si bolj zaslužila kakšna Desa Muck, ki je še vedno – po desetih letih pisanja – “nova” na sceni. Kaj šele nekdo, ki je napisal svoj prvenec lani ali predlani.

  60. fetalij, - 9.2.09 | 08:39

    Desa Muck? je kdaj spisala kaj hvale vrednega?

  61. Dajana, - 9.2.09 | 08:49

    Desa Muck je napisala veliko knjig, ki jih berejo najstniki za domače branje in jim take knjige zelo pomagajo. Vem, ker jo bere moja najstnica in je nora nanjo. Fetalij: klasika – če je ti ne bereš, potem ne obstaja. :( No, saj tudi jaz ne bi vedela za njo, tako kot recimo sploh nisem vedela, da obstaja kakšen Zmago Jeraj – ker se pač ne zanimam za likovno umetnost. Oprosti kinky tone – uf, kdaj boš pa ti dobil Prešernovo nagrado?

    Sicer pa sem proti takim nagradam, saj je itak jasno, da bo gospa Drolc slej ko prej dobila to nagrado, kot bi jo moral dobiti vsakdo, ki je prispeval svoj lonček k razvoju slovenskega naroda. In jasno, da bodo nagrade vedno in zmeraj pristranske. Ravno tako, kot ko Crni izbere nekaj hišnih blogerjev iz množice.

  62. D, - 10.2.09 | 08:19

    Mi gre na bruhanje, ko lahko gospoda tako mirno sedi v Cankarjevem domu medtem, ko se po Slovniji dogajajo naravne katastrofe.

    Sicer ne tako velika, vendar vseeno postam primer pametnih sosedov, ki zasipavajo jarke,… http://www.rtvslo.si/blog/dusanv/zalilo-nas-bo/21433

Na voljo je Markdown za oblikovanje besedila.

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !